HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: radzio w 30 Październik 2008, 23:42:53
-
Witam!
Mam problem otóz kupiłem Hyundai Accent II rok 2000, poj, 1,3 i mam problem otóż. Auto miało przegląd ( przebieg 119000km ) w lipcu tego roku, auto kupiłem pod koniec września ( przebieg 119970 ) od pierwszego własciciela ( serwisowane w ASO - udekomentowane ). Auto świetnie mi sie sprawuje. Ale ma problemy, Mianowicie cały czas pali mi sie lampka na desce rozdzielczej informująca o hamulcu i CHECK ENGINE. Druga sprawa niby wszystko jest ok, silnik chodzi dobrze ale chyba cos ze spalaniem jest nie tak. Po zakupie auta zatankowałem do pełna ( 95 ) przejechałem jakies max. 400km i wskaznik poziomu paliwa jest juz na samym dole, nie wiem o co kaman, moim zdaniem auto za duzo Pali bo chyba na pełnym baku powinienem przejechac z 600-700km... Po wyłaczeniu silniku i zapłonu słychac czasem jakby jakis wiatrak chodził przez ok 15-20 sekund po czym sie wyłancza. Nastepna sprawa to olej. Olej był wymieniany podczas przegladu w lipcu 119000km ( mobile 1 ) a juz od czasu do czasu zamryga lampka oleju ( przebieg 120390 ). Czy o normalne ze tak "piją" olej? Nie zauwazyłem wycieków. Bardzo prosze o pomoc co mam zrobić? Mam udać sie odrazu do warsztatu czy jak?
[ Komentarz dodany przez: grzesik1: 2008-10-31, 06:12 ]
Następnym razem, za taki tytuł (POMOC!!!) dostaniesz ostrzeżenie! Zapoznaj się z zasadami tytułowania wątków.
-
cały czas pali mi sie lampka na desce rozdzielczej informująca o hamulcu i CHECK ENGINE
Witam. Kontrolka od hamulca informuje o niskim stanie płynu hamulcowego w układzie i o zaciągniętym hamulcu ręcznym, jeśli więc hamulec nie jest zaciągnięty, to może "podwiesił się" czujnik przy dźwigni od hamulca lub pływak w zakrętce zbiorniczka z płynem, ewentualnie stan płynu hamulcowego jest zbyt niski i trzeba uzupełnić sprawdzając przy okazji czy nie ma wycieków?
Świecąca kontrolka Check Engine jest bezpośrednim powodem podwyższonego zużycia paliwa, które może nawet dochodzić do kilkunastu litrów etyliny na 100km. Jeśli nie wiadomo z jakiego powodu się pali, to szkoda snuć opowieści. :roll: Trzeba podpiąć skaner i odczytać kody błędu z komputera. Z pierwszym zagadnieniem można sobie poradzić w zasadzie samemu z drugim już raczej nie bardzo ( posiadanie skanera w domowych pieleszach jest mało praktyczne z racji jego ceny i częstotliwości użycia ). Pozdrawiam Igor.
-
Dziekuje za rade:) Faktycznie miałem niski poziom płynu hamulcowego takze juz jest ok i swiatełko te juz sie nie pali:) Co do check engine to nie posiadam takiego skanera, nawet nie wiem gdzie kupic a nawet jakbym go miał to po kodzie błedu nie wiedziałbym co robic - jestem świeży :) wiec chyba nie pozostaje mi nic innego jak w poniedziałek udać sie do warsztatu - nie mam wyjścia bo zrzera chyba za duzo paliwa - zatankowalem za 30zł = 70km przejechane poza miastem ( średnia prędkość 80-90km ) - bak prawie pusty - to normalne? Znajomy mowił bym zrestartował komputer i odłaczył akumulator na 15 minut ale niechce sie w nic bawić bo jeszcze coś zepsuje :( Jak myślicie to cos pomoze? Denerwuje mnie ta lampka bo bez powodu by sie nie zapaliła.... Moze silnik mi siada? :( Dziekuje z góry za pomoc!
Zapoznaj się z regulaminem zanim coś jeszcze napiszesz
-
...nie pozostaje mi nic innego jak w poniedziałek udać sie do warsztatu...
Witam ponownie. Uważam że to słuszne posunięcie i w związku z tym zdecydowanie odradzam restartowanie komputera.
Znajomy mowił bym zrestartował komputer i odłaczył akumulator na 15 minut
To może zafałszować dane dotyczące problemu, bo komputer zebrał zapewne do tego czasu wystarczającą ilość informacji potrzebnych do trafnej diagnozy powstałej usterki. A tak po jego resecie informacje mogą być niekompletne. Pozdrawiam jeszcze raz Igor.
-
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam! :-) W poniedzialek bede w serwisie wiec napisze co było usterka:)
-
Przyczyna pracy wentylatora jest przepływomierz (przykręcony do górnej obudowy filtra powietrza)
Sprawdź czy jest podłączony oraz czy jest oryginalny Kefico.