HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: leo1 w 21 Wrzesień 2024, 16:47:56
-
Cześć. Mam problem z pracą silnika z podpiętymi sondami lambda, silnik pracuje nierówno oraz nie umie wejść na obroty a po chwili gaśnie. Jeśli odepnę sondy silnik chodzi super, żadnego dławienia i obroty równe. Sondy były wymieniane na nowe i używane sprawne z innego getza. Podmieniłem chyba wszystkie części i dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny?
-
Sprawdź kod błędu bo pewnie jakiś jest. Dziwne by na innych źle chodził skoro wymienione na dobre.
-
Masz ori sondy? Jakie numery? Którą sondę wymieniałeś przód czy tył?
-
Może od początku. Auto kupiła moja mama dwa tygodnie temu (poprzednio też miała getza ale drift nie wyszedł). Jak byliśmy po auto widziałem że sonda pierwsza jest wypięta ale pomyślałem że wymienię i będzie ok, niestety nie. Jak jest podpięta pierwsza sonda auto bardzo szybko gaśnie i błędów brak, jak ją odepnę są dwa błędy z tej sondy. Okazało się że druga jest też wypięta więc ją podłączyłem i dopóki się nie rozgrzała było ok ( numer 1 w tym czasie wypięta) jak się rozgrzała obroty falują i max 2500. Każda z tych sond złe wpływa na pracę silnika. Sondy które były w tym aucie, sondy które przełożyłem z uszkodzonego getza (pierwsza denso 1 rok, druga denso 3 lata) oraz jedna nowa najtańsza powodują te same objawy. Wymieniłem nawet listwę wtryskową bo myślałem że zalewa silnik ale to nic nie dało.
Silnik 1.1 w obu autach.
-
Zerknę jutro jakie powinny być numery tych sond. Może sterownik uszkodzony.. i jak wchodzi w sterowanie na podstawie odczytu sondy to głupieje. Jak masz jeszcze poprzedniego getza to pokusiłbym się o przełożenie ECM i immo z poprzedniego auta
-
z tego co widzę, jeśli chodzi o sondę Denso to sonda przed i za katalizatorem jest taka sama (DOX-0150 - uniwersalna bez wtyczki) inne numery to taki sam czujnik sondy ale z dedykowanymi wtyczkami.
-
Sonda przed była dox2065 a za 2064, obie były ze wtyczkami. Pasowały idealnie. Myślałem o sterowniku ale ma inne numery i nie byłem pewny co immo czy trzeba kombinować.
-
To sondy są właściwe, dla wyjaśnienia u Ciebie oznaczenie silnika to raczej G4HD, G4HG to raczej nowsza generacja z i10 2007+. Do przełożenia byłby transpodner z kluczyka, moduł od immo i ECM(sterownik silnika) a jakie numery mają te sterowniki? wtyczki są takie same?
-
zdjęcie 1 getz 2008, zdjęcie 2 getz dawca 2005, dodatkowo kody usterek. Wtyczek nie odłączałem ale wyglądają podobnie.
-
Błędami grzałek O2 sensor nie ma co się na tą chwilę przejmować, bo wystarczy, że odepnie się sondę i włączy zapłon i zaraz się pojawiają.. a ECU po prostu z innego rocznika ale powinny pasować zamiennie odepnij wtyczkę w nowym od ECM sprawdz, czy nie ma śniedzi, odepnij moduł od immo i podłącz ECM i moduł immo ze starego, potem trzeba przełożyć ze starego pastylkę immo z kluczyka, albo próbować zbliżyć do stacyjki zakrywając obecny kluczyn np. folią aluminiową.
-
Witam wszystkich jakie parametry pokauja sondy wogóle?
-
a gdzie znajdę ten moduł immobilajzera? czy chodzi o cewkę co jest przy stacyjce? a jest jakiś specjalny sposób na odpięcie wtyczki komputera? bo próbowałem tylko pociągnąć (bez dziwnych domysłów ) ale nie bardzo to poszło a nie chciałem na siłę .
-
Witam wszystkich jakie parametry pokauja sondy wogóle?
Jak jest 1 podłączona to żadnych bo zaraz gaśnie a jak tylko 2 to wykres nie ma prawie żadnych zmian.
-
Złącze od sterownika silnika odpinasz pociągając część blokującą złącze w bok i wtyczka jest tak skonstruowana, że element ten jednocześnie odpycha wtyczkę od ECM. Immo znajduje sie nad nogami kierowcy jak w załączniku na zdjęciach.
-
Błędy wyraźnie wskazują na usterkę obwodu grzania sond. Czy to naprawiles?
-
Dzisiaj udało mi się pogrzebać w aucie. Wszystko robię pod chmurką więc pogoda ma znaczenie. Narazie wymontowałem sterownik z dawcy i to wcale nie takie proste. Porozbieranie obudowy pod kierownicą , odłączenie wtyczek i częściowe zdemontowanie komputera to godzina zabawy, do tego rozcięta dłoń o blachę. A teraz wytłumaczenie czemu częściowy demontaż komputera. Komputer jest mocowany na śrubę i nakrętkę oraz 1 śrubę z łbem zrywalnym który sprawia największy problem, śruba ta trzyma zabezpieczenie suwaka wtyczki i niestety trzeba śrubę ciąć szlifierką żeby odłączyć wtyczkę. żeby było lepsze dojście szlifierką musimy luzować z uchwytów większość wiązek. Jest z tym dużo zabawy. Wszystkie prace wykonywane żeby nic nie urwać ani nic nie zniszczyć. Jutro będę demontował resztę.
-
Błędy wyraźnie wskazują na usterkę obwodu grzania sond. Czy to naprawiles?
Tym nie zajmowałem się wcale bo myślę że podgrzewanie sond nie ma wpływu na pracę silnika. Ale zastanawia mnie jedno, jak odpięcie obu sond powoduje idealną pracę silnika. Żadnego problemu z odpalaniem czy ciepły czy zimny, żadnego dławienia, żadnej zadyszki. Jeżdżę różnymi samochodami i każda usterka sondy powodowała jakieś dolegliwości a tu idealnie jest. Więc po co te sondy?
-
Cześć. Niestety muszę odłożyć podmianę komputera, raczej do wiosny. Jeśli uda mi się to ogarnąć wcześniej dam znać czy zdało to egzamin.