HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: daniello1234 w 10 Grudzień 2024, 21:12:37
-
Witam czy ktoś z was ma potwierdzone wiadomości na temat zacierajacycj się silników GDI HYUNDAI KIA że względu na wadliwy lub uszkodzony katalizator.
Wiem że w internecie są przeróżne bzdury itp ale to jest dość zaskakujące
-
Wczoraj to oglądałem i maiłem wkleić. Parodia normalna, że taki szajs producent dopuścił. Możesz lać najdroższe oleje a i tak silnik się zatrze jak masz wadliwy katalizator.
-
Pytanie jaka to partia których roczników tyczy. Jakie jest ewentualnie rozwiązanie. Co można zrobić w tej materii. Jak dla mnie to totalne nieporozumienie.
-
Ja na filmie trzeba sprawdzać czy za katalizatorem nie masz tych opiłków srebrnych. Szkoda w taki głupi sposób załatwić sobie silnik. Albo wyłączyć egr by nie wracał spalin wtedy nic się nie stanie nawet jak katalizator będzie siał tym piaskiem...
-
Z tego co dobrze rozumiem. Jest jakiś przewod właśnie za katalizotrem w którym te spaliny wracają spowrotem do komory spalania . Fakt że straszny strzał w kolano jeżeli faktycznie tak jest
-
Witam Wszystkich
Właśnie też wymieniałem katalizator w moim samochodzie tylko że G4FC i nie pamiętam żeby był jakis przewód podłączony od katalizatora z powrotem do silnika.
Coś tu jest może pomylone z dieslem
-
Ewidentnie jest to silnik GDI. Powtarza to w filmie wielokrotnie.
-
Akurat tego Rommierena to oglądam z ogromną rezerwą. Jak dla mnie pierdoła i demagog
-
Akurat tego Rommierena to oglądam z ogromną rezerwą. Jak dla mnie pierdoła i demagog
Lepiej nie poruszajny tego tematu bo pierwotny jest dość ciekawy...
Dodał filmik korygujący! ;))
Wiec wracając:
Z tego co dobrze rozumiem. Jest jakiś przewod właśnie za katalizotrem w którym te spaliny wracają spowrotem do komory spalania . Fakt że straszny strzał w kolano jeżeli faktycznie tak jest
No i właśnie! Nie można oceniać po oznaczeniu GDi, wskazuje na konkretną pokrywę silnika wiec to już zawęża wersje GDi, ale w niektóych faktycznie jest dodatkowe wyprowadzenie/rurka za katem!
Istnieje ryzyko, że spaliny na tyle kotłują się w kolektorze wydechowym, że spowrotem są zaciągane do silnika.
-
Niestety późno wracam z pracy sama latarka do ogledzin widzę tylko i wyłącznie sondę. Żadnego przewodu tak jak warunki pozwalają nie widzę. Próbuję to porównać z rysunkiem w programie z częściami. I też oprócz otworów uchwytów montażowych plus otwór na sondę nic nie widzę.
-
Jest nowy filmik wyjaśniający, że nie ma w tych silnikach egra tylko winę ponosi wyciągający się łańcuch rozrządu.
-
Czyli bardziej wyciągnięty rozrząd. Plus wadliwy katalizator. Dość dobrze tym razem moim zdaniem wytłumaczone. Jakaś zależności może być
Trochę mi lepiej.
-
Kolejny filmik jako odpowiedź.. Ciekawie zrobiło się z tym tematem ;)
-
Czyli wszystko jasne . Bardzo dobre pancerne nieskomplikowane silniki. Podstawą jest dbałość o olej i będzie dobrze
-
Tu wyjaśnionio na filmiku. Nic nie ma tu wymiana oleju ;D
-
Strasznie to teraz wygląda na
Za wszelką cenę dowieść swojej racji
Przecież hamując silnikem nie ma spalania zapłonu.
Nawet widać tak jak to w jednej wypowiedzi spadek temperatury przy dłuższym zjeździe hamując silnikem. Więc trochę to wykładane masło maślane.
-
Ale masz hamując silnikiem odciete paliwo ale nadal silnik działa. Pokazena na filmiku jest to, ze zaciaga wtedy syf z katalizatora bo nie masz egra tylko te otwieranie się zaworów. Plus wina wadliwego katalizatora co się wypala od temperatury..
-
Sam już nie wiem w co wierzyć a w co nie.
Chyba zdrowszy byłem jak się nad tym nie zastanawiałem.
-
Mając ten silnik sam bym jednak sprawdzi jak wygląda katalizator dla pewności.
-
Przez cały czas śledzę komentarze RommieRen i Warsztowe historie . I troszkę w.to wszystko powątpiewam. Pobory oleju zdarzają się w tych silnikach. Między innymi przez zbyt długie interwały olejowe i późniejsze konsekwencje. Ale moim zdaniem to dobre proste silniki. Dużo kontrowersji kest w komentarzach które czytam
Łącznie z tym że podsyca po to żeby podbić oglądalność itp.
-
Jeżeli NIE masz EGR niskociśnieniowego lub jeżeli MASZ turbo to nie znam fizycznej drogi rzekomego przedostania się pyłu z kata do układu dolotowego. Przecież zwykły EGR jest sprzed turbo a kat jest za turbo.
Chyba że czegoś nie rozumiem.
A ten Rommieren już od dawna wciska różne bzdety i chyba mu się ciepło zrobiło pod tyłkiem bo do filmu z tłumaczeniami nawet się ogolił.
-
Tu chodzi, że nie ma zwykłego EGR tylko wszystko robi lekkie otwarcie zaworów by spaliny wróciły do cylindra.
-
WITAM WSZYSTKICH
Dla mnie tzn. że po prostu trzeba mieć sprawny katalizator lub w ogóle go zlikwidować.
-
Tak czy siak jak w przypadku egr w ramach ekologii potem tylko problem użytkownika. Zapcha się EGR to kup nowy a jak masz pecha z katalizatorem to kup drugi silnik.
-
Same komentarze paniki popłochu pytań czy mój też tak ma że polecał a teraz nie poleca wcale ogólnie to dobre autko i trzeba dbać i wymyślił ze można to naprawić softem a on ma patent . Zawsze od kiedy pamiętam komentarze były przychylne i negatywne neutralne itp. Tam sama panika lub pochlebstwo jaki cudowny nie jest ten mechanik
-
-
Tak czy siak mając taki silnik lepiej sprawdzić stan katalizatora. Szansa mała ale ryzyko za duże uszkodzenia silnika. Ten czy drugi lepiej mechanika nie odwiedzać.
-
Jak komuś zależy może sprawdzić czy faktycznie w USA są pozwy i serwis wymienia silniki nawet będące nawet po gwaranci, bo jeżeli to prawda to nic śmiesznego. Jeżdżę Kia Ceed z taki silnikiem ma przejechane ok. 133000 jak zimny pali gorzej niż mój diesel 2.0 CRDI, a nie wspomnę ile oleju bierze ale ja nie będę sprawdzał czy się zaciera jak go szlak trafi to nie moja sprawa. Kolega ma taką samą, jemu oleju nie bierze i bardzo ładnie pali przebieg zbliżony. Natomiast martwi mnie ta informacja ponieważ chodzi mi po głowie Kona z silnikiem 1.6 z turbo. Podobno te po 2022 maja problem z wypalaniem PDF-a zwał jak chciał, natomiast na obecną chwilę nie znalazłem informacji aby te T-GDI też się zacierały.
-
Niby nie. Właśnie dlatego że mają turbo
Ale jak faktycznie jedt ciężko stwierdzić mój ma ponad 140tys ale nie zapeszając chodzi jak złoto. Robię wymiany częściej płucze silnik za każdym razem. No staram się nie jeździć na noskich obrotach. Zobaczymy co czas pokaże
-
Pierdoletów Rommieren ciąg dalszy
-
Co do pozwów w USA. To tylko udało mi się wyczytać,że pozwali za zbyt słabe zabezpieczenie przeciw kradzieży. Jak masz inne info podrzuć proszę chętnie poczytam o co chodzi.
-
Czytałem bodaj na australijskim forum Hyundaia że tam wymieniali silnik na okoliczność ksds - wykrywanie spalania stukowego - a raczej lspi
-
Trzeba gościa uważnie słuchać bo tak sobie przeczy momentami. Pierwsze że wszystkie GDI. Następnie że do 2014. A najbardziej 2012. Poleca potem nie poleca.Potem że to prosty fajny trwały silnik. Następnie że jak się wyeliminuje problem katalizatora to już totalnie super.
Niby jest taki kluczowy moment pracy silnika kiedy pył z uszkodzonego przypalonego katalizatora wpada do cylindrów.
Nie dotyczy silników T GDI.
Tyle razy podczas jednego filmu wypowiada słowa że to są długowieczne silniki.
Patrząc na filmy bezpośrednio z cylindrow faktycznie coś je rysuje. Są wzdłużne rysy.
I za chwilę komentarz że 1.6 GDI się nie kupuje. Mógłby się określić.
W czasie naprawy auta pokazowego wymyślił soft.
Który jest w stanie uratować silnik.
Musi być conajmniej geniuszem .
-
Nie geniuszem tylko oszołomem. Widziałem kilka innych jego filmików i mam ugruntowane zdanie.
Czasem oglądam takich oszołomów żeby np obejrzeć jak co się demontuje itp ale jestem bardzo krytyczny w podejściu do tego co mówią
-
Dziś z czystej ciekawości wjechałem zwykła kamerka tak za parę zł
Do drugiego mojego autka. Toyota yatis 1.3 2001r 300 tys. Nalotu. Tam też na cylindrach widać wzdłużne rysy. Też katalizator. To raczej co innego Musi być przyczyną
-
Jeden z moich cylindrów w 1,33 TCe. Też katalizator? Tylko że turbo jest, cholerka, nie chce do teorii pasować.
