HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: yoda w 25 Kwiecień 2024, 15:10:20
-
Katalizator nie działa tak wydajnie, jak powinien. Ktoś już przerabiał temat?
-
To nie oznacza jeszcze uszkodzenia katalizatora, samochód należy podpiąć pod idagnostykę - sprawdzić zachowanie/reakcję pierwszej i drugiej sondy najlepiej porównując ich wartości na wolnych obrotach, podczas przyśpieszania i po puszczeniu gazu - zejście z obrotów druga sonda powinna pracować, ale jej wartości powinny zmieniać się rzadziej niż pierwszej to tak bez zagłębiania się w działanie. Pracować mam na myśli zmieniać wartości w zakresie 0.100 - 0.800V, nie mam tylko pewności czy w GDI jest szerokopasmowa pierwsza sonda czy jeszcze dwustanowa..
-
Nie dysponuję takim sprzętem. Jak skasuję błąd to jakiś czas się nie zapala czasem przez tydzień czy dwa i wraca w najmniej oczekiwanym momęcie.
-
Zwykły interfejs OBD2 z chin za 42zł i sobie kasujesz od ręki telefonem. Lub jak u mnie w getzie wystarczyło wyjęcie bezpiecznika w komorze silnika na kilkanaście minut i po błędach.
-
Przeczytaj wyżej.
-
I co rozwiązałeś problem z błędem? Dopadł teraz i mnie , kasuje go przez telefon ale po paru dniach powraca.
-
Takie mam odczyty ktos moze powiedziec czy te minusowe wartosci na szerokopasmowej sa dobre czy sonda do sprawdzenia?
-
Zupełnie się na tym nie znam ale może podeślij to do Hyundaia niech zerkną. Może do tego w Gdańsku. Błąd pojawia się u mnie co jakiś czas na razie kasuję i tyle. Czasem miesiąc nie wyskoczy czasem dwa tygodnie różnie. Przymierzam się do wymiany kata ale najpierw skonsultuję z mechanikami lecz dopiero we wrześniu.
-
Na razie zastosowałem taki specyfik PROTEC OXICAT. Jeżdże około miesiąca i błędów na razie nie ma .W programie którym testuje odczyty są takie jak na zdjęciu. Na czerwono świeci po odpaleniu a po przejechaniu paru kilometrów wszystko na zielono i jeszcze jedno leję ET 98
-
Diagnozowanie sondy lambda to głównie analiza przebiegów - wszystko już masz tylko weź na jeden wykres wskazania sondy za katem i przed katem.
Ta przed katem ma falować dość szybko ta za katem faluje powoli. Mowa o sytuacji kiedy obydwie sondy są nagrzane.
I te wykresy wrzuć
-
Myślę że to niczego nie rozwiąże.
-
A co jeśli jest jak w filmiku pewnego mechanika na you który udowadnia że katalizatory w ixa-ch się sypią i ich cząstki wraz ze spalinami są zasysane do cylindrów poprzez system EGR. W ix ach nie ma zaworu EGR. Koleś twierdzi że że to powoduje branie oleju a w rezultacie zatarcie silnika mowa o GDI.
-
-
Na razie wymieniony katalizator na japoński zamiennik i obie sondy na Lucas zobaczymy co to dało?
-
Obejrzałem stary od strony wykręconej sondy lambda za pomocą czołówki, katalizator na 100% uszkodzony cała powierzchnia wklęsła w dolnej części rozerwany prawdopodobnie dziura. Od strony strony tłumika niemalże idealny. 190tys Km.
-
Auto nabrało mocy rakieta.
