HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Kurako w 15 Maj 2012, 14:56:47
-
Tak jak w temacie nie ma co tu duzo mówic, klamka nie odskakuje po otwarciu i przy kolejnym otwarciu bagaznika nacisniecie na klamke nie powoduje otwarcia bagaznika, trzeba dopiero odgiac klamke do poczatkowej pozycji i nacisnąc ponownie.. :) jest na to jakos sposob? jakieś smarowanie? czy po prostu wymiana klamki ?
-
Na starym forum o ile dobrze pamiętam był omawiany podobny przypadek, bodajże jakaś sprężynka rdzewieje. Prawdopodobnie wystarczy rozebrać, wyczyścić i przesmarować, ewentualnie założyć nową sprężynkę.
-
Mam ten sam problem. Prowizorycznie użyłem WD 40 w aerozolu i jest trochę lepiej, ale nie do końca. WD 40 to jednak nie jest smar. Daję samochód do kolegi na warsztat celem wymiany rozrządu, to przy okazji naprawię klamkę od bagażnika.
-
marekityle, jak czytam twoje wypowiedzi to życie wydaje sie takie proste :D
szkoda, że w moim przypadku jak rozbiore klamke, to zloze ja z powrotem i zostanie mi części, w tym ta sprezynka :D
-
jak rozbiore klamke, to zloze ja z powrotem i zostanie mi części, w tym ta sprezynka :D
Hmm mnie prawie zawsze czegoś brakuje po takiej operacji :mrgreen:
-
Witajcie,
Swojego Gacusia kupiłem na początku roku. Problem klamki znany jest mi od początku użytkowania. Znajomy mechanik orzekł, że najlepiej wymienić całość (koszt to bodajże sto kilkadziesiąt złotych, ale nie mam pewności), gdyż powodem jest przerdzewiała blacha, na której opiera się cały mechanizm. Tym samym sprężyny również są w podobnym stanie. Faktycznie jak się tam zajrzy to jedna wielka rdza na tej blasze, ale ważne że sama klapa jest zdrowa. Jak na razie nie zdecydowałem się na wymianę, tylko zalałem klamkę preparatem typu WD 40. Efekt - pomogło i jak na razie problem zniknął na dwa, trzy miesiące. Jednak wyraźnie jest to działanie krótkofalowe - spodziewam się powtórki z historii w najbliższych tygodniach.
pozdrowienia
szulbek
-
Też mam ten problem;) Użyłem WD40, niewielki efekt. Nauczyłem się nie wciskac do końca klamiki i jest ok:)
-
Klamka bagażnika naprawiona. Końcówka sprężyny była ułamana. Kolega mechanik poradził sobie ze sprężyną, bez jej wymiany, nasmarował i działa. Jak nowa. :-D
-
I u mnie też występował ten problem. Klamka "zostawała". Zastosowałem spore ilości środka penetrującego w postaci CX80 na sprężynkę od klamki, ponieważ po zimie była dosłownie zjedzona przez rdzę. Po zastosowaniu środka odczekałem jeden dzień, potem ponownie zastosowałem cx80 i również odczekałem jeden dzień. Nie było to uciążliwe ponieważ mało korzystam z bagażnika. Początkowo sądziłem, że sprężynka będzie do wymiany ale efekt przerósł moje oczekiwania. Klameczka jak nowa a ze sprężyny odlazła cała korozja. Teraz profilaktycznie co jakiś czas przesmarowuje klameczkę olejem w sprayu, podobnie jak zawiasy w drzwiach itp.
-
jakąś dokładną nazwę tego środka mogę prosić?
-
Kurako,
Zastosowałem spore ilości środka penetrującego w postaci CX80
CX80 to jest właśnie nazwa środka podobnie jak nazwą jest np. WD40.
-
tak tylko po wpisaniu cx80 na alledrogo wyskoczylo 10 stron srodków, ale żaden nie jest penetrujący.. i cx80 to nazwy tak jakby firmy :P
-
CX80 to nazwa (tak jak WD40).
-
Tak, CX80 to nazwa firmy. Na opakowaniu napisane jest płyn konserwująco naprawczy.