Ruch tłoka jest posuwisto zwrotny więc wszelkie ślady tego ruchu będą miały taki kształt. Nie będzie linii na ukos ani okręgów 😁😁😁
https://drive.google.com/file/d/1Ty8gBSzgfXNFD7nKJKsUm_6OMTbydR1u/view?usp=drivesdk
-
Moja toyota yaris 1.3. 300km nalotu. 2001r.
-
Fajnie pokazane jak rozbiera silnik na części pierwsze na pierwszy rzut oka wodac że strasznie przeciągnięte interwały.
-
Panowie a tak z całkiem innej beczki
Może i pytanie bez sensu i banalnie śmieszne
Ale czy jest możliwość
Czy ma to sens
Jakie były by złe negatywnie skutki
Jakie pozytywne
Gdyby zwiększyć pojemność miski
Aby oleju wchodziło do układu trochę więcej.
-
Tak robi się np. w Nissanie dokłada się przekładkę dystansową między silnik a miskę, pytanie czy wtedy miska nie wystawałaby zbyt mocno poza obrys podwoznia - większa szansa na jej uszkodzenie...
-
A po co chcesz zwiększac.objetosc oleju ???
Rommie nagrał kolejne pierdolety o hybrydowym Citroenie. Oczywiście znów ekologia zabiła silnik a rommie wlał tam dwa preparaty i już silnik uratowany. Kompresja 17 barów ma tam być wg Romka szamana 😂😂😂
-
Wlał preparat by rozruszać pierścienie i tyle pomogło, że wzrosło o ok 1 bar. Silnik nie naprawił bo jak mówił, ze już jest gładź uszkodzona i pojeździ jeszcze. Ale wg producenta już powinien być remont. To nie diesel, że bez dobrej kompresji będzie kiepsko.
-
Oglądam sobie ostatnio filmiki z USA ba temat silników GDI
Chyba najczęściej wypowidzi tyczą zbyt długich interwałów olejowych
Że względu na krotkie przeloty
Olej powinno się zmieniać co 5 tys km.
Poza tym nalot na zaworach ssących żadna magia nie pomoże mechaniczne czyszczenie orzeszkowanie raczej najskuteczniejsze
Kolejna rzecz wtryskiwacze i rozrzedzanie oleju paliwem
Oraz jazda na niskich obrotach
Co do tego czemu chciałbym zwiększyć ilość oleju wydawało mi się że były to dobry pomysł. Ale dałem sobie z tym spokój.
Bardziej do mnie przemawia częstrza wymiana.
Co do oleju nie wiele wyczytałem aby spełniał normy i tyle
Poza tym wydaje mi się że mają większe filtry oleju. Albo to złudzenie optyczne
-
A zastanawialiście się w takim razie czy przypadkiem może jakiś lepszy olej stosować niż olej Shell który jest rekomendowany przez Hyundai/Kia? Wydaje mi się, że są marki stosujące inne oleje i nie mają takich problemów - pytanie czy kwestia oleju, meteriałów z którego wykonane są elementy silnika, czy technologie...
-
Co da inny olej jak producent pewnie przycebulił na materiałach. Miałem hyundaia i chłodnica klimy się rozlatywała w oczach taki był kiepski stop. Tak samo sanki silnik zrobione z najgorszej pewnie blachy bo uległy utylizacji. Tak samo głupia tulejka w wycieraczce tylnej z aluminium tak samo się utleniała i blokowała wycieraczkę. A w książce serwisowej też miałem adnotacje z wymiany na gwarancji katalizatora.
-
Właśnie sporo.czytałem jakoś nie bardzo skupiali się na jakiś cudownych olejach.
Tylko czestrzej wymianie.
Jeżdżę na SHELL HELIX UTRA ECT C3.
I nie zamierzam tego zmieniać
-
Co da inny olej jak producent pewnie przycebulił na materiałach. Miałem hyundaia i chłodnica klimy się rozlatywała w oczach taki był kiepski stop. Tak samo sanki silnik zrobione z najgorszej pewnie blachy bo uległy utylizacji. Tak samo głupia tulejka w wycieraczce tylnej z aluminium tak samo się utleniała i blokowała wycieraczkę. A w książce serwisowej też miałem adnotacje z wymiany na gwarancji katalizatora.
Oglądam czytam o motoryzacji bo lubię.
I przyznam że w pewnym czasie motoryzacja jak i cała reszta sprzętu obrała kierunek ilości nie jakość. Jest mnóstwo kombinacji. Zawory które są tak wysterowane zmniejszone ciśnienie ba biegu jałowym że auto samo się zaciera . Cudowne odmy wariatory i inne cuda . Nie ma co liczyć na cudowna jakość.
-
No jak już widzę wymianę oleju co 5 tys to mnie skręca. Bzdura kompletna i wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Olej co 15 kkm w zupełności wystarczy.
Masa bzdurnych filmów na YT pokazująca rzekomą galaretkę wylewająca się z.miski to czyste brednie.
Za dużo miałem samochodów, za dużo wymian oleju zrobiłem w swoich autach żeby wierzyć w takie bzdury.
Nie należy lekceważyć przybywania oleju w dieslach - przyczyny różne, najczęściej niesprawny DPF lub zakłócenia w jego wypalaniu, czasem winna jest pompa paliwa puszczając diesla przez uszczelnienia w rejony oleju silnikowego (nie wiem czy dotyczy H/K). Benzyną w oleju się nie przejmuje bo ona odparuje. Diesel nie odparowuje do zera.
-
Nawet jak się nie mylę w instrukcji jest napisane że w warunkach trudnych co 5 tys.
Ja może źle się wyrazilem
Kwestia oleju każdy robi jak uważa nikt nikogo do niczego nie namawia. Daleko.mi do tego był to bardzo często pojawiający się element w wypowiedziach .
W drugim aucie wymieniam olej raz w roku.
W hyundai 2 razy . I to jest moja indywidualna decyzja .
-
Witam Wszystkich
Ja się kieruje parametrami oleju,wymieniam co roku i leje ORLEN.
Wcześniej lałem zagraniczne marki ale ok 5 lat temu zrezygnowałem
Z resztą każdy robi jak uważa.
Pozdrawiam
-
Witam Wszystkich
Ja się kieruje parametrami oleju,wymieniam co roku i leje ORLEN.
Wcześniej lałem zagraniczne marki ale ok 5 lat temu zrezygnowałem
Z resztą każdy robi jak uważa.
Pozdrawiam
Dokładnie. Każdy robi jak uważa za słuszne
No forum Oil club. Dość często pojawia się nazwa Orlen.
Tam też jest poruszana kwestia im krótsze przebiegi warunki ciężkie
Tym częściej.
-
Jeżeli można wiedzieć i to nie tajemnica. :D
To jakie paliwo lejecie do swoich GDI
Bo jak widać to wszystko łącznie z jakością paliwa ma wpływ na dłuższą żywotność
Naszego silnika i katalizatora
Chodzi mi czy PB 95 czy 98
-
Znalazłem także dość mocno powielająca się informacje dotyczącą odmy. Czyli zaworu PVC. Oczywiście może być to mało prawdopodobne w przypadku poboru przez silnik oleju. Ale zawsze warto sprawdzić czy ten element działa poprawnie.
Tym bardziej że bardzo prosto to zdiagnozować i zawor namierzyć.
Duże zużycie oleju silnikowego – w momencie, gdy odma jest zatkana, automatycznie zwiększa się spalanie oleju. Wynika to przede wszystkim z faktu przepuszczania oleju razem z gazami bezpośrednio do komory spalania.
A
-
No nie wiem czy Twoja/znaleziona diagnoza jest trafna. Niedrożna (zatkana całkowicie) odma blokuje możliwość przedostania się oleju z pokrywy zaworów gdziekolwiek. Niedrożność odmy jest szkodliwa dla silnika ponieważ gazy przedmuchowe z przestrzeni korbowej nie mają ujścia, podobnie jak wahania ciśnienia wywołane ruchem tłoków w cylindrach.
Odma funkcjonuje jako zawór ale zawsze w połączeniu z funkcją lepszego lub gorszego separowania oleju. Jeżeli olej nie jest skutecznie separowany to przez zawór odmy jego nadmiar przedostaje się do dolotu.
Nadmierne ciśnienie pod pokrywą zaworów, np na skutek przepuszczających podkładek wtrysków, nieszczelności na pierścieniach itp powoduje nadmierny eksport oleju i do separatora i do odmy, co powoduje mniejsza skuteczność jego separacji.
Cześć użytkowników dodaje zewnętrzny oil catch tank aby ten nadmiarowy/resztkowy olej wyłapać.
-
Kazda opinia jakby nie było jest cenna dla nas użytkowników .
Co by nie było uszkodzony zawor nie jest niczym dobrym
Łatwo to zdiagnozować namierzyc wyeliminować
Poza tym cudny rommiren co chwilę namierza auta GDI sorry to ich właściciele sie zglaszja nawet z 2019 roku z niewielkim przelotem i uszkodzonym katalizatorem szkoda że ci właściciele nie podziela sie informacja jak to tak naprawę wygląda.
-
Co do oil catch tank
To szczerze nie wiedziałem że coś takiego jest i jakie są możliwości
Fajna sprawa. Dla bezpośredniego wtrysku i nie tylko .
Dzięki.
-
Witam Wszystkich
Też jestem zainteresowany. Montował ktoś do silnika G4FC?
Prosze o opinie.
Pozdrawiam Stanisław
-
Nie udało mi się znaleźć konkretnie jak to się robi 1.6 GDI
ale sporo jest filmików jak to montują . Można coś podejrzeć no i po raz kolejny widzę i czytam że fajna sprawa
-
Nie chciałbym zaśmiecać ale ten filmik może bardziej pokazuje jak powinno być połączone. Wodac że to prosta sprawa. Więc nie powinno być problemów. Wodac że w zestwach są różnego rodzaju króćce.