-
👍👍👍
-
Cześć
Opiszę swoją historię z IX35. Zakupiłem auto w sierpniu i po około 2mc pojazd zjadł duża ilość oleju hmm, dolewka i przejechałem 1900km i znowu dolewka to mnie zaniepokoiło. Wykonałem kilka płukanie oleju silnika do tego czyszczenie tłoków specjalna chemią do tego sprawdziłem sprężanie i stan cylindrów oraz tłoków. Sprężanie na 4 cyl 8/9bar przed całą operacją. Na tłokoach syf i srebny nalot na obwodzie tłoka cylindry ok. Po wykonaniu tych zabiegów interwał olejowy wydłużył się do 5tys. Sprezanie wskoczylo na 11bar. Zadowolony że poprostu nagar chwycił pierścienie ale po czytaniu forum itp. Zaniepokoił mnie ten srebny nalot i wydaje mi się że jest to spowodowane na 100% katalizatorem. W tym tygodniu zrobie jeszcze raz sprawdzenie cylindrów kamerą, jeśli przypuszczenia się sprawdzą to niestety jest duży problem. Częstsze wymiany oleju dadzą tylko tyle że część tego syfu się wypłuka ale rysowanie gładzi cylindra będzie dalej i użycie cerateku i tym podobne jest konieczne szczególnie jak ktoś ma już ślady.
-
Prościej to zrób odkręć sondę lambda i tam wpuść kamerę. Wyeliminuj przyczynę na początek.
-
Czyli najpewniej katalizator się kruszy i jak nic nie zrobisz to silnik niedługo padnie całkowicie. Pierścienie się ruszyły ale co da ceratec jak będą szły te kawałki cylindra. Samochodem lepiej nie jeździć i sprawdzić trzeba faktycznie jak wygląd katalizator. Jak będzie uszkodzony to tylko wymiana lub zmiana oprogramowania silnik by nie brał spalin spowrotem.
-
Co? Wymiana oprogramowania?
-
Zakładam, że koledze chodziło o wymianę katalizatora lub zmianę oprogramowania. Temat kruszenia się katalizatora prawdopodobnie przez zbyt wysoką temp spalin jest właśnie teraz na topie i są osoby które twierdzą, że można oprogramowaniem zmniejszyć temp spalin i recylkulację spalin realizowaną w tym silniku poprzez powrót spalin(a w tym cząstek pokruszonego kat.) do kompry spalania przez zawory wydechowe.
-
Podobno w KIa serwisach robili właśnie zmniejszenie temperatury spalin zmieniając oprogramowanie. Ale na Youtube mechanik RommieRen co kręcił filmiki o tych silnikach w hyundaiu mówił, że on ma program zrobiony by silnik nie ciągnął syfu spowrotem.
-
Jeśli jest uszkodzony wymień i tyle. Mapa silnika? Utworzona przez amatora ja bym tego nie próbował w swoim aucie.
-
Wygląda na to że program zrobiony przez RommieRen żeby nie ciągnął syfu jest po to samo co naciąganie na all...... na aktualizację map która jest darmowa.
-
Ale aktualizacja map nawigacji to nie to samo co zmiana oprogramowania w silniku. Skoro ludzie potrafią wyłączać błędy, dpfa czy egr to i pewnie wpadli jak wyłączyć te cofanie spalin. Czy to działa nie wiem. Gdybym miał te silnik to bym się wtedy martwił czy to robić.
-
Oglądałeś filmik , żadnego cofania nie ma bo i nie ma egr 1.6 gdi
-
To sobie zobacz inne filmy, gdzie masz wyjaśnione dokładnie sterowanie zaworami na wałku. Nie ma EGRu i przez to powrót spalin jest taki. I normalnie kruszący się katalizator by nie mógł niszczyć silnika.
-
Witam Wszystkich
Przerabiałem temat katalizatora u siebie Soda pokazywała bogatą mieszanke,kontrolka check zapalała sie dopiero na wyzszych obrotach silnika ok 4000 Katalizator oberwany Wymieniłem na nowy
Powodzenia
-
Zaworu EGR nie ma ale recyrkulacja spalin jest. Rozwiązane jest to inaczej niż zwykle. No cóż co ja za to mogę że mechanik się nie zna i nie chce się mu dowiedzieć nie my jesteśmy tu od dociekania i szukania danych na temat silnika. Od tego są mechanicy skoro jednak ktoś uważa że w jego aucie trzeba wymienić katalizator to jego sprawa. W moim przypadku 30% więcej mocy po wymianie a katalizator był z strzępach widziałem to osobiście. W kolektorze srebrzyły się drobinki jakby brokat myślę że to katalizator. Nie mi dociekać ani polemizować z mechanikami niech oni się ścierają we własnym gronie jeden mówi tak a inny inaczej.