HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Shadows w 28 Listopad 2024, 22:17:27
-
Witam.
Długo był spokój z koreańcem, ale stało się...
Przy próbie zmiany kierunku nawiewu (szyba, nogi itd), nie przełącza klap, słychać tylko terkotanie mechanizmu. Niekiedy zaskoczy, najczęściej nie.
Gdy się tam dostałem, wystarczyło ręką popchnąć część mechanizmu, który wskoczył na swoje miejsce i chwilę był spokój, aż znów ta część przeskoczyła. Powtórzyłem, wszystko przesmarowałem, ale problem wraca.
Ktoś przerabiał tą awarię?
Jak to się fachowo nazywa? Mechanizm sterowania klapami? Mechanizm nawiewu?
Jak się tam dostać aby swobodnie to naprawić, wymienić? Tam po zdjęciu osłony przy pedałach ledwo rękę idzie wcisnąć.
Co gorsze, nie znajduję tego mechanizmu, może źle szukam. Całe nagrzewnice są...
-
Tam są takie "płaskie" siłowniki które lokowane są zawsze na zewnątrz przy prawej nodze kierowcy lub lewej nodze pasażera. Pewno rozsypała się jakaś zębatka. Te siłowniki nie są drogie, coś koło 100 zł za nówkę przynajmniej do Ceeda
-
Nie wiem jak to nazwać, takie może to i siłowniki, popychacze. Przeskakuje za daleko i nie może wrócić, zazębić.
No zapewne coś tam uleciało, jakiś ząb, zapadka, coś...i nie w tym problem. Problem polega na tym, że nie mogę znaleźć takich części, nawet cały mechanizm bym kupił.
Jedyne co znajduję to silniczki, może on poszedł, może nie.
-
Wpisz na partsouq.com nr Vin i spróbuj znaleźć po numerze. Silowniczki są dostępne ale dźwignie często są już scalone jako jedna część z całą skrzynia powietrzna. Zalookaj może jednak coś znajdziesz
-
Chcę spróbować podmienić silniczek, ale nie mogę znaleźć silniczka o dokładnie takich samych numerach jak mój. Nie wiem czy ma to w ogóle jakieś znaczenie? Może były różne do klimy automatycznej, czy manualnej. Może niektóre modele miały inne nastawy i montując silniczek o innych numerach nie będą się te nastawy zgadzać? Co o tym sądzicie? Dodam, że wszystkie z wyglądu są takie same.
W jednej ofercie widzę silniczek z uciętą wtyczką z której wychodzą dwa kable, u mnie tam jest pięć kabli. Kolejna zagwózdka.
-
Witam Wszystkich
Silnik musisz kupic o takich samych numerach.Przed załozeniem ustaw tak samo jak był stary
tzn ustaw nadmuch na szybe na starym silniku i potem na nowym tak samo Powodzenia
-
Dziękuję.
Które numery są istotne? Wszystkie, tj górne i dolne?
Zauważyłem, że różnice są nawet w oznaczeniach 4-2. Widziałem np 4-1
Jeszcze silniczki o numerach górnych, tj H40073-0530 są, ale znalezienie silniczka, gdzie zgadzają się dolne i górne numery graniczy z cudem. Stąd pytanie, które numery są ważne aby klapy działały jak należy.
Załączam zdjęcie mojego silniczka
-
Moim zdaniem istotne są numery górne. Przy zakupie na odległość możesz zwrócić - jedyne co ryzykujesz to konieczność pokrycia kosztów przesyłki zwrotnej
-
Podobnie odpisał sprzedający twierdząc, że górne są ważne, dolne nie "bo to jest numer dla fabryki".
Dziękuję za pomoc.