HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: prezestomek w 26 Marzec 2024, 18:42:38

Tytuł: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 26 Marzec 2024, 18:42:38
W trakcie jazdy doszło do zablokowania pedału gazu. Nie mogłem dodać gazu, prędkość spadała. Na szczęście nie wyprzedałem, udało się zjechać na pobocze. Wyłączyłem auto, odpaliłem i dojechaliśmy. Na następny dzień check engine na pomarańczowo oraz komunikat awaria systemu sterowania silnikiem. Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
i30 n-line 1,5 turbo rocznik 2021
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 27 Kwiecień 2024, 11:23:27
Po dwóch wizytach w ASO dalej świeci się check engine. Panowie twierdzą, że to przez "nowe" paliwo 95 i zalecają lanie 98. Cała prezentacja odn 95tki została mi pokazana w serwisie... szczerze nie przemawia to do mnie. Auto nie ma nawet 2,5roku od zakupu :D
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 27 Kwiecień 2024, 18:33:11
95tki
To jest niepoprawny zapis. Dziewięćdziesiąt pięćtki  :-\

Absolutnie nie jedź długotrwale na Pb98. Ona jest przeznaczona do silników o konstrukcji dopasowanej do tego paliwa. Na dłuższą metę zarżniesz katalizator, a jego wymiana jest bardzo kosztowna. Twój silnik pracuje na Pb95 i takiej benzyny oczekuje, nie tylko pod względem mechanicznym, ale także elektronicznym - parametry spalania będą inne. Komputer to wyłapie, a jak zareaguje - nie wiadomo, twój już może być "walnięty". Mówimy tu oczywiście o długotrwałym jeżdżeniu na Pb98, bo jednorazowe tankowanie raczej nic złego nie zrobi, dlatego spróbować można. Czyli jak to mówią fachowcy: jeździć, obserwować ;) Ale na przestawienie się na stałe na Pb98 będzie szkodliwe dla silnika i układu wydechowego.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 28 Kwiecień 2024, 16:37:42
Zapomniałem dodać, że Hyundai stosuje w silnikach (chyba w twoim też) czujnik spalania stukowego, co tym bardziej mnie upewnia, że można nalać Pb98. Natomiast nie zmienia to faktu, że na dłuższą metę tego bym nie robił.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: ojojo w 29 Kwiecień 2024, 18:43:34
Heja, tomilipin trochę herezje głosisz może jeździć na 98 ile che, minimalna wartość oktanowa jest podana i zawartość maksymalna alkoholu,
Jedyny minus jest taki że silnik może spalić minimalnie więcej 98mki i jest droższa.
Czujnik spalania stukowego to raczej standard od wielu lat,
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: tomilipin w 29 Kwiecień 2024, 20:22:54
Nie zgadzam się. Jazda na 90-ątce 8-emce (śliczny zapis, w waszym stylu) może zaszkodzić silnikowi, a zwłaszcza układowy wydechowemu, zaprojektowanemu do paliwa Pb95. Oj przepraszam... do 9-dziesiątki 8-semki. Wiem to od zawsze, nie mam konkretnego źródła, ale wystarczy 5 sekund w Google:

