HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: sisimon w 27 Luty 2024, 13:26:07
-
Czy jest możliwość wyłączenia tego na stałe ? po każdym wejściu do samochodu obie funkcje za każdym razem dezaktywuję. Zaczyna mnie to powoli wkurzać :)
-
Ponoć nie da się w łatwy sposób oficjalnie wyłączyć tego systemu na stałe. I ponoć najprostrze rozwiązanie to dołożenie modułu pod przycisk który za nas wykonuję akcję dezaktywacji po odpaleniu silnika.
-
Co do START-STOP to faktycznie nie da się wyłączyć tego systemu na stałe bez "wynalazków", natomiast asystenta pasa ruchu można wyłączyć z poziomu menu użytkownika - patrz instrukcja obsługi
-
natomiast asystenta pasa ruchu można wyłączyć z poziomu menu użytkownika - patrz instrukcja obsługi
problem polega na tym, iż tę czynność trzeba by powtarzać przy każdym uruchomieniu silnika - na tym polega absurd tego rozwiązania u Hyundaia
-
W moim i30 asystent pasa ruchu jest domyślnie wyłączony i muszę go sam włączyć przyciskiem (fizycznym) nad lewym kolanem, za kierownicą po lewej stronie na desce rozdzielczej.
(https://i.ibb.co/fr1RghM/1-LKAS-button.jpg)
-
W moim i30 asystent pasa ruchu jest domyślnie wyłączony i muszę go sam włączyć przyciskiem (fizycznym) nad lewym kolanem, za kierownicą po lewej stronie na desce rozdzielczej.
(https://i.ibb.co/fr1RghM/1-LKAS-button.jpg)
U mnie jest to samo. Domyślnie wyłączony :)
-
uporządkujmy to trochę, są bowiem dwa systemy:
- podstawowy LKA, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, który 'interweniuje' przy przekraczaniu linii pasa
- zaawansowany LFA, czyli asystent podążania pasem, który koryguje kierunek jazdy, by utrzymać auto na środku pasa (działa bodajże powyżej 60km/h)
Tego pierwszego systemu (tak przynajmniej jest w wersji politowej) nie można, niestety, wyłączyć na stałe, czy choćby na stałe ustawić w tylko tryb dźwiękowego ostrzegania, każde uruchomienie auta domyślnie ustawia ów najbardziej radykalny tryb. Ów system można wyłączyć nie tylko w ustawieniach komputera, ale także przyciskiem na kierownicy, ale wówczas wyłącza się on całkowicie, zaś ustawienie najbardziej optymalne, czyli dźwiękowy sygnał jest dostępne tylko w komputerze do... kolejnego uruchomienia silnika.
System LFA (sam nie posiadam), jak 'zeznają' koledzy powyżej, działa zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - trzeba go świadomie aktywować, gdyż domyślnie jest wyłączony
-
W mojej biedawersji, czyli najbardziej podstawowej i najtańszej wersji wyposażenia w i30 z 2017 roku jest system LKAS (dokładnie tak nazwany w instrukcji obsługi), ale jego działanie jest dokładnie takie, jak opisałeś jako "LFA". Nie pomyliłeś się przypadkiem?
Mój LKAS działa powyżej 60 km/h, utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu korygując jego położenie - samoczynny ruch kierownicy, ostrzega dźwiękiem przy opuszczeniu swojego pasa bez kierunkowskazu (zjechaniu z pasa), sprawdza czy trzymam za kierownicę - jeśli nie, to ostrzega dźwiękiem. No i muszę go włączyć przyciskiem, a domyślnie jest wyłączony (i bardzo dobrze!).
-
Miałem bieda wersję z 2017. Teraz mam Wersję comfort z 2020. Oba przedlifty - w obu system nazywany przez Hyundaia LKAS działał tak samo, tak jak opisał tomilipin
-
mam model comfort z 12.2020 i przycisk na kierownicy który trzeba za każdym razem naciskać przez parę sekund :( , tego drugiego systemu nie posiadam
-
uporządkujmy to trochę, są bowiem dwa systemy:
- podstawowy LKA, czyli asystent utrzymania pasa ruchu, który 'interweniuje' przy przekraczaniu linii pasa
- zaawansowany LFA, czyli asystent podążania pasem, który koryguje kierunek jazdy, by utrzymać auto na środku pasa (działa bodajże powyżej 60km/h)
Czytałem na słowackim forum, że ktoś włączył funkcję LFA, czyli tego zaawansowanego asystenta w poliftowym i30 z 2022r. wykorzystując launch x431, więc g-scanem pewnie też by się dało. Czy rzeczywiście da się to zrobić?