-
Kurak ja poruszałem na starym forum ten temat :)
1. Sprężynka
2. Jak dzielicie z kimś auto to szarpie za klapę i robi to bez wyczucia
Na pierwszy już sobie odpowiedzieliście, 2 jest gorsza, bo trzeba wymienić mechanizm klamki. Wytłumaczę na czym u mnie to polegało:
Siostra naciskając na klamkę od razu ciągnęła do siebie klapę i przez to wytarł się plastik od zamka, to jest taki szit, że kiedy się zetrze plastik wchodzi w osłonę zamka i blokuje cały mechanizm (bolec zacisku zamka jest w plastikowym "etui").
Wymieniłem to, ale 2 dni jeździłem z klapą zawiązaną na sznurek!!
El. pasuje do Gacka przed i po lifcie, jest ten sam:)
Odkopałem temat, ale może się przydać:)
-
Może mi ktoś z Was powiedzieć w jaki sposób rozkręcaliście klamkę?
Traktowałem sprężynę i mechanizm kilka dni z rzędu CX 80, fakt faktem klamka chodzi elegancko, ale teraz już wiem, że na 100 % sprężyna do wymiany.
Odkręciłem zatem ten plastik od wewnętrznej części klapy i jest strasznie ciężki dostęp do tej klamki.
Zastanawiam się czy nie będę musiał odkręcić silnika wycieraczki, a do tego muszę zdjąć wycieraczkę co też jest nienajprostszą sprawą.
Ktoś opisze jak to zrobił ?
-
klucz na przedłużce powinien dać radę...
-
U mnie też strzeliła ta sprężynka i klamka nie zawsze odbija. Nie przeszkadza to za bardzo bo wystarczy palcem ją cofnąć i drugi raz działa już dobrze. Więc za dużo roboty by się bawić a i pewnie klamka tania nie będzie.
-
Klamki w klapach to nie tylko problem Getza.
Sam mam Forda Focusa (Getzem częściej śmiga żona) i tam też w klapie pod listwą coś często rdzewieje i szwankuje - zazwyczaj oświetlenie rejestracji. Cały problem polega na tym, że pod te listwy w których są światełka rejestracji czy też klamki łatwo dostaje się woda ale niestety nie za łatwo stamtąd paruje co powoduje postępującą korozję.
W Getzie rozebrałem w ubiegłym tygodniu listwę klapy i wyjąłem klamkę - elementy metalowe były całe skorodowane, sprężynka co prawda cała ale nie odbijała. Dorobiłem sprężynkę nową z grubszego drutu, nasmarowałem i zamontowałem i klameczka chodzi jak nowa.
Sama sprężynka nie musi być taka sama wystarczy mieć podobną, którą uda się wcisnąć na miejsce fabrycznej, wystarczy tyko rozprostować końcówki aby sprężyna miała oparcie.
Dodatkowo aby uniknąć dalszego korodowania klamki i zabezpieczyć przed dostawaniem się pod nią wody górną krawędź listwy przykleiłem na klej silikonowy.
W Fordzie taki patent zastosowałem 3 lata temu i od tego czasu nie ma problemu z korozją i oświetleniem rejestracji i notorycznie przepalającymi się żarówkami (zanim to zrobiłem żarówki były do wymiany ze 3-4 razy na rok).
Zatem bogatszy w doświadczenie z innego auta ;-) polecam takie rozwiązanie.
-
A może ktoś pokusiłby się o stworzenie tutoriala?
Starczą zdjęcia i kilka słów komentarza ;)
U mnie akurat klamka odskakuje, ale zauważyłem, że coraz trudniej się jej to udaje i chyba przed zimą czeka mnie nasmarowanie wnętrzności mechanizmu... problem w tym, że nawet nie wiem od czego zacząć, co zdjąć i jak, co odkręcić. Przydałaby się pomoc.
-
... problem w tym, że nawet nie wiem od czego zacząć, co zdjąć i jak, co odkręcić. Przydałaby się pomoc.