Nie oznacza to jednak, że tankowaniem droższego paliwa o wyższej liczbie oktanowej automatycznie wyrządza się silnikowi przysługę. Współczesne jednostki napędowe są przystosowane do pracy w bardzo precyzyjnie określonych warunkach. Jednym z nich jest także liczba oktanowa paliwa. Jeśli silnik w zamyśle twórców ma być zasilany paliwem o liczbie oktanowej 95 – a w zdecydowanej większości przypadków tak właśnie jest – to najlepiej pracuje, gdy dostarcza mu się właśnie takie, a nie inne, paliwo. Źródło: https://autokult.pl/czy-benzyna-98-to-lepsze-paliwo-to-nie-tak-dziala,6809429587322497a
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 08 Maj 2024, 18:26:53
Po 3. wizycie zaproponowali wymianę czujnika od sondy lambda. Jeżeli to nie pomoże to ASO chce w ramach gwarancji wymienić katalizator.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 18 Maj 2024, 11:39:12
Wczoraj czujnik wymieniony. Na razie działa.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 07 Czerwiec 2024, 16:28:27
Na trzeci dzień to samo. ASO zaprasza już na 5. wizytę w celu diagnostyki. Chcą wymienić katalizator.
Jak silnik jest ciepły to nic się nie dzieje. Błąd pojawia się po ochłodzeniu.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: rustin w 11 Czerwiec 2024, 10:42:15
Wymieniony kat?
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 11 Czerwiec 2024, 17:48:37
Wymieniony kat?
W lipcu dopiero terminy są  :o
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: XT1097 w 11 Czerwiec 2024, 21:20:03
No łał... Jak za darmo na gwarancji to terminy na lipiec? Ciekawe jak by było gdybyś miał płacić.
A czy Ty nie jesteś ofiarą KSDS w silnikach T-GDI Kia/Hyundai czyli Knock Sensor Detection System (KSDS).
To jest jakiś fakap tego skądinąd solidnego koncernu.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 11 Czerwiec 2024, 21:37:44
No łał... Jak za darmo na gwarancji to terminy na lipiec? Ciekawe jak by było gdybyś miał płacić.
A czy Ty nie jesteś ofiarą KSDS w silnikach T-GDI Kia/Hyundai czyli Knock Sensor Detection System (KSDS).
To jest jakiś fakap tego skądinąd solidnego koncernu.
Nie wiem to się nie wypowiem. Coś więcej możesz łopatologicznie powiedzieć?
W necie jest sporo artykułów na w/w temat.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 11 Czerwiec 2024, 21:44:12
No łał... Jak za darmo na gwarancji to terminy na lipiec? Ciekawe jak by było gdybyś miał płacić.
A czy Ty nie jesteś ofiarą KSDS w silnikach T-GDI Kia/Hyundai czyli Knock Sensor Detection System (KSDS).
To jest jakiś fakap tego skądinąd solidnego koncernu.
no to takich objawów nie ma (oprócz jednego epizodu). Silnik pracuje normalnie.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: XT1097 w 12 Czerwiec 2024, 13:09:17
O ile wiem (ale niewiele wiem) KSDS zapala checka i ogranicza pracę silnika (limp mode) taki objaw opisałeś. Ale serwis musiałby o tym wiedzieć chyba że rżną głupa po całości.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 12 Czerwiec 2024, 16:13:42
O ile wiem (ale niewiele wiem) KSDS zapala checka i ogranicza pracę silnika (limp mode) taki objaw opisałeś. Ale serwis musiałby o tym wiedzieć chyba że rżną głupa po całości.
Raz się tylko zdarzyło, że gaz nie reagował (na szczęście) i do tej pory nigdy już to nie wróciło.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 12 Czerwiec 2024, 16:18:23
Bekę to przy okazji mam z Hyundai Assistance. Auto zastępcze masz na max. do 3 dni, na moje pytanie co jeśli prace się przedłużą - płacę na każdy następny dzień powyżej 3. No fajny ten assistance na gwarancji (:
Sama procedura też niczego sobie. Najpierw laweta do 2h roboczych a potem auto do 5h. Mogę podjechać pod ASO, zadzwonić po lawetę i dopiero po jej przyjeździe mogę czekać na auto zastępcze. Bez sensu xD
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: XT1097 w 12 Czerwiec 2024, 19:05:11
O KSDS więcej tutaj. W Australii wymieniają silniki. Ale nie wiem czy twój model
https://www.hyundai-forums.com/threads/denied-engine-replacement-due-to-lack-of-ksds-campaign-953-for-santa-fe-sport-2015.699329/#post-6285918
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: prezestomek w 04 Sierpień 2024, 19:24:28
Sprawa (chyba) wyjaśniona. W ostatnią środę w ASO wymienili mi aż 2 katalizatory. Na pytanie co było przyczyną to usłyszałem, że "główny" miał wadę fabryczną przez co uszkodzony został "drugi" za nim. Dodatkowo (rzekomo) ASO dostało biuletyn z centrali, w którym informują iż wiedzą o uszkodzonych katalizatorach. Mają niby one być wymieniane..  :o Oczywiście nowe katalizatory nie mają nowej gwarancji (:
Od czasu wymiany nie wyrzuca już check engine na desce.
Tytuł: Odp: System sterowania silnikiem
Wiadomość wysłana przez: BazyliP w 06 Sierpień 2024, 22:26:37
Odnośnie liczby oktanowej paliwa. Zalecane jest paliwo o liczbie oktanowej, nie mniejszej niż 95.
Natomiast stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
 Liczba oktanowa  określa odporność na spalanie stukowe. Można spokojnie stosować nawet 100 oktan, silnik powinien wtedy trochę mniej palić, natomiast z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu.
 I jeszcze jedna dygresja jechałem ostatnio przez Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Włochy, wszędzie tam można kupić spokojnie E5 95. Dlaczego u nas nie?