-
Dość ciekawa lektura. Może to o tych pozwach w sprawie katalizatorow opowiada wszem i wobec roni
Ale tam tyczy to silników 2.4 l
Ale tam nie chodzi wcale o katalizator. Chyba podpiął sobie to pod ten problem
-
Tu chodzi o KSDS czytałem o tym na jakimś australijskim forum. Coś ze spalaniem stukowym tylko pytanie czy ta akcja polega na wgraniu softu wykrywającego KSDS czy o zapobieganiu zjawisku. Z tego co wiem same zjawisko jest wykrywane przez ten soft, jest ograniczana moc ale taki silnik jest do wymiany. Może coś źle poczytałem (na tym australijskim forum) - jak ktoś wie to niech pisze
-
Tak masz racje chodziło jakby silnik odczytywał spalanie stukowe
Oraz poprzez te wymyślone interwały olejowe w oleju była duża zawartość paliwa
Dodatkowo wyczytałem że przez jakiś czas podczas produkcji były wióry w silniku.
Bynajmniej tak to wynikało z przetłumaczenia.
Ale bardzo bardzo często hodzilo o silniki 2.4 i więcej.
Ktoś kto nie miał tego wgranego nie kwalifikował się na wymianę silnika .
-
Kolejny film kolejne rzekome potwierdzenie teorii
Że katalizator ( jego cząstki pokruszone ) w czasie jazdy bez gazu na biegu
Zostaje wciągnięty spowrotem do komory silnika.
Oczywiście poprzez ich soft i obniżenie temperatury spalin
Auto przestje miec problem z katalizatorem .
-
Teraz właściciele tych silników będą do niego walić drzwiami i oknami ;D A handlarze silników jak się dowiedzą, że tak one padają to zaraz ceny pójdą do góry. A najlepsze gościu z wymieniał silnik na nowy po 3tys go zajechał i kasa w błoto.
-
Jeden z konnatrzy dość obszerny zresztą daje pod wątpliwość aby ten silnik faktycznie był oryginalny czy to nie jest jakaś chinszczyzna z Ali. Miał podona sytuacje ale z silnikiem 2.0. Odesłał nie zdecydował się na montaż
Poza tym dalej twierdzę że to trochę dziwne . Moja toyota 1.3 też ma problem z zasysaniem pyłu z katalizatora . A katalizator jest dalej odsunięty dziwne
A faktycznie na początku filmiku widać na silniku żółta wlepkę z jakimiś dziwnymi znakami
-
Żałosne. Ten facet to błazen.
-
Im więcej oglądam jego filmów. I czytam można powiedzieć same pozytywne komentarze pod nimi tym bardziej uspokajam się w kwestii swojego silnika.
Jak dotąd kilka takich przemyśleń.
Krutkie trasy
Przewalone interwały
Jazda na bardzo niskich obrotach.
Nieszczęsna odma z której przez zawor PVC cała zawartość wraca do komory spalania. Ale Tu jak kolega wyżej podpowiedział separator odmy może pomóc już zakupiłem w sobotę spróbuję zamontować.
A on fakt trochę specyficzny ze zdaniem że wszystko do około to złom szrot a tylko on ma.pomysl jak temu zaradzi
-
A może to taki silnik a Ali: https://pl.aliexpress.com/item/1005007457557630.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!8834.68!4161.59!!!!!%40!12000040835721066!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005007457557630&ds_e_product_merchant_id=5085820194&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19735245762&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA-5a9BhCBARIsACwMkJ5eJdHABSnWVt_Hg9C0K1CM4blVWShoN-oCle28YPsYnnNuhc4WCRYaAtEMEALw_wcB
-
2 minuta 20 sekunda filmiku widać wleple to jest dokładnie Ali.
A on twierdzi że to nowy silnik w serwisie
2 krotna wartość samochodu.
Kłamie aż miło
-
Akurat mówi, że gościu wymienił na nowy gdzie nie u niego. Silnik faktycznie wygląda dobrze a mało kto by pomyślał, że to chiński zamiennik. Nowy silnik w ASO to faktycznie kosztuje grubo a nowa używka ok 9tys. Napisy to mogą mylić bo koreaskie są podobne do chińskich.
Tal czy siak nie odpędzi się od klientów skoro może zmienić program silnika. ;D
-
Ale także poprzez taki ferment patrz jak mu się klikalność zwiększy. Nie ważne co mówią ważne że mówią.
-
W grupie vag już dawno byłby udostępniony program.. myślę, że jakby dobrze poszukać na zagranicznych forach to znalazłby się gotowiec.. albo zagadać do lokalnego tunera.. przestawienie wałka wydechowego w trybie egr i pewnie zmiana max temperatury spalin.. Myślę, że znajdzie się nawet gotowiec z ASO aktualizacja
-
Masz rację kolego że jest to temat do ogarnięcia.
Jest nas troszkę jak widzę na forum.
Po wyświetleniach też widzę że jest zainteresowanie.
Ale nic więcej a szkoda może ktoś ma jakąś ogarniętą osobę zakład firmę aso
Którym od razu kształtuje się obraz co i jak należy zrobić.. jak to.mowia w kupie sila.
Temat głośny kontrowersyjny
Jeżeli chodzi o przeszukiwanie treści obcojęzycznej niestety nic nie udalo mi sie kompletnie wyszukać nic o katalizatorze jakiś programach kompletnie żadnej informacji
Szkoda ze nie ma między nas osób które idą za ciosem są pracownikami
Maja wieksza wiedzę od razu wiedza czy to realne czy ten program to jest dobre rozwiązanie czy tak można itg.
-
Jeden z cytatów z forum KIA.
Łuszczące się katalizatory w silnikach gdi były podstawą do pozwu zbiorowego w USA. Cząstki katalizatora wpadały do cylindrów przy hamowaniu silnikiem i go zacierały. W efekcie kia wydała aktualizację oprogramowania obniżającą temperaturę spalin poprzez zastosowanie mniej zubożonej mieszanki. I dlatego kia nie podniesie temperatury spalin w silnikach t-gdi, bo katalizatory nie wytrzymałyby 100 tys km
-
ASO to nienormalny zakład gdzie sobie można robić co się chce. Tak bez zgody producenta oni nie bedą wgrywać nic co klientowi uratuje silnik. Podobnie dzieje się z słynnymi 1.2 Piuterech gdzie szum jest ogromny o jego wadach a o hyundaiu 1.6GDI raczej tylko słychać na youtube.
-
Tak próbuje coś więcej wyszukać w stanach na temat katalizatorow
To co także często powiela się w wiadomościach to wpisy na temat
Dość często występującego bledu P0420
I że kia miała w jakiś latach zrobić akualizacje oprogramowania bardziej chroniącego katalizator przed przegrzaniem a w razie konieczności wymieni katalizator
Tak jakby jak się nie mylę miało to nastąpić 15 kwietnia 2022 r.
Widziałem kilka filmów z obrazem katalizatora który się wykruszył.
Co do pozwu zbiorewgo w tej sprawie nic sensownego nie wyczytałem.
-
I co tam panowie i panie czy ktoś z was miał okazję organoleptyczne zajrzeć do kata jak to wygląda. Czy może ma ktoś kogoś znajomego który wie coś więcej ale sprawdzone wieści jak to faktycznie jest z tym katem. Ktoś prubowal dalej drążyć temat. Czy temat umarl
-
Prawie 7 tys wyświetleń czyli zainteresowanie jakby nie było jest.
Pytanie czy każdy machnął ręką i co ma być to będzie. Czy ktoś podrazyl popytał sam zaglądał analizował.
Szkoda
-
Panowie i panie żeby nie było nudy.
Nie zamumulamy nie jeździmy poniżej 2.5 tys. Tak jak to ronni mówi.
Dalej krutkie przeloty mała dynamika. No i teraz GDI pancerny silnik ale
Pod warunkiem że
-
Ja nigdy żadnym autem nie jeżdżę powyżej 2,5 tys, z wyjątkiem rozpędzania, ewentualnie autostrada jezeli prędkość na 5 (czy 6) biegu tego wymaga. Nigdy z żadnym silnikiem problemów nie miałem.
On zbiera jakieś padaki i robi sobie klikalność.
Przecież nowe auta (44 tys km) jadą do ASO na gwarancji, tym bardziej przy gwarancji Kia/Hyundai 5 czy 7 lat.
Ten facet to pierdoła.
-
A wiesz, że wystarczy przegląd zrobić z opóźnieniem i już mają pretekst do odrzucenia reklamacji. Podobnie teraz jest z wadliwymi silnikami 1.2piuretech. Zrobili dłuższą gwarancję ale masz przez te lata robić przeglądy.
DO tego jak uznają winę klienta to taki katalizator z 10tys lub więcej u nich więc nie dziwne, ze ktoś szuka tańszego mechanika.
To zamulanie to też pwoduje podpowiedzi komputera w trybie Eco i zmiany biegów przy 1200obrotach. Mając getza 1,3 to on fajnie jechał na trójce jak wchodziły 3-4tys obrotów. Od dołu było słabo ale to był silnik wysokoobrotowy mała pojemność.
-
Gdzieś obiło mi się o uszy że vag. owcy też mają problem z automatem który przy 1200 zmienia biegi. Też tam bogato jest.
Niby to auto ma zaledwie taki przebieg
Niby polskie a nie polskie pochodzenie auta.
Coś napewno w tym kest
Ale ładnie ktoś napisał pod filmem
Że pokazuje tylko auta zajechane bo takie już do niego trafiają i każde szufladkuje tak samo do jednego wora.
Poza tym pod jednym filmem reanimacja zwłok czy coś w tym stylu mówi że stworzenie tłoka tyczy wszystkich egzemplarzy.
A nie zliczę ile razy zachwala neguje potem nazywa pancernym potem żeby nie kupił potem że to fajne silnik.
Fakt trafiają mu się ładnie zajechane sztuki ale to mechanik to co ma trafić dobre auto.