Zaczynasz od otwarcia klapy :-P
A na serio:
1.
Zdejmujesz osłonę klapy - przykręcona na kilka wkrętów krzyżykowych (4 bodajże) i takie dwa bolce plastikowe od góry/przodu, zależy jak się patrzy - czy z otwartą klapą czy też zamkniętą).
Sama nie odejdzie, jest na zatrzaskach więc trzeba delikatnie pociągnąć aż odskoczy
2.
Jak się zajrzy od środka będzie widać kilka śrub mocujących na klucz (o ile dobrze pamiętam 10) - samą listwę i klamkę.
Dostęp nie jest najlepszy ale i nie tragiczny - bywa gorzej z dostępem - jedna śrubka jest mocniej schowana wiec z nią będzie najgorzej, nasadówka raczej nie podejdzie, musi być płaski klucz.
3.
Odkręcasz samą listwę i potem klamkę albo nawet samą klamkę jeśli nie chcesz uszczelniać listwy.
4.
Odczepiasz drut łączący z zamkiem, wyjmujesz, czyścisz, smarujesz, wstawiasz nową sprężynkę, zakładasz z powrotem klamkę, wkręcasz śruby.
5. Ewentualnie uszczelniasz listwę na przeźroczysty silikon /klej silikonowy (Technicqll w Castoramie niecałe 8 zł za tubkę)
6. Warto zabezpieczyć samą listwę i maskę taśma malarską żeby się nie mazało i nie został ślad za duży.
7. Jeśli pominąłeś pkt. 5-6 za jakiś czas czeka cię powtórka roboty ;-) - przerabiałem temat kilka razy w innym aucie.
Przy sprawnym działaniu zrobisz to w 1 - 1,5 h
Mi to zajęło (robiłem to razem z wymianą świec i przewodów WN) niecałe 2h.
Robota prosta, żadnych wyszukanych działań - elementarz mechaniki samochodowej.
-
Kolego, gdzie szukać takiej sprężynki? Pytam, bo z tego co zauważyłem to w serwisie jest cała klamka do kupienia.
-
Panowie, cała klamka w serwisie kosztuje czterdzieści parę złotych, dokładnie nie pamiętam. Nie ma się co bawić w naprawy, wkładamy nową i spokój na długo.
-
No tak najprościej wymienić całą klamkę. Ale jeśli tylko sprężynka siadła co kosztuje z 2zł to chyba warto dorobić i cieszyć się z zaoszczędzonych 40zł.
-
Kolego masz absolutną rację, ja również lubię sam pogrzebać przy aucie. Ale..
jak nie masz sprężyny to musisz gdzieś podjechać i ja kupić - kosztuje to czas i pieniądze
potrzebny będzie jakiś środek smarująco-penetrujący - jak nie masz musisz kupić
może się również okazać że stary element będzie tak skorodowany że rozebranie go będzie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe, więc relatywnie wymiana na nowy element będzie tańsza i przyniesie oczekiwany efekt na dłużej. Oczywiście każdy zrobi jak uważa.
-
Czy wystarczy kupić tą klamkę i po problemie - moja klapa bagażnika jest w kolorze srebrnym a ta klamka jest czarna. Czy musze ją pomalować, cyz też na klamce jest jakaś listwa osłaniająca?
http://www.fox.rzeszow.pl/klamka-drzwi-bagaznika,4,255708,35689
I pytanie ostatnie:
jak nasmarowac tą wskazaną sprężynkę WD40 - gdzie psiknąć - cos muszę odkręcić?
-
Wybacz ale masz Getza i nie wiesz ze klamka jest pod listwa i jej kolor nie ma zadnego znaczenia bo jej zwyczajnie nie widac?
A najlatwiej wysmarowac tak, podniesc klape na wysokosc oczu, spojrzec na klamke i w miejscach gdzie sie obraca popsikac...
-
Klamka wymieniona - sprężyna pękła.
Faktycznie klamka jest przykryta listwą w kolorze nadwozia.
Dziękuje.
-
Czy ktoś z Was wymieniał samą sprężynkę? Jaką należy kupić ewentualnie?