HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Emil_I30 w 30 Wrzesień 2024, 19:58:57
-
Witam
Posiadam I30 GD 1.6 CRDI 110 KM samochód nie ma odpowiedniej mocy. Generalnie rozpędza się równomiernie powyżej 2000 obrotów jest trochę lepiej, ale ogólnie mocy brak i aby jechać sprawnie trzeba redukować.
To co stwierdziłem sam.
- Błędów w komputerze nie ma żadnych.
- EGR zaślepiony bo był problem z nierówną pracą po odpaleniu gdy na dworze jest ciepło - na ten problem pomogło, ale mocy nie przybyło.
- Sztanga turbiny coś tam się rusza pod palcem (około 1cm).
- Zawór od podciśnienia turbo działa.
- Klapy w kolektorze dolotowym pracują.
- W okolicach 1800-2000 podczas przyśpieszania słychać takie jakby brzęczenie - to zakładam wina drgania sprężynek w tarczy sprzęgła (typowe w tym modelu).
Warsztat, który zaślepiał EGR nie zdiagnozował usterek.
To co zauważam to mocny duszący smród spalin - może wina DPF, ale tu też niby pracuje dobrze, błędów brak, wypalanie zachodzi.
Pomysłów nie mam, a brak mocy sprawia, że tracę serce do tego auta. :-[ jeszcze chwila i go znienawidzę.
Czy ktoś miał podobny objaw, jakieś sugestie, ewentualnie sprawdzony warsztat do diesli w Warszawie ?
Mam Car scanner i jakieś parametry mogę odczytać sam.
-
Jak masz CarScanner to sprawdz ciśnienie doładowania najlepiej jako wykres i ciśnienie różnicowe DPF podczas przyśpieszania na 3-cim biegu od 1500obr do 4tys obr i podeślij screeany ;)
-
Proszę :)
Dodam jeszcze, że to przy ilości sadzy 16,5g i 430km od ostatniego wypalania zgodnie ze wskazaniem z apki.
Apka co dziwne wskazuje temp katalizator 108 stopni zawsze jak auto jest po nocy, podczas jazdy oczywiście wartość ta wzrasta i się zmienia, podczas wypalania jest tez widoczny znaczy wzrost temp. katalizatora.
(https://i.ibb.co/Y2g0hC9/IMG-20241005-150715.jpg) (https://ibb.co/LSKN1Fw)
-
Do tego dane z Przepływomierza MAF
(https://i.ibb.co/hRMqxWj/IMG-20241005-163816.jpg) (https://ibb.co/HD2JLzs)
-
Dziwne wskazanie chyba nawet ujemne widzę u siebie. To nie są aptekarskie pomiary. Przy 4000 obr te 200 mbar to chyba nie jest jakiś eksces
-
Tez bym powiedział, że ciśnienie różnicowe na dpf jest do przyjęcia, wiec dpf raczej nie jest przyczynąbraku mocy.
-
A szczelność układu za turbiną? Nie ucieka gdzieś ciśnienie? Fakt że z wykresu ciśnienie jest wysokie.
Inny temat - otwórz korek wlewu oleju, czy nie walą mocno spaliny? Mogą puszczać podkładki pod wtryskiwaczami (u mnie były lifetime -sprzedalem przy 275 kim bez wymiany). Inna przyczyna dymienia z korka to puszczanie na pierścieniach ale to już niefajna diagnoza. Może to dawać spadek mocy przy spadku kompresji.