Ktoś z was prubowal u siebie zaglądać do kata. Ktoś z nas morze podzielić się swoją naoczną diagnozą probowal na własną rękę coś w tym temacie robić.
-
Okaże się zaraz że każdy katalizator beż wyjątku
Czy kia hyundai gdi i nie tylko także DPI ma problemu. Już się robia do niego mapy
-
Witam serdecznie.
Na wstępie chciałem podziękować Panu XT1097 za ciepłe słowa i to jak nazywa mnie oszołomem czy błaznem, ciekaw jestem czy w cztery oczy jak byśmy normalnie porozmawiali też by mnie tak zwyzywał.
Ale nie o tym więc jak to się mówi "do brzegu".
Ad 1.
Od początku wątku odniosę się do zapytań:
daniello1234 - Silnik z aliexpress i kłamię na temat jego pochodzenia oraz wymiany.
Mówię to co słyszę od klienta nie będę zatrudniał detektywa który będzie weryfikował to co mówi klient. Biorę to za pewnik bo po co miałby kłamać.
daniello1234 - Piszesz iż na silniku z aliexpress jest naklejka którą widać na filmie. Zapewne chodzi o tę żółtą na deklu zaworów. Takiej naklejki na silniku z aliexpress nie ma.
https://pl.aliexpress.com/item/1005007457557630.html
Ad 2.
Moje wypowiedzi na temat trwałości tych silników:
Są to trwałe jednostki napędowe ale nie są pozbawione wad.
Nie jeden silnik zrobił grubo ponad 300 tys. km i wciąż działa poprawnie - czy taki silnik można nazwać nietrwałym ?
Przy dzisiejszych silnikach innych marek spokojnie te GDi można nazwać bardzo dobrymi silnikami.
Co do układu korbowo tłokowego.
Sworznie tłokowe przez swoją konstrukcję są narażone na szybsze zużycie oraz tuleje cylindrów z czasem ulegają owalizacji co powoduje zwiększenie "poboru" oleju, spadek kompresji a w rezultacie nierówną pracę, stukanie tłoków o ścianki cylindra w okolicy 1900 - 2700 obr podczas fazy hamowania silnikiem a następnie zacieranie się tłoka w tulei cylindra przez to że płaszcz tłoka z powodu nieprawidłowego kąta zaczyna mocno napierać na powierzchnię tulei. I tyle w tym temacie.
Ad 3.
Pobory oleju oraz nagar.
Pobory oleju częściowo wyjaśniłem wcześniej.
Nagar zbiera się z powodu konstrukcji układu wtryskowego i dotyczy każdego silnika z wtryskiem bezpośrednim.
Jak zapewne zauważyliście w silnikach GDi, T-Gdi, nagar ten jest zdecydowanie mniejszy niż w silnikach z gamy TSi. A czym jest to spowodowane ?
Otóż zwiększoną temperaturą spalin a to z kolei realizowane jest poprzez wałek wydechowy który to przez swoją pracę powoduje zaciąganie części spalin z powrotem z wydechu do komory spalania co powoduje zwiększenie temperatury w samej komorze.
Ma to dwojakie konsekwencje.
Ekologia ale tego wyjaśniać nie muszę.
Zwiększenie temperatury spalania powoduje iż nagar zostaje spalony i zamieniony w sadzę w większym stopniu co zmniejsza jego ilość w komorze spalania lecz...
Sadza w zasadzie jest już wynikiem procesu spalania, ale w odpowiednio wysokich temperaturach dochodzi do ciekawych zmian w jej strukturze.
Chociaż sadza jest głównie drobnym pyłem, jej cząsteczki łączą się i tworzą twardsze formy pod wpływem ekstremalnych warunków cieplnych które to występują w naszym silniku.
Proces ten prowadzi do tworzenia form węglowych o większej twardości.
Proces tworzenia twardszych form z sadzy pod wpływem wysokiej temperatury to rekrystalizacja. Rekrystalizacja to proces, w którym atomy w ciałach stałych ulegają przegrupowaniu, tworząc nowe struktury krystaliczne.
W skrócie:
W przypadku sadzy, ekstremalne warunki cieplne prowadzą do powstawania bardziej uporządkowanych form węgla które przez to iż są bardzo twarde osadzając się na ściankach denka tłoka zaczynają "rysować" gładź cylindra, zdzierać hon oraz wypełniać szczeliny honowania i nasz silnik ulega degradacji.
Ad 4.
Wypalanie oraz kruszenia katalizatora.
Z wcześniejszych zdań łatwo wywnioskować skąd bierze się wysoka temperatura na katalizatorze.
Należy też do tego dodać iż aby silnik spełniał wyśrubowane normy emisji spalin euro 5 [sic] i w górę najłatwiejszym sposobem jest podniesienie temperatury spalania oraz, lub podniesienie stopnia kompresji za przykład może posłużyć silnik SkyActiv.
Dla przypomnienia:
Norma Euro 5 określa dopuszczalne wartości emisji spalin dla samochodów z silnikami benzynowymi.
Tlenek węgla (CO): 1 g/km
Węglowodory (HC): 0,1 g/km
Tlenki azotu (NOx): 0,06 g/km
Lotne związki organiczne (VOC): 0,068 g/km
Cząstki stałe (PM): 0,005 g/km (dla pojazdów z silnikami o bezpośrednim wtrysku paliwa)
Norma Euro 5 została wprowadzona w życie 1 stycznia 2011 i w tym roku nasze silniki zaczęły mieć problem z katalizatorami.
Natomiast Norma Euro 4:
Tlenek węgla (CO): 1,0 g/km
Węglowodory (HC): 0,1 g/km
Tlenki azotu (NOx): 0,08 g/km
Jak widać w normie Euro 4 nie ma mowy o VOC (Volatile Organic Compounds).
W kontekście emisji spalin, VOC są szkodliwe dla zdrowia ludzkiego i środowiska, ponieważ mogą przyczyniać się do zanieczyszczenia powietrza w tym tworzenia smogu a to Norma Euro 5 ma za zadanie ograniczać.
I tu dochodzimy do punktu piątego.
Ad 5.
Auta oraz afera z USA
Tu będę posiłkował się wytycznymi producenta:
"SC176 (Rev 3, 07/30/2019) April 2019"
This bulletin provides the procedure to upgrade the Catalyst Overheating Protection (COP) logic in the
Engine Control Unit (ECU) and, if necessary, replace the Catalytic Converter on some 2012 ~ 2016 MY
Soul (AM/PS) vehicles, produced from July 8, 2011 through August 11, 2016. Depending on the extent
of damage, the short block assembly may also need to be replaced. The affected vehicles may exhibit
catalyst system efficiency deterioration or a malfunction indicator lamp illumination with an active,
history or pending DTC P0420 (Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1). Under certain
conditions, the catalytic converter may become damaged due to overheating caused by an excessive
increase of exhaust gas temperatures. If the catalytic converter is damaged, substrate particles can
enter the engine combustion chamber and cause abnormal engine combustion. Continuous abnormal
engine combustion can result in damage to one or more of the engine’s pistons which can cause piston
rod breakage, potentially puncturing the engine block allowing engine oil to escape. Engine oil that
contacts a hot exhaust surface may result in a fire. Before conducting the procedure, verify the vehicle
is included in the list of affected VINs.
Już tłumaczę:
Niniejszy biuletyn zawiera procedurę uaktualniania logiki ochrony przed przegrzaniem katalizatora (COP) w jednostce sterującej silnika (ECU) i, w razie potrzeby, wymiany konwertera katalitycznego w niektórych pojazdach Soul (AM/PS) z lat 2012–2016, wyprodukowanych od 8 lipca 2011 r. do 11 sierpnia 2016 r.
W zależności od stopnia uszkodzenia, zespół bloku silnika może również wymagać wymiany.
Dotknięte pojazdy mogą wykazywać pogorszenie wydajności układu katalizatora lub zapalenie się kontrolki awarii z aktywnym,
historycznym lub oczekującym kodem DTC P0420 (Wydajność układu katalizatora poniżej progu banku 1).
W pewnych warunkach konwerter katalityczny może ulec uszkodzeniu z powodu przegrzania spowodowanego nadmiernym
wzrostem temperatury spalin.
Jeśli konwerter katalityczny jest uszkodzony, cząstki substratu mogą
przedostać się do komory spalania silnika i spowodować nieprawidłowe spalanie w silniku. Ciągłe nieprawidłowe
spalanie silnika może spowodować uszkodzenie jednego lub więcej tłoków silnika, co może spowodować pęknięcie tłoczyska, potencjalnie przebijając blok silnika i umożliwiając wyciek oleju silnikowego. Olej silnikowy, który
dotknie gorącej powierzchni wydechu, może spowodować pożar. Przed przeprowadzeniem procedury sprawdź, czy pojazd
znajduje się na liście dotkniętych numerów VIN.
Jak łatwo zauważyć tyczy się to lat 2012 do 2016 a dlatego iż tylko tyle udało się amerykanom ugrać w tej sprawie w czasie pozwu zbiorowego.
A teraz podam komputery oraz silniki wraz z wersją ECU których dotyczy ta usterka:
AM GAMMA 1.6GDI ULEV 12~13MY MT -IMMO NON ISG : 39110-2BCG0/J0 1020
AM GAMMA 1.6GDI ULEV 12~13MY AT -IMMO NON ISG : 39110-2BCG5/G2/C1 1022
AM GAMMA 1.6GDI ULEV 12~13MY AT -IMMO ISG : 39110-2BCG8/G3/E1 1024
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 14MY MT -IMMO NON ISG : 39110-2BSH0 1020
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 14MY AT -IMMO NON ISG : 39110-2BSH5 1025
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 15MY MT -IMMO NON ISG : 39110-2BSH1 1022
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 15MY AT -IMMO NON ISG : 39110-2BSH7/H6 1027
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 16MY MT -IMMO NON ISG : 39110-2BSG3 1023
PS GAMMA 1.6GDI ULEV 16MY AT -IMMO NON ISG : 39110-2BSE8
Jak łatwo zauważyć te komputery oraz te wadliwe oprogramowanie jest w Europejskich autach. Tyczy się to silnika oraz ECU a nie samego samochodu ponieważ ten sam silnik jest montowany w Kia Soul i np. w Hyundai i30 - łatwo zrozumieć o co tu chodzi.