-
Czytałem na słowackim forum, że ktoś włączył funkcję LFA, czyli tego zaawansowanego asystenta w poliftowym i30 z 2022r. wykorzystując launch x431, więc g-scanem pewnie też by się dało. Czy rzeczywiście da się to zrobić?
W hyundai jak i w kia, te same systemy różnie są oznaczone. Do tego ten sam system w innym roczniku już np ma inną nazwe. Jeżeli chodzi o gscana to oczywiście, że da się to zrobić jak launch to robi. W gscanie jest te same oprogramowanie bez paru wyjatków co gds w aso, produkuje te testery ta sama firma, oczywiście w gds nie mają innych marek np audi, a gscan ma dlatego ma inną nazwe, następcą gscana jest zenith 5, a za niedługo ponoć zenith7.
-
Jaki interfejs diagnostyczny polecacie, jako zamiennik GDS-a? Oczywiście do zastosowań amatorskich i do samochodów Hyundai. Kupno G-Scana czy Zenith-a za kilkanaście tysięcy odpada. To są interfejsy dla warsztatów.
Co myślicie o interfejsach GDS-VCI dedykowanych dla Hyundai/Kia z AliExpress? Wg opisu taki interfejs działa z samochodami do 2017r. Czy to znaczy, że z moim i30 z 2020r. już nie będzie działał? Czy taki interfejs oprócz diagnostyki będzie posiadał funkcje programowania? Ktoś używał tego interfejsu i może podzielić się informacjami?
-
Jaki interfejs diagnostyczny polecacie, jako zamiennik GDS-a? Oczywiście do zastosowań amatorskich i do samochodów Hyundai. Kupno G-Scana czy Zenith-a za kilkanaście tysięcy odpada. To są interfejsy dla warsztatów.
Co myślicie o interfejsach GDS-VCI dedykowanych dla Hyundai/Kia z AliExpress? Wg opisu taki interfejs działa z samochodami do 2017r. Czy to znaczy, że z moim i30 z 2020r. już nie będzie działał? Czy taki interfejs oprócz diagnostyki będzie posiadał funkcje programowania? Ktoś używał tego interfejsu i może podzielić się informacjami?
Zamiennik Gds-a to klon głowicy, która kiedyś była uzywana w aso. Teraz pytanie jaka wersja i na jakich podzespołach? jakie oprogramowanie?
Amatorsko w tym klonie oprogramowanie nie pozwoli ci na nic, w twoim roczniku 2020, nie będzie twojego rocznika, silnika, a automat vin, nie jest w amatorskim interface. Pojęcie funkcje programowania nie idą w parze z zastosowaniami amatorskimi, nie da się mieć ciastko i zjeść ciastko. Jeżeli cię interesują klony, to weź np delphi/autocom2020, szukaj jednopłytowej, też różne wersje były, i tak na każdej, są do wymiany kondesatory, jak i wymiana filtrów can (epson).Taka głowica obsługuje model z 2020 i30, 1,4mpi, mało tego widzi prawie wszystkie moduły. Mam porównanie bo mam G-scan3, a jak wyjdzie Zenith7 w Europie to go kupię, wtedy będe miał G-scana3 do sprzedania w dobrej cenie. Wróćmy do klona za 250zł , nastepnie thindiag, można wymieniać do woli! :Pozdrawiam
-
Jeżeli cię interesują klony, to weź np delphi/autocom2020, szukaj jednopłytowej, też różne wersje były, i tak na każdej, są do wymiany kondesatory, jak i wymiana filtrów can (epson).Taka głowica obsługuje model z 2020 i30, 1,4mpi, mało tego widzi prawie wszystkie moduły.
Chętnie był odkupił taką głowicę delphi/autocom2020 od Ciebie, jeśli masz?
-
Dobre wersję ciężko już dostać, mam ale niestety nie na sprzedaż.
-
System LFA (sam nie posiadam), jak 'zeznają' koledzy powyżej, działa zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - trzeba go świadomie aktywować, gdyż domyślnