HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: deny w 11 Październik 2024, 14:35:48
-
Witam
Brak mocy powyżej 3tys. obrotów
Car scaner pokazuję błąd P0183
Jak sprawdzić ten czujnik? Wymiana czy szukać innej przyczyny?
-
Wymieniłem czujnik na nowy jednak błąd nadal występuje, jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
W załączniku podaje nr czujnika gdyby ktoś potrzebował w przyszłości ponieważ w katalogu nie występuje.
-
Można kupować i wymieniać, warto posprawdzac co nieco przed zakupem :-)
Na filmiku gość ma prostą usterkę - urwany przewód. Rezystancja ok 1,5 kohm chyba na zimno.
Sprawdź przewody, wtyczkę itp
https://youtu.be/-SWdAy1ttyA?si=5zB6tmAB6Ot6iIO5 (https://youtu.be/-SWdAy1ttyA?si=5zB6tmAB6Ot6iIO5)
-
Przewody oczywiście że sprawdziłem.
-
A odczyt temperatury w parametrach OBD? Widzę że błąd odczytałes ale co widzi ECU? Jaka wartość wskazuje obwód pomiarowy skoro ECU wywala błąd?
-
Car scaner po przełączeniu na profil gd od 2016r pokazuje wartości ( mój rocznik 2015)
Temperatura 88 na zimnym silniku i w trakcie jazdy
Kostka 2pinowa do czujnika sprawdzona jeden przewód ma przejście z masą na drugim pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka
-
Z której strony by nie patrzeć temperatura jest niewłaściwa czyli błąd jest zasadny. Jeżeli jest napięcie i masa to jedyne co przychodzi mi do głowy to źle styki - najlepiej sprawdzić rezystancję przewodow od złącza na ECU choć do tego trzeba już schematu bo szukać w ciemno na złączach ECU to udręka.
Finalnie może być uszkodzone jejscie w ECU ale jak dla mnie to najmniej prawdopodobna usterka - one są dobrze pozabezpieczane. Sprawdź też czy przewód z napięciem z ECU nie am jakiejś upływności do masy
-
Sprawdz jeszcze w ten sposób: podczas odczytywania bloków pomiarowych temperatury paliwa, odepnij wtyczkę od tego czujnika i zobacz czy wyświetli się wartość domyślna - jeśli tak to masz pewność, że odczytujesz wartości rzeczywiste z tego czujnika, potem podłącz drugi czujnik(bo zakładam, że masz dwa nowy zamontowany i stary luźny być może, że trzeba będzie usunąć błąd żeby ponownie po podłączeniu czujnika aplikaca pokazywała wartości z czujnika) i sprawdz jaka będzie wartość tego parametru. Przeczyść piny we wtyczce instalacji do tego czujnika.
-
Kupiłeś czujnik orginalny czy podróbka miałem kiedyś awarie czujnika położenia wału po zakupie nie taniej podróby auto nie odpaliło znalazłem na szrocie za 5zł orgonał i jeżdżę już 11lat
-
Problem rozwiązany, przyczyną było złącze ECU - słaby styk.
Mega trzeba uważać ponieważ kable do niego są krótkie co prawie uniemożliwia wyciągnięcie wtyczki która wychodzi lekko pod kątem i podgina piny. Kilka z nich musiałem naprostować i ostrożnie podłączyć złącze
Napięcie na czujnik po przekręceniu kluczyka wskazywało +/-2V po sprawdzeniu złącza wynosi 5v więc nie było odpowiedniego styku
Teraz wartość temperatury jest wskazywana poprawnie, auto odzyskało moc powyżej 3tys. obrotów
Xt1097 dzięki za podpowiedzi
Albi czujnik oryginalny koszt +/- 130,-
-
Tak jest, typowo napięcie na czujnik jest rzędu 5V.
Brawo Ty