I jest ono identyczne jak te w USA którego tyczy się akcja serwisowa w stanach. Jednak w Europie nie została ona przeprowadzona.
Żeby było ciekawiej producent w nowej aktualizacji poprawiającej ten stan rzeczy zablokował możliwość odczytu nowej poprawki w ECU. (ECU jest zablokowane przed odczytem) W związku z tym nie da się jej sklonować do naszych Europejskich pojazdów dlatego musieliśmy sami opracować podobną mapę analizując pracę silników tych aut które zostały sprowadzone ze stanów oraz samochodów wciąż będących w stanach ponieważ warsztaty w USA z którymi mamy kontakt też nam w tym pomagały.
Ad 6.
Zarzuty iż każdy silnik ma ten problem a ja go rozdmuchuję.
Krzysiek z EKG też trąbi o podnoszeniu ciśnienia oleju bo 3.0 tdi się zacierają. A ja jak i on widzimy te silniki z przebiegami 300 tys. i więcej i są sprawne. I co z tym faktem ?
Tak jak widzicie wyżej nie wszystkie ECU są dotknięte tym problemem i nie wszystkie auta które do nas przyjeżdżają mają stopione katalizatory.
Najpierw robimy weryfikacje bo nie każdy silnik ma ten problem co zresztą podkreślałem wielokrotnie iż nie wszystkie wymagają mapy i ma na to duży wpływ styl jazdy, oprogramowanie, a może to jak silnik został złożony w fabryce bo wiadomo ze najgorsze są z poniedziałku i piątku ;)
Ad 7.
Konkluzje
Nie rozdmuchuję tematu po to by jak to ktoś wcześniej napisał "tylko nachapać się pieniędzmi". Owszem z tego żyję bo prowadzę warsztat ale czy nie lepiej jest podjechać gdziekolwiek i sprawdzić kamerą czy w Twoim aucie ten problem występuje ?
Jeśli jest dobrze to super nic się nie stanie ale w przypadku gdy jest źle to czy nie warto jednak wgrać mapę i ograniczyć uszkodzenia silnika związane z tym problemem?
Tę kwestię pozostawiam Wam.
Ze swojej strony bardzo chętnie chciałbym zaprosić kilka osób które mogą przyjechać do mnie na warsztat w miejscowości Kobyłka koło Wołomina bym odkręcił sondę i zajrzeli byśmy razem do katalizatora.
Pozdrawiam serdecznie.
Rommie Ren
-
Proszę posłuchać samego siebie - swoich występów.
Nie jestem odosobniony w swoim zdaniu.
Powyższy zestaw informacji robi znacznie lepsze wrażenie niż bełkot o zabijaniu silników przez ekologię.
Takich informacji jednak jest jak na lekarstwo w dziełach wizualnych.
-
Wszystko fantastyczne cudownie opisane obszernie.
Tak sie nie robi bo to wywołuje bardzo skrajne uczucia Rozumiem że można poprzez fakty stwierdzić że coś jest zle bo i tu fakty koniec kropka.
Każdy wtedy wie co i jak. I co dalej robić chce
Ja osobiście po tym co ty mówisz byłem bardzo niepewny i nadal mam duże wątpliwości. Tak się nie robi bo to wprowadziło wielu użytkowników w panikę
Profesjonalnie było ny podejść do tematu z ogromym spokojem i wtedy wyrazić jedną sspujna opinie.
A u ciebie to taka przemoc domowa a za chwilę kocham was. Kolokwialnie mówiąc.
Mi ta forma przekazu nie pasuje.
-
Dobrze, z poprzedniego filmu widzę że problem z katalizatorem rozciąga się również na inne jednostki. Mam zatem pytanie - czy odpowiednim stylem jazdy można częściowo zminimalizować problem drobin katalizatora w silniku? W przypadku silnika 1,6 gdi mówił Pan, że być może jest to też sprawa utrzymywania wyższych obrotów w trakcie jazdy. Czy podobnie może być przy 1,5 tgdi ?
-
Silnik 1.6GDI działa na bardzo ubogiej mieszance i nawet ostatni filmik tego mechanika pokazuje jakie są białe świece. Jak widać ukruszenia katalizatora chyba tylko wychodzi wstawienie nowego metalowego o większej wytrzymałości na temperaturę.
-
Witam Wszystkich
Po prostu trzeba "wyrzucić" katalizator i problemy się skończą.
O czym w ogóle gdybać. UE wymysliła sobie takie wyśrubowane
parametry EURO i tyle.Niestety odbija sie to tylko na włascicielach aut
bo to my ponosimy koszty tego dziadostwa.
Przepraszam wszystkich że sie uniosłem ale zaczyna mnie to wszystko wkurzać
Pozdrawiam
Stanisław
-
Ten zielony ład i normy Eco zabiły samochody jakie znamy dawniej. Sam się przekonałem co oznacza EGR w dieslu i jak się pięknie zapycha. Plus wymysły typu DPF abyś szybciej silnik niszczył. A idealnym przykładem co zrobili bo miały wejść elektryki to wciskanie wszędzie silnika 1.2 Piuretech.
-
Tak tak, żyjcie w smrodzie
Na zdrowie
-
Tak tak, żyjcie w smrodzie
Na zdrowie
Myślisz, że jak w Unii mam wszystko eco i najlepiej by ludzie jeździli tramwajami, rowerami lub elektrykami. Niestety wszystko jest produkowane w krajach typy Chiny, Indie i inne a tam norm nie ma i trzepią kasę. U nas zaś mamy kary za co2 i przez to drogi prąd. A w tym czasie Chiny co roku wydobywają coraz więcej węgla co całą Europa. A Indie co roku co2 więcej tyle co całą Europa oszczędza na rygorystycznych normach.
Na te piękne baterie, Katalizatory pracują często dzieci wydobywając w lit, cynę i inne metale. Ale to daleko od nas więc nie dotyczy.
-
Wszystko ok. Jasne ekologia oczywiście też jestem za .
Wykorzystanie słabszych też jestem przeciw.
Ale my też jesteśmy ważni. Co w takim układzie z nami.
Jakieś większe czy mniejsze koszta ponieśliśmy i co dalej.
Gwarancja do bramy dalej się nie znamy
Ktoś za to odpowie ktoś pokaże w 100 procentach co dalej
Jak podejść do sprawy bo wywalanie czego kolwiek mija się z celem.
Czy standardowo zostaniemy z tym sami.
-
często dzieci wydobywając w lit, cynę i inne metale
😂😂😂
Jakie to szczęście że w kopalniach węgla, rudy żelaza, miedzi, al7minium, złota itp nie pracują dzieci.
Tylko w kopalniach litu...
Żenada...
Powtarzasz czyjes brednie, ale to Twój problem.
Chiny zużywają 130% światowej produkcji węgla...
Pozdrawiamy widzów pewnej telewizji 😂😂😂
-
To może z innej beczki. Czy ktoś z tego forum miał taki problem? Zatarł mu się silnik? Bo jak dla mnie to incydent i do tego mało wiarygodny. Sam miałem dwa auta z tymi niby zawierającymi się silnikami i zero problemów. Poza tym czemu to auto w materiale z 2022 roku nie jest na gwarancji?
-
Dokładnie też niejednokrotnie próbuje się dowiedzieć czy ktoś przerabiał temat czy ktoś z forum zna kogoś kto miał taki przypadek .
Ale nic cisza .
W kupie siła .
-
Pewno Rommie profilaktycznie wszystkie by zmapował ;D ;D :D
-
Nie od dziś wiadomo że profilaktyka to podstawa ale niestety w ostatniej aktualizacji zablokowali sterowniki.
Ciekawe czemu, niby się domyślam ale nie chcę snuć tu jakiś niestworzonych teorii.
Przeprowadzałem trzy remonty główne 1.6 GDi w każdym katalizator był stopiony w stopniu takim że jego otulina antywibracyjna była całkowicie wypalona. Część jej leżała w tłumiku końcowym a części nie było.
W misce olejowej był biały oraz srebrny szlam. Panewki były wytarte aż do rdzenia ale żadna się nie obróciła. Sworznie tłokowe były mocno wytarte a płasze tłoka zatarte tak jak i tuleje cylindrów. W każdym przypadku silnik pobierał tak duże ilości oleju że świece były mokre od niego a uruchomienie silnika było bardzo utrudnione.
Co do ekologii to zostały zamontowane nowe katalizatory z homologacją które działają do dziś i nie widać na nich wykruszeń.
-
Czyli najlepiej było by zajrzeć do katalizatora od strony pierwszej sondy.
Wymieniałem swiece jakieś 20 tys temu z tego co pamiętam..
Były suchutkie i kolor oraz wygląd nie budziły żadnych podejrzeń.
Auto pracuje cicho płynnie nie pobiera oleju bynajmniej nie jest zauważalne.
Aczkolwiek zmieniam 2 razy w roku że względu a krotkie w większości przebiegi.
Polecasz jakiś konkretny katalizator
I czy według ciebie ta zależność
katalizator kontra to wszystko Co opisałeś jeżeli chodzi o te 3 silniki.
Takie potwierdzenie
-
Wychodzi na to że te silniki hyundaia to gorszy badziew niż słynny 1,2 puretech. Tymczasem dałem się nabrać na tą markę właśnie ze względu na dość dobre opinie jeszcze jakiś czas temu. Mam co prawda 1,5tgdi i jak go kupowałem były tylko info o wadliwych cewkach - teraz czytam że szybko zachodzą nagarem, padają sprzęgła, ktoś tam jeszcze w komentarzach na youtube straszy piston slap no i jak wynika z filmów też mają te problemy z katem a sprawę dodatkowo pogarsza możliwe uszkodzenie gpf przez te cząsteczki katalizatora. Samochód mam jeszcze na gwarancji i na razie chodzi bez problemu, ale czy gwarancja obejmuje też np. uszkodzenia gpf ?
-
Panowie czy ktoś z was ostatnimi czasy wymieniałem w swoim GDI świece zaplonowe . Bardzo chodzi mi o to jak one wyglądają czy widać po nich spalanie ubogiej mieszanki. I jakie mniej więcej robił trasy moje są jasne takie jakby z białym nalotem przed jeździłem krotkie trasy i wolne obroty .
-
Jak sa bardzo jasne to jest uboga mieszanka.
-
I właśnie w tą stronę zmierzam
Czy ma to znaczenie z jakimi obrotami silnika jeżdżę
Czy ma znacznie krótka trasa
Czy przy długich trasach swiece wyglądają zdrowiej że tak powiem
Czy przy krótkich ale bardziej agresynie pokonanych trasach swiece wyglądają lepiej.
Chciałbym jak najwięcej wyeliminować niewiadomych które mnie nurtują.
I zastanawiają
-
Tu na filmiku owego dość krytykowanego mechanik są pokazanie świece ,ze to na ubogo chodzi faktycznie.
-
Ok właśnie daletrgo zastanawiało mnie dlaczego jedne nie wytrzymują 50 tys drugie maja 300 i latają aż miło.
Podatawa obroty powyżej 2500
Bo przy delikatnej jeździe i krótkich przelotach komp robi co może aby podnieść temperaturę .
Dzięki bardzo .
Dlatego pytałem o świece poprzez to chciałem. Dowiedzieć soe gdzie leży problem
I kiedy się to zmnienia . I czy wogule się zmienia .
-
Pseud ekologia. Pajac jeden
-
Czy mozna na forum zacytować czyjś wpis który jest innego użytkownika z innego forum
-
A niby czemu nie?
-
Aktualnie przerabiam, na własnej skórze, problem z filmiku zamieszczonego kilka postów wcześniej. Czyli wadliwy (łuszczący się/rozpadający) katalizator, który niszczy silnik, a konkretnie cylindry.
Na początku myślałem, że autor filmu (RommieRen), trochę koloryzuje. Zaczyna mówić coś o fabrycznej wadzie silnika, choć niby to przecież "pancerna" konstrukcja. Poza tym, miało dotyczyć to wersji do 2015 r.
Żeby nie przedłużać. Przed kupnem starałem się sporo szukać i czytać o tym aucie i silniku. Nic takiego nie znalazłem (czyli jestem sierota internetowa). Kupiłem auto z przebiegiem 56 tys, jeszcze na rocznej gwarancji, z ASO )przeglądy co 15 tys). Przy odbiorze został wymieniony olej (Shell). Po przejechaniu 10 tys km, zrobiłem wymianę na Mobil (zgodny ze specyfikacją). Po 10 tys na Shellu, zużycie oleju wyniosło ok 200 ml. Niby prawie nic, ale oczekiwałem, że przynajmniej do 100 tys nie weźmie nawet kropli (kolegi Avensis 1,8 nie brał do ok 370 tys km). Po przejechaniu ok 4,5 tys km na Mobilu, zanotowałem ubytek ok 300-350 ml (z bagnetu). Czyli 2 razy więcej, niż poprzednio. To był impuls do drążenia tematu.
Wiele razy czytałem na forach różnych marek, że czasem po przejściu na olej innej marki, nawet o tej samej specyfikacji, silnik potrafi zwiększyć lub zmniejszyć pobór oleju. Myślałem, że może Mobil jest smaczniejszy i stąd wzrost zużycia. Potem nadziałem się na ów filmik (do dzisiaj powstały kolejne części). Jak wspomniałem, z początku traktowałem to jako clickbajt. Kupiłem jednak kamerkę inspekcyjną (podwójną) i zrobiłem wgląd do cylindrów. Niestety były już porysowane, a zawory ssące z warstwą nagaru. Następnie odkręciłem pierwszą sondę (tuż przed katalizatorem) i zobaczyłem, że powierzchnia wkładu jest miejscami jakby pofalowana, na brzegach uszczerbki materiału, a po delikatnym trąceniu kamerką, z wkładu poleciało sporo okruchów.
W tym silniku, rolę klasycznego zaworu EGR przejmują zawory wydechowe, sterowane kołami zmiennych faz rozrządu. W przypadku zaworu, część spalin kierowana jest do dolotu w celu dopalenia. Tutaj, część gazów zasysana/cofana jest do cylindrów. Tak, ja też, na początku, pomyślałem, że to bajanie. Niestety ten fakt potwierdza akcja przywoławcza Kia w USA. Tam, w modelu Soul, w pewnych latach, występował problem przegrzewającego się katalizatora od zbyt gorących gazów. Umieszczony jest tuż za wydechem (zintegrowany z kolektorem). Kia przyznała się, że rozpadający się wkład może zostać zassany do cylindrów i powodować uszkodzenia. Tam, ludziom którym dało się jeszcze uratować silnik, naprawiano, innym wymieniano na nowy, a wszystkim wgrywano nowy soft
(https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2019/R ... 0-5117.pdf).
U nas ASO, jak w filmie "Nic nie widziałem, nic nie słyszałem".
Jestem po wymianie katalizatora. Od razu uprzedzam, że chyba wszystkie zamienniki mają uchwyty na osłony termiczne w zupełnie innych miejscach. Zdecydowałem się na przespawanie kosztem utraty gwarancji (a miałem jakieś wyjście)? Owszem, można też wybrać wymianę samego wkładu. W następnym kroku, przez kilka dni bawiłem się w chemię na tłoki, na koniec nowy olej z dodatkiem płukanki długodystansowej. Wiem, że niektórzy uważają to za zabobon i marnowanie kasy, ale 200-300 zł to nie majątek, a może coś da. Obstawiam zapieczone/zapiekające się pierścienie.
Zatem, po swoich doświadczeniach, polecam podjechać do mechanika lub kupić podwójną kamerkę i zerknąć do cylindrów oraz katalizatora.
Ludzie piszą, że nagle zaczyna brać olej, ale co z tym robią? Ilu z nich zaczęło drążyć temat? Większość zwyczajnie stwierdza, że ten typ tak ma i już.
Czemu jedni jeżdżą bez dużej konsumpcji oleju i awarii katalizatora przez 200-300 tys km? Nie wiem. U mnie obstawiam użytkowanie auta jedynie po mieście (przy 56 tys przednie tarcze poniżej grubości min), dynamiczną jazdę na zimnym (na jednym cylindrze delikatny piston slap) i efekt gotowy.
-
Pseud ekologia. Pajac jeden
Dziękuję za ciepłe słowa. Ponawiam pytanie: może się spotkamy i normalnie porozmawiamy. Ja każdą krytykę biorę poważnie ponieważ popełniam błędy i z chęcią zasięgnę każdej nowej wiedzy. Jednakże nigdy nikogo nie obrażam.
Jeśli jest to jednak jakiś "slang" to przepraszam może jestem za stary i się zwyczajnie nie znam.
---
Dziś na warsztat przyjechały trzy silniki DPi dwa były w stanie idealnym, (pomijam standardowe podtarcie na czwartym cylindrze) a jeden miał skruszony katalizator.
W dwóch modyfikowaliśmy mapę i nie była to mapa "poprawiona" przez producenta.
W dwóch - sprawnych - samochód używany był dynamicznie a ten skruszony, głównie po mieście i na krótkich odcinkach.
Jak widać procedura CC w tych silnikach jest równie agresywna co w GDi.
Problem analizuję dalej będę zdawał relację na bieżąco chyba że Pan XT1097 sobie tego nie życzy to zawijam manatki i już mnie nie ma.
Pozdrawiam Rommie Ren.
-
W pewnym momencie jest sugestia że temperatura w kacie może sięgnąć 1600 stopni. Uboga mieszanka powoduje podwyższenie temperatury . Plus jazda na krótkim dystansie bardzo delikatnie obchodząc sie z gazem
. Dziś trochę sobie pojeździłem z car skanerem i miałem cały czas podgląd na temperaturę. Na początek powolutku niespełna 1800 obr. Potem jak silnik cieply to 5000 i więcej i ani razu nie miałem więcej jak 945. Ostro pod górę.
Czy ten skaner to szajs . Czy jak
-
Przecież czujnik też może ma swoje max temperaturę lub pokazuje z opóźnieniem gdy już spadnie. Nie wiem ale ja myślałem, że w DPF ok 700stopni to już dużo ;D Przecież przy ok 1400 stal się topi a gdzie 1600.
-
W pewnym momencie jest sugestia że temperatura w kacie może sięgnąć 1600 stopni. Uboga mieszanka powoduje podwyższenie temperatury . Plus jazda na krótkim dystansie bardzo delikatnie obchodząc sie z gazem
. Dziś trochę sobie pojeździłem z car skanerem i miałem cały czas podgląd na temperaturę. Na początek powolutku niespełna 1800 obr. Potem jak silnik cieply to 5000 i więcej i ani razu nie miałem więcej jak 945. Ostro pod górę.
Czy ten skaner to szajs . Czy jak
Skaner masz zapewne sprawny.
Katalizator wytrzymuje temperaturę do 900stC i to też nie przez cały czas.
Poczekaj na procedurę CC i wtedy sprawdź ciekaw jestem jaką temperaturę żąda Twój ECU.
Pozdrawiam.
-
A tak zapytam niepewnie bo nie wiem
Co to jest procedura CC
-
Catalyst cleaning.
Oczyszczanie katalizatora - procedura podobna do oczyszczania DPF/GPF.
-
Czy może ktoś polecić jakiś klucz do tej sondy lambda. Mówił Pan RommieRen w jednym filmie, że jest jakiś specjalny. Mam 1.4 G4LC. Myślę, że to będzie to samo co w tym 1.5 DPI.
Oglądałem kiedyś ten film o GDI, ale do głowy mi nie przyszło, że to też może dotyczyć wolnossaków 1.4 i 1.5.
Mam ten i30 PD 1.4 100KM z 2019 roku od nowości, kobieta jeździ. Mamy rekordowe niskie spalania, nisko kręcimy. 10tys km rocznie robimy. Dopiero od niedawna zaczął drgać na wolnych obrotach. Przymierzam się do wymiany świec (nie mogę znaleźć odpowiednich) i zajrzeć kamerką. Bardzo mnie ten temat zainteresował. Bo od 5 lat jestem wyznawcą tych silników można by powiedzieć :) Wszystkim polecam, na papierze się wszystko zgadza. Wtrysk pośredni, brak drogiego osprzętu. Nawet szukałem do tej pory drugiego samochodu dla siebie i30 1.5 DPI10KM. Jest tego masa poleasingowych na rynku. Dla mnie do tej pory to były może nie idealne ale ostatnie warte uwagi silniki. Mówię o G4LC i G4LG.
Już kasę liczyłem ale po tym wszystkim co obejrzałem na tych filmach odpuszczam, załamka :)
Oby się okazało, że Pan Rommie... pracuje dla VW :)
-
W zwykłym silniku nie ma co się bać katalizatora bo jest zwykły EGR i nie ma możliwości by katalizator zniszczył silnik. Najwyżej katalizator się rozleci. Niestety teraz w coraz gorzej jest z wyborem silników. A jak patrzyłem coś do gazu to już Hyundai odpadł całkowicie niestety. Dlatego odszedłem od Koreańczyków.A z nowymi to już całkowita patologia. Silniki litrówki lub syf typu 1.2 Puretech. A klucz kupuje się obojętnie jaki byle miał te nacięcie na kabel od sondy.
-
No.. wg teorii Rommie-renowej to nikt nie jest bezpieczny. Tak się zastanawiam czy z moim elektrykiem nie podjechać do niego na mapę. Strzeżonego pambuk...
-
Raczej pewnie mu chodzi o ten 1.6 GDI czy TGDI a może i ten 1,5GDI. Wstarszych silnikach gdzie 2 sonda tylko bada spaliny to nawet jak ten siądzie to wywala tylko błąd. Tak miałem w getzie 1.3 od kupna a katalizator był wymieniony nawet na gwarancji więc już wtedy raczej w hyundaiu nie były one za żywotne.
A z elektrykami też się zacznie jak się zrobią trochę starsze i bez gwarancji. Tam też jest zrobione by tanio nie naprawić:
-
Ten gość to kolejny internetowy pajac. Żyje z serwisowania elektryków i ciągle opowiada jaki to chłam, jakie to drogie naprawy itd itp. Cała jego naprawa polega na odkręceniu 20 śrubek i wymianie modułu więc musi jakoś zrobić dookoła siebie halo.
Komplet używanych bebechów do mojego auta to silnik 2500, falownik 1700, ładowarka 800, rozdzielacz 800, przekładnia główna 2500 - w sumie 8350.
Reszta to pierdolenie ludzi którzy nie mają pojęcia o autach elektrycznych albo wymieniają moduły po 20 tys w e-tronach po to żeby robić sensację w TVN Turbo.
-
Pan RommieRen móglby być bardziej precyzyjny co do tego co bierze na warsztat, ale zakładam, że ostatnio był 1.5 DPI 110KM.
Z kolei 1.4 G4LC ma podobnie rozwiązaną kwestię powrotu spalin spod katalizatora, więc zakładam, że ma ten sam problem.
Z tego co pisze i mówi RommieRen nie ma w tych nowszych silnikach klasycznego EGR.
Wczoraj zajrzałem na tłoki w moim drugim aucie. Silnik VW CGBA 1.4 86KM 130tys km przebiegu. O tych silnikach są dobre opinie. I jeździ ich rekordowo dużo na drogach. Może mi się wydaje, ale też mam takie pionowe rysy. Kompresja od 13.5 do 14 bar. Parę zdjęć poniżej. Zatem może to normalne w silnikach MPI :D
-
Trudno żeby rysy były w poprzek czy na ukos skoro tłok chodzi gora-dol. No ale może zdaniem internetowych szamanów powinny być motylki czy spiralki :) :) :)
Ta plama na tłoku średnio wygląda. U mnie w 1,33 TCe przy tym samym przebiegu jak niżej. Ale to francuski chłam. Zniszczony ekologią
https://drive.google.com/file/d/1Ty8gBSzgfXNFD7nKJKsUm_6OMTbydR1u/view?usp=drivesdk
-
Toyota Yaris. 1.3 300 tys.
-
No kurde rysy masz na cylindrze. Tylko mapa Cie uratuje ;D ;D ;D
-
Siwiece po 30 tys.
Jest słabo źle bardzo źle. ?
I co sugeruje ze jedne mają więcej nalotu białego drugie mniej. Wiem że uboga mieszanka ale dlaczego nie równomiernie?
-
Chyba nie tak mo się wrzuciły zdjęcia ogólnie chodzi o to to że pierwsza u druga wyglądają po demontażu moim zdaniem dobrze trzecia jakby najwięcej nalotu u czwarta więcej od pierwszych dwóch mniej od przedostatniej
-
A dlaczego piszesz że źle? Te świece wyglądają dobrze. Po 30 tys to mają połowę życia za sobą. Tłoki i cylindry wyglądają gorzej niż u mnie ale 300 tys robi swoje. A olej Ci bierze? Masz jakiekolwiek problemy?
-
Jezeli chodzi o zdjęcia cylinder tłoków z toyoty wrzuciłem po to aby pokazać że tam też kest jakiś problem z ciałem ciałami obcymi
Auto jeździ nie czuje żadnych spadków utraty mocy kopcenia itp.
Swiece z hyundai 1.6 gdi 150 tys obecnie nalotu
Siwiece jak pisałem po 30 tys.
Filmu niestety nie mam z własnego niedopatrzenia a szkoda strasznie
Myślałem że wszystko się nagrywa a pi wejściu w pliki zero nagrań
Jeżeli chodzi o pytanie o swiece po prostu nie wiem założyłem że jak takinnalot to cóż złego.
Oleju hyundai mi nie bierze silnik pracuję bardzo płynie cicho równo olek zmieniam 2 razy do roku krotkie trasy
-
No i pięknie. Rommie myśli że teraz wszystkie T-Gdi do niego zjadą. Z całej galaktyki...
-
Większość użytkowników i tak nie wie o tej tykającej bombie u siebie. A mechanik najwyżej zaproponuje remont silnika jak zacznie brać olej.
-
Pytanie kiedy i komu wybuchła ta tykająca bomba.
Bo jak na razie widzę chyba spadając mocno wbiła się w ziemię
I może jest może stanowi zagrożenie ale nikt o niej nie słyszał i nikt jej nie widział
Ale rzekomo tyka
-
Każdy silnik spalinowy to tykająca bomba. Zużywa się z każdym suwem :D :D :D
Proponuję nie wpadać w paranoję. Ja miałem już kilkanaście aut różnych marek i jakoś żadna mina mi sie nie trafiła.
Te miny fundują sobie takie patałachy które doprowadzają do zniszczenia silnika przy przebiegu poniżej 50 tys km a potem trafiają do szamana jutubowego, i jakimś cudem juz bez gwarancji (??!)
A szaman robi gówno burzę na cały net żeby kosić kasę i "ratować" ludzi przed ekologią ;D ;D ;D
-
Czy ktoś z was może powiedzieć mi cis więcej na temat procedury CC
próbuje dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat ale kompletnie nie wiem gdzie i jak.
Jak ta procedura wygląda
Co ile się powtrzaza
Czy ktoś może jeździł z jakimś programem i monitorował ren proces ile on trwa
-
To wiedzą tajemna dostępna tylko dla najwyższych szamanów (wiadomo kogo).
Żyje na tym świecie 60 prawie lat i pierwsze o takim czymś słyszę ;D ;D ;D
Pardon... Możesz sobie sondę wykręcić i spraya siknąć. Tylko po co?
-
Jak sam dobrze widzisz autor filmu mówi o takiej procedurze. Ja za wszelką cenę próbowałem coś znaleźć o tym ale nie mogę. Potraktowałem to serio.. Sam już nie wiem o co tu chodzi .
-
Witam Wszystkich
Moim zdaniem to jest sztuczna propaganda i szukanie "kwadratowych jaj"
Jest powiedzenie "jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze" Pomyslałem tez o teori spiskowej żeby Polacy nie kupowali japonskich i koreanskich samochodów bo nie wiele teraz jest kupowanych głownie niemieckich aut.Obserwuje temat od dłuzszego czasu i obstawiam j/w napisałem a jesli jeszcze porównam silniki niemieckie 3 cylindrowe 1.2 montowane w polo.fabiach,ibizach to reasumujac wole nawet naprawiać koreanskie lub japonskie silniki .
Pozdrawiam Wszystkich
-
Tu się nie ma co doczepiać o teorię spiskowe. Kręcą filmiki o wadach a przy okazji mają klientów ;D Sam wolę znać wady określonych samochodów i silników a nie żyć w nieświadomości bo potem i tak zarobi na tym mechanik wymieniając kupę części. Do tego niemieckie samochody już nie słyną z jakości a są popularne bo ludzie kupują starsze modele z starszymi silnikami. A firmy mają i tak to gdzieś bo po 3 latach i tak wymieniają na nowe.
-
filmu mówi o takiej procedurz
No tak ale to żadna procedura, po prostu psika tam jakimś sprejem, jak z "czyszczeniem" DPF sprejami, które nic nie daje.
