HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: CormaQes w 14 Maj 2012, 09:23:01
-
Witam, od dłuższego czasu dochodzi do mnie ten dźwięk, ale teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Odpalam silnik, wrzucam jeden, ruszam, wrzucam dwa, puszczam sprzęgło i po chwili dochodzi do mnie sekundowy dźwięk jakby zębatki. Później już nie występuje. Tylko za pierwszym wrzuceniem dwójki po uruchomieniu silnika. Ktoś wie? Groźne to?
-
Witam,
również od jakiegoś czasu zauważam te niepokojące dźwięki. Występują nie zawsze, ale niestety często. Niestety nie udało mi się jeszcze zdiagnozować przyczyny, pierwsze wrażenia to może (oby nie) synchronizator, ale czasem wydaje mi się, że słyszę ten dźwięk z okolic lewego, przedniego koła. Może "się niesie" ze skrzyni??
Również będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
pozdrawiam
szulbek
-
W poniedziałek wybiorę się do mechanika, jak się czegoś dowiem, to napiszę;)
-
cos wiadomo Panowie? widze ze macie silniki 1.3 i 1.4, ja mam 1.1 i ten sam problem
Nie dawno kupiłem auto tak wiec powoli naprawiam ;) lecz nie mam pojęcia co do tego "zgrzytu", wydaje mi sie ze ma to zwiazek ze sprzegłem-lecz pewny nie jestem bo moge jechac na 1-wszym biegu powoooooooli rozpedzajac auto(do 3.5tyś obrotów) i wtedy tez nastepuje ten dzwiek;/ wydaje mi sie ze ma to raczej zwiazek z predkoscią, możliwe że właśnie coś ze skrzynią biegów hmm
ciężka sprawa do zdiagnozowania
-
U mnie właśnie zaczęła zgrzytać i to nieraz po przejechanym zakręcie trójka. Też myślałem, że pada synchronizator lub coś dzieje się ze skrzynią. Chciałem zmienić olej ale oryginał jest strasznie drogi a jakiś inny może byc niedobry. Jednak niedawno wziąłem odpowietrzyłem sprzęgło bo źle ustawiony był pedał sprzęgła i nie cofał się dobrze. Ale to nie pomogło, dzięki jednak tej naprawie zobaczylem zużytą, popękana uleję gumową od wybieraka. Widac ją jak się włączy bieg3 czy 1. Na razie zalałem otwory w tulei sylikonem i już rzadziej zgrzyta trójka przy zmianie. Bo nie wiem jak ta część się nazywa bo wybieraka nie ma na allegro.
-
Chciałem zmienić olej ale oryginał jest strasznie drogi a jakiś inny może byc niedobry.
Jeśli zgadza się klasa lepkości to zawsze będzie dobry. Z zasady oleju w skrzyni się nie wymienia tylko dolewa, ale ja u siebie spuściłem cały, zalałem świeży Venol (najtańszy, ale o dziwo bardzo spoko) i skrzynka od razu zaczęła lepiej pracować : ).
Krótko o olejach (opis oznaczeń i tak dalej):
http://olejeismary.blogspot.com/2011/03/samochodowe-oleje-przekadniowe.html
-
Witam mam z moim getzem taki problem jak cormaQes i szulbek oni juz to kiedys opisywali . Mianowicie po odpaleniu wrzucam 1 jade nastepnie 2 puszczam sprzęgło i słysze dziwny odgłos buczenie zebatka trudno to okreslic trwa około sekundy i wystepuje tylko pierwszy raz po odpaleniu auta .W postach na ten temat ktos przypuszczał ze to synchronizator ale nikt nie napisał ze był u mechanika i wie co to jest. Jesli ktos wie co to może byc to poprosze o odpowiedz
z góry dziekuje
-
Januszek przywitaj się tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=58866#58866
-
A moze ktos ma kontakt z użytkownikami szulbek lub cormaQes bo nie moge wysłac im priva ( podobno mam za mało postów) dziekuje za zainteresowanie tematem
-
Niestety ich konta wygasły i raczej wątpię żeby ktoś do nich pisał na prywatny email.
-
Ten dźwięk terkoczącej zębatki mam i ja mniej więcej po wrzuceniu dwójki i puszczeniu sprzągła. Dźwięk jest jednorazowy jak mi się wydawało i żeby pojawił się ponownie trzeba stanąć, zgasić silnik i ruszyć ponownie. Jednak tak tylko się wydawało, ten dźwięk pojawia się po zbyt brutalnym przejechaniu przez próg zwalniający na jezdni, wystarczy 20 km/h tak żeby lekko podskoczyło i dobiło i wtedy
znów słychać trrrrrr. Nikt nie wie co to jest. Mi to przypomina terkoczący ABS i może to jest rozwiązanie zagadki bo nie mam żadnych problemów z układem przenoszenia napędu.
