HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: jpyt w 11 Grudzień 2024, 23:29:05
-
Hejka,
Odebrałem niedawno BC3, wszystko ogólnie super poza 3 asystentami, chciałbym dopytać czy u was też tak jest lub czy znaleźliście jakieś obejście.
1. Alarm o przekroczeniu prędkości - no to jest porażka w warunkach kraju nad wisłą. Czy da się to jakoś trwale wyłączyć?
2. Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) - to samo pytanie. Czy orientujecie się czy da się trwale wyłączyć albo przynajmniej spowodować żeby samochód startował domyślnie na wyłączonym?
3. HAC czyli asystent ruszania pod górę, który powinien przez 2 sekundy przytrzymać hamulec. U mnie nie działa w ogóle, jakby absolutnie nie było takiego systemu uruchomionego. Samochód natychmiast stacza się po puszczeniu hamulca. Cholerka w 10-letnim Citigo to działało bez problemu, a tu z Hyundaiem powrót do przeszłości i ruszanie na ręcznym. Czy to tylko problem mojego egzemplarza czy wszystkie tak mają?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
Ach te asystenty kierowcy :(
Moje zdanie, to potrzebne jest jak przy d...e koszula.
Ale unijne urzędasy wiedzą co dla nas jest lepsze >:(
Ale wracając do pytania to:
1.Kraj nad Wisłą akurat nie jest odosobniony bo za granicą też z tym jest porażka.
Unia chciała to producent po najmniejszej linii oporu,kosztów i na odwal się zainstalował to żeby dostać homologację na auto.
To czy jest to model z navi czy bez nie ma znaczenia, są tak samo omylne.
Dodam tylko że mam inne auto z tym wynalazkiem które kosztowało prawie tyle co trzy i20 i jest tak samo omylne jak i20.
2. Nie da się legalnie wyłączyć ani w punkcie 1. jak i 2.
Na moje pytanie na serwisie o wyprogramowanie tego, odpowiedzieli mi że to ingerencja w systemy bezpieczeństwa i oni na tej podstawie mogą pozbawić mnie gwarancji na auto.
Dla mnie to bez sensu, ale nie zdziwiłbym się jakby HMP po donosie dilera taką gwarancję cofnął.
3. Tu akurat u mnie działa i nie ma problemu asystent utrzymuje auto pod górkę jakieś 2-3 sekundy.
Może próba była pod za niskie wzniesienie.
-
Dzięki za odpowiedź.
To, że ogólnie te rozwiązania są o kant... d... to wiem. Moim drugim samochodem też jest samochód o cenie x3 i w pełni potwierdzam. W Austrii nie przeszkadzają tak bardzo, ale może to też specyfika tras, którymi się poruszałem.
I w kontekście wyłączenia to tak się obawiałem, że może być problem potem w serwisie.
Jeśli chodzi o HAC to muszę przyatakować serwis bo u mnie nie ma znaczenia górka, to po prostu nie działa. Może ściągnęli samochód z jakiegoś innego rynku, na którym nie ma tego systemu w ofercie i zapomnieli aktywować. Navi też początkowo nie było i dopiero dogrywali.