HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: PawełWagtail w 22 Listopad 2024, 10:19:53
-
Witam Panów przychodzę z problemem w postaci gasnącego silnika.
Pacjent i40 1.7 crdi 2012.r manualna skrzynia.
Problem polega na tym iż przy włączeniu silnika zimnego potrafi sam się wyłączyć po 2-3 minutach próby ponownego odpalenia nic nie dają rozrusznik kręci a silnik nawet nie stęknie. Jedyna metoda to wpuszczenie plaka pokręci kilka razy i później zapala na strzała. Sprawdzałem zawór egr czy jest czysty, wygląda ok. Spotkaliście się z podobna sytuacja ? Co może powodować takie gaśnięcie silnika
-
Nie wiem czy tam jest wstępna pompa elektryczna paliwowa? W 1,6 CRDI nie było elektrycznej więc pompa wysokiego ciśnienia musiała zasssac - pytanie właśnie czy paliwo nie odpływa z układu po wyłączeniu silnika, czy poma zaciąga itp. Nie miałeś coś grzebane przy filtrze paliwa ostatnio?
-
Nie nic nie było robione.
Ten grzybek na filtrze paliw jest dość sztywny więc wygląda ze paliwo jest. Jak już złapie silnik to zapala bez problemu
-
A obserwowałes kontrolkę immobilisera? Autko z kluczykiem - po włożeniu kluczyka musi się zapalić. Jeżeli kontrolka się nie zapali to rozrusznik kreci ale auto nie odpali. Można to przegapić - ja tak jeździłem kilka lat bo rzadko się przytrafiało ale kiedy nie umiałem zapalić zawsze przychodził mi do głowy układ paliwowy a problem był na stykach cewki przy kluczyku (antena immo)
-
Tą opcję tez już sprawdzałem czyta kluczyk za każdym razem. Po za tym problem jest w tym ze on sam gaśnie, a jak już zgaśnie to bez plaka nie odpali.
-
Szukać czeba. Po stronie powietrza co mogłoby się dziać żeby gasł ? Zamknięcie się klapy gaszącej? Samoczynne ?. Chyba że jest ona sterowana podciśnieniem (w CRDI 1,6 tak miałem, w D4EA była elektryczna). Możnaby podejrzeć parametry ciśnieniowe powietrza i/lub paliwa przez OBD z rejestracją na Car Scannerze np.
-
Zacznę od sprawdzenia kolektora dolotowego może tam już zebrał się nagar i łopatki sie zawieszają