HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: tracer0910 w 16 Sierpień 2024, 22:17:24
-
Witam serdecznie,
Hyundai I30 1.4 80KW. Auto po nocy badz po dluższym postoju odpala za 4,5,6 razem. Gdy odpali obroty falują, auto potrafi zgasnąć. Po ponownym uruchomieniu obroty wracaja do normalności lecz po dodaniu gazu silnik sie dławi i spadają. Auto gdy sie troche nagrzeje mozna normalnie kontynuować jazdę. Od czasu do czasu wywala błąd P0172. Co jest dziwne? druga sonda lmbda za katalizatorem wskazuje 0.46v i ani drgnie, po wymianie na nowa sytuacja jest identyczna, wskazuje ta sama wartość. Jakieś pomysły?
-
Witam Wszystkich!
Zostaw tą sonde w spokoju Ona jest Ok.Szukaj raczej w paliwie.próbowałeś uruchomic na gazie bez benzyny Jest ciepło wiec bez problemu powinien odpalić i jesli bedzie pracował prawidłowo to moja sugestia to pompa paliwa
Powodzenia
-
Też bym poszedł w stronę układu paliwowego. Pompa, wtryski, itp. Zastosowałem preparat do czyszczenia układu paliwowego.
-
Czujnik na przepływomierzu....
-
Skład mieszanki powietrzno paliwowej...
-
Ja proponuję iść w drugą stronę tzn. zakręcić gaz na butli i pojeździć tak, żeby resztki LPG zniknely - czasami elementy instalacji LPG przepuszczają gaz i auto myśli że odpala na benzynie a de acto ma mieszanke.
Poza tym zaczynaj szukanie od prostych rzeczy a nie od najdroższych tzn np wtryskiwaczy. Szczelność układu dolotowego na okoliczność fałszywego powietrza - dziury za przepływomierzem, nieszczelności na przepustnicy. Czasem źródłem fałszywego powietrza jest zawór odpowietrzania baku (pochłanianie oparów). W czasie jazdy ma być zamknięty ale jeżeli się nie domyka to może tamtędy ciągnąć fałszywe powietrze. To są działania bez ponoszenia nakładów. Zobacz też czy nie zacina się przepustnica. Czasem przy wyłączaniu jest sterowana na max zamknięcie i może się w tym położeniu zacinać mechanicznie. W starych autach to są możliwe rzeczy