-
A może przegub ?
-
Mam to samo silnik 1,4
Ktos cos wie ? :(
-
Witam mam to samo silnik 1.4 tylko , ze mieszkam w Anglii i podjechanie do mechanika wiąże się z dużymi kosztami wiec jak ktoś będzie cos wiedział z góry dziękuję. pozdro
-
Ja miałem problemy ze skrzynią i moja się rozpadła. Myślałem że unikne wydatków a skrzynia po 153 tyś km poszła na złom. Koszt używki od 200 do 500 - wymiana 400 + skrzęgło za jednym zamachem 500. Razem byłem o 1350 zł chudszy :-) ale mam teraz fajną skrzynię i nowkę sprzęgło :D
pozdro
-
Podbijam, czy coś się wyjaśniło w tym temacie?
-
Proponuję wykonać eksperyment. Stajemy na górce, zaciągamy ręczny, gasimy silnik, po chwili zapalamy i zwalniamy ręczny nie wrzucamy biegów tylko niech auto się swobodnie samo toczy z górki. U mnie ten dźwięk się też wtedy pojawia w okolicy prędkości 15-20 km/h. Jestem prawie pewien że to ma związek z ABSem.
-
Odświeżam.
Czy ktoś się z tym uporał ? Słyszałem o jakiś tarczkach w skrzyni też ale nie wiem co robić...
-
Zdecydowanie test ABS. Tak jak Tcit pisze - stań na górce, zgaś silnik, zapal ponownie i bez wrzucania biegu rozpędzaj samochód. Przy prędkości ok. 20km/h będzie słychać to "trzeszczenie".
Pytanie tylko czy wszystko z ABS jest w porządku - w innych samochodach nie słyszałem takiego dźwięku. Z innej strony, gdyby coś było z ABS nie tak to kontrolka po tym teście by się zaświeciła. A się nie świeci, ABS działa.
-
Ja także słyszę ten dźwięk po uruchomieniu silnika kiedy z 1 wrzucam na 2. Ktoś dowiedział się co to w końcu jest i jak to naprawić?
-
Też dołącza się do prośby o radę bo mam identyczny problem z że zgrzytem
-
Jeśli ktoś byłby jeszcze zainteresowany tym dźwiękiem, to mi mechanicy zdiagnozowali go jako załączanie się silniczka ABS.
Podobno niczym szczególnym to nie grozi, w najgorszym razie ABS może przestać działać :shock:
-
Bardzo cenne info :)
U mnie dźwięk nie występuję gdy dodam gwałtownie gazu po wrzuceniu jedynki. Nie jest tak, że zagłuszam ten dźwięk ryczeniem silnika, wygląda że serio wtedy nie występuje. Czy to faktycznie możliwe, aby był taki związek?
PS: poprzedni właściciel sprzedając mi Gacka uprzedził mnie, że po uruchomieniu rano usłyszę dźwięk, którego nie potrafił zdiagnozować mechanik, ale brzmi jak "ryczenie łosia" :D
-
U mnie dźwięk nie występuję gdy dodam gwałtownie gazu po wrzuceniu jedynki. Nie jest tak, że zagłuszam ten dźwięk ryczeniem silnika, wygląda że serio wtedy nie występuje. Czy to faktycznie możliwe, aby był taki związek?
Obstawiam, że jednak zagłuszasz rykiem silnika ten dźwięk :roll:
-
Mam takie same objawy, wymieniałeś ten silniczek ABS? dźwięk został wyeliminowany?
-
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie w najgorszym razie ABS przestanie działać. Mój poprzedni samochód nie miał ABS, więc jakoś mi to nie straszne :mrgreen:
Podobno, żeby wyeliminować ten dźwięk można po prostu wyciągnąć bezpiecznik od ABS. Dzięki temu zostanie on wyłączony i silniczek nie będzie się załączał.
Od czasu od kiedy zrozumiałem przyczynę tego dźwięku przestało mi to przeszkadzać - dodatkowo ilość osób pytających o ten dźwięk sugeruje, że jest to coś standardowego w tym aucie.
Pozdrawiam
-
Niestety ale auto wyposażone w układ ABS musi mieć ten układ sprawny w przeciwnym razie będzie jazda takim samochodem jest bardziej niebezpieczna niż autem bez tego układu. Samochody bez ABS posiadają korektor siły hamowania który rozdziela ją na poszczególne koła. W aucie z ABS tą funkcję spełnia pompaa soro jest uszkodzona lub celowo wyłączona o każde koło hamuje inaczej.
-
Jak można sprawdzić czy to jest od ABS? u mnie bezpiecznik od ABS jest razem z PCM i po wyjęciu go nie mogę odpalić samochodu.