-
Mi chodzi o to że jeżdżąc z programem obserwowałem ma bieżąco temperaturę katalizatora nie przekraczała 940 stopni.
On mówi że jest taki moment w którym temperatura katalizatora sięga 1600 stopni . I jest to tak zwana procedura CC generowana przez ECU
Nie żadne spreyowanie itp. Więc pytam kiedy ona jest na czym polega i co ile następuje
-
No tak ale to żadna procedura, po prostu psika tam jakimś sprejem, jak z "czyszczeniem" DPF sprejami, które nic nie daje.
Tak podobnie robią nawet serwisy ASO tylko w silnikach 1.2Piuretech. Chodzi o zalanie góry tłoków specjalnym płynem by wyczyścić owy nagar. To pozwala na odblokowanie pierścieni i spadek zużycia oleju. Można to zrobić samemu pewnie poro taniej właśnie takimi specjalnymi sprejami. Można zaryzykować jeśli jest nagar na tłoku.
-
Więc pytam kiedy ona jest
Baju baju...
-
Patrząc z perspektywy czasu.
Patrząc na zainteresowanie tematem
Można by stwierdzić po tym że w perspektywie czasu nikt nie potwierdził ze miał taki przypadek wie o takim przypadku wymieniał katalizator z powodu stopienia . Remontował silnik że względu na to że cząstki katalizatora uszkodziły cylindry. Sądzę że re samochody silniki są naprawdę dobre pod warunkiem normalnej eksploatacji a sytuacja z katalizatorem jest nieprwdziawa.
Wszystkie te teorie spiskowe nie mają przełożenia na stan faktyczny.
-
Teorie spiskowe? A wiesz jaka część ludzi wie o forum i będzie pisać o awarii silnika czy katalizatora. Raczej jadą do mechanika a tam mają diagnozę, że silnik bierze olej i robimy remont lub wstawiamy drugi. Każda marka ma jakieś wady i nie ma silników idealnych. A te nowsze robione głównie by spełniać chore normy Euro 6 już nie są tak pancerne jak starsze.
-
Ok, ale skoro pokazują samochody z przebiegiem nawet, poniżej 50 tys. A ten model jest produkowany od wielu lat, to jaki miał by w tym interes producent, żeby nie wyeliminować szybko tego problemu, choćby przez modyfikację oprogramowania ?
Pomijając kwestie wizerunkowe, producenci niechętnie wydają pieniądze na naprawy gwarancyjne, myślę , że kilka takich przypadków spowodowało by alarm, żeby nie narażać firmy na koszty. Skoro jest wstanie coś takiego zrobić mechanik w garażu (zmodyfikować soft), to nie jest wstanie wielki koncern, żeby uniknąć strat i kosztów?
Wyjaśnienia mogą być dwa, albo problem występuje ekstremalnie rzadko i wynika z jakiegoś bardzo nietypowego używania pojazdu, albo ktoś nas robi w konia.
-
I to jest bardzo rzeczowa opinia .
-
A o tym, że producenci nie kwapią się z naprawą wad to poczytaj sobie o silniku 1.2Piuretech co był poprawiany kilka razy i nadal są z nim problemy. Do tego nie przyznają się wprost, że dali ciała. W takim BMW przez przeciekający EGR nie jeden samochód poszedł z dymem zanim uznali winę i zaczęli je wymieniać. A z innej beczki taki Boeing też dopiero przyznał się kombinacji i oszczędności jak dopiero dwa samoloty się rozbiły i to nowe.
-
Ale te samochody trzaskane są od lat w wielkich ilościach.
Mechanik w garażu jest w stanie zrobić mapę i zmodyfikować soft, a nie zrobi tego wielki koncern, skoro taka
usterka może go to narazić na straty ?
Miałem cztery Hyundaje, zawsze nowe z salonu, każdym przejechałem około 100 - 120 tysięcy , teraz mam piątego z przebiegiem 35 tysięcy.
Naprawdę wszystkie były niezawodne, nawet jeśli coś wysiadło to wymieniali i naprawiali bez problemu na gwarancji.
W sumie przez te wszystkie lata i cztery samochody, dwie sondy lambda , raz łańcuch rozrządu, raz mechanizm podnoszenia szyb.
Wiem, że producenci niechętnie przyznają się do błędów, ale nawet jeśli się nie przyznają to starają się je wyeliminować, w kolejnych rocznikach, albo przy okazji przeglądów lub akcji serwisowych.
-
Tacy goście często pracowali w ASO i potem otwierają swoje zakłady. Często lepiej się znają niż fachowcy z ASO co tylko wymieniają części. Teraz jedzie się i potrafią wyprogramować EGR czy podkręcić moc i to nie za duży pieniądz. Więc jednak można się spodziewać, że ktoś kumaty zrobi poprawki w oprogramowaniu silnika.
-
Tak mi się wydaje po oglądaniu filmików przeczytaniu na temat problemów ze silnikami GDI, że problemu nie maja tylko ci którzy robią duże przebiegi i w większości w trasie i nie stosują oszczędnej techniki jazdy oraz zmieniają samochody jak rękawiczki. Natomiast Ci którzy robią krótkie odcinki po zatłoczonych miastach i kupili używany samochód te problemy mają lub wkrótce je będą mieli. Jak wcześniej pisałem posiadam Kia służbowy z 1,6 GDI ciężko pali po nocy i oleju bierze ile chce, moc posiada ciągnie jak ta lala. Robiono nim krótkie trasy miasto i ja go użytkuję tak samo z uwagi na wykonywaną pracę. Przebieg 133 tys. to chyba niewygórowany, w rozmowie z mechanikami, którzy serwisują ta flotę powiedzieli, że 200 tys. przejedzie. Miałem kupić Konę ale jej nie kupię bo nie mam zamiaru później bujać się z naprawą tego silnika choć bardzo mi się podoba.
-
Dużo ludzi także zabija silnik jeżdżąc w proponowanych trybach typu eco. Sami producenci wstawiają sugerowane zmiany biegów na bardzo niskich obrotach. U mnie jadąc 5 przy 1500obr już komputer zaleca zmianę na 6 gdzie sam już myślę nad zmianą na 4.
-
Wrzucam zdjęcia cylindrów z Hyundai i30 z 2019 roku, 1.4 MPI 100KM G4LC. Przebieg 62tys km. Nie bierze oleju. Jazda spokojna eko. Zdjęcia zrobione dziś. Kompresja od 9 do 10. Ktoś umie to ocenić, wydaje się, że rysy pionowe są. Jakieś dziwne plamy na cylindrze, których nie rozumiem. Na zaworze czarny nalot.
-
Witam Wszystkich
To już paranoja. Ludzie ja nie jestem silnikowcem ale lata pracowałem w dawnym Polmozbycie
na stacji obsługi i widziałem remontowane silniki bloki po przetoczeniu i honowaniu Przeciez zaraz przy honowaniu sa rysy.Silnik w końcu pracuje,a tłok chodzi góra dół i muszą rysy na tłoku spala się paliwo i musi byc nagar.
Jedyne zdjecie które by mnie osobiscie przekonało to tzw jajo na cylindrze.
Panowie zmnieniac olej co 10 tys kilometrów lub co roku Ja jeżdze na 0W30 Orlen i nie szukam dziury w całym No niestety jak silnik sie skonczy to kupie używke(na pewno nie bede remontował) i bede jezdził dalej
Pozdrawiam wszystkich
-
Ryski są ale nie wiem czy one są głębokie raczej nie .
Plamy nie mam pojęcia.
Ładne hony
Oleju nie bierze i super.
Jak to mówią jezdzic obserwować.
Super ze ktoś w końcu oficjalnie dal fotki
Pokazał co i jak wygląda przy jakim przebiegu roku I modelu technice jazdy.
Super . Oby autko służyło jak najdłużej.
-
Raczej jazda eco czyli małe obroty a wysoki bieg może zniza spalanie ale raczej nie służy silnikowi. Duże obciążenia na silniku wiec może stąd rysy na cylindrach. ja bym polecał jeździć trochę bardziej na wyższych obrotach a nie stosować eco jazdę.
-
Dokładnie niskie spalanie to chyba jedyny plus.
Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem
Tak sobie myślę czy owal w cylindrach to nie jest właśnie konsekwencja niskich obr
Próbując przyspieszyć lub jechać pod górę na niskich obrotach występuja bardzo duże opory niby auto nie drży przyspiesza ale jakim kosztem .
Tak się przyzwyczailiśmy żeby autko nie wyło ale przecież to normalne nic się nie dzieje
-
Teraz jest moda na wszelkie eco techniki jazdy. Dlatego ma być wysoki bieg i małe obroty. Do tego nowe oleje 0W20 są rzadkie jak woda. A dawniej pisali że taki olej z końcówką 30 to już u nas w gorące lato jest już taki sobie.
Teraz mówili o dziennikarzu co zrobił rekord spalania na skodzie octavii. Ropniakiem na baku miał 2870km. Z ciekawości sam sprawdziłem i by takie spalanie mieć to trzeba dopiero ciorać silnik na 5-6 biegu w delikatnej jeździe.
-
Dwa swiaty
:D :D :D :D
Aby nudno nie było
-
Akurat ten Radek od początku ma inne zdanie. Nawet przy pierwszych filmach mówił, że niemożliwe jest by silnik mógł zassać kawałki katalizatora. Później jak mi udowodnili, że nie ma egru to tłumaczył się, że myślał chyba o toyocie i że tam jest specjalne sitko by zbierać zabrudzenia.
RommieRen chociaż pokazuje ładniej jak wyglada widok z kamery:
-
Ups.
-
-
Małem 'przeboje' z katalizatorem. Na szczęście auto serwisowane w ASO w wymaganych okresach. Rzekomo wymienili 2. Odsyłam do mojego wątku:
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15923.15.html
-
Dość ciekawy świeży filmik może nie na temat samego kata. Ale cylindry rozrzad itp