HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Pocztex4 w 06 Czerwiec 2024, 16:26:21
-
Witam. Dzisiaj zauważyłem iż po zapaleniu zimnego silnika przez chwilę kopci na niebiesko i po chwili przestaje. Gdzie szukać przyczyny?
-
Zazwyczaj taki efekt daje zużyte uszczelnienia gniazd zaworowych.
-
Ja bym zaczął od świec żarowych - taniej, prościej. Raczej chodzi o uszczelnienia popychaczy (trzpieni) zaworów ale to sporo rozbierania i oby nie.
-
A to świece żarowe mogą powodować taki efekt? A co do uszczelniaczy zaworowych, to może orientuje się ktoś jaki koszt robocizny?
-
Zła praca świec powoduje niedopałki w paliwie. Jesteś pewien że czujesz olej w spalinach? Ja bym zaczął od nosa a nie koloru
-
No właśnie nie wiem, bo dymek pojawił się wczoraj ,na postoju nie kopcił tylko podczas wolnej jazdy po odpaleniu i po 10 sekundach znikł!
-
To ciesz się życiem i nie szukaj problemów (?) ;D
-
Teraz kolejna przypadłość! Rano odpalił nic nie kopcił, po postoju 8 godzin- zapalam dodaję gazu kopci na niebiesko i chodził jak by nie do końca na wszystkie cylindry(przerywał). Po 1-2 minutach wszystko wróciło do normy. Gdzie szukać przyczyny???
-
Masz ON czyli na początku świece żarowe , kompresja , bo jak dostanie temperatury to się tłok - pierścienie - rozszerza - uszczelnia i nie bierze oleju do spalania. Cylindry dostają w końcu kompresję i wszystkie działają. Chyba że to przez nie szczelne (temperatura) zawory.
-
Za tydzień wstawiam na warsztat, zobaczymy co jest przyczyną. A jak by się okazało że dym jest nie niebieski tylko bardziej ciemny szary to co może być przyczyną?
-
Ciemny szary, czarny - sadza, nie spala Ci całej mieszanki. Coś z powietrzem do mieszanki ?. Komp źle dobiera na zimnym ?. Jak się rozgrzeje to jest już OK.
-
A gdzie zajrzeć i co sprawdzić w tym temacie?
-
Gościu: świece żarowe. Już pisałem. To podstawowa sprawa. Nikt tu szklanej kuli nie ma żeby ujrzeć dym którego my nie widzimy. Nie ma sensu rozbierać silnika bez sprawdzenia świec.
Ale oczywiście mechanik zrobi to co chcesz bo to Ty za to zapłacisz.
Oczywiście poszukiwania po stronie powietrza są mega ważne bo większość usterek spalania w dieslach jest po stronie powietrza a nie układu paliwowego. Oczywiście wszyscy "mądrzy" zaczynają od wymiany wtryskiwaczy ale.kto bogatemu zabroni.
-
Precież wystarczy wgrać program na telefon i nim przez obd sprawdzić jakie są korekty na wtryskach itp. Powinno być widać jak któryś wtrysk leje paliwem itp. Mechanik pewnie zaraz zaproponuje wymianę wtrysków itp.
-
Panowie a powiedzcie od czego ta biało pomarańczowa kostka ( czujnik) bo dzisiaj zajrzałem pod maskę i było odłączone?
-
A która niby "ta"?
-
Biało pomarańczowa po prawej stronie filtra paliwa (jest tylko jedna na zdjęciu)?
-
Paliwa czy oleju?
-
Sorka oczywiście oleju? To chyba jakiś czujnik podciśnienia????
-
Wygląda że jest to jakiś zawór podciśnieniowy do sterowania turbiną czy EGR. Zasadniczo powinny one być podłączone - przy braku sterowania turbiny auto nie jedzie, przy braku sterowania EGR różnie ale może.wywalac checka.
-
Na tym zdjęciu widać że to sterowanie EGR
https://allegro.pl/oferta/silnik-kia-hyundai-tuscon-ceed-1-7-crdi-d4fd-14r-90-tys-km-euro-5-15778067300
-
Czyli to mogło być przyczyną kopcenia, bo od kiedy go podpiąłem to póki co nie kopci i jak by nabrał mocy?!!!
-
Zakłócenia w pracy EGR mogą dawać przeróżne objawy ale to jest generalnie strona "powietrza" więc odpowiedź brzmi tak. Co do dymienia w pierwszych sekundach po zapaleniu to sprawdź świece żarowe
-
Tak też zrobię. Dam znać co wyszło po sprawdzeniu świec. Póki co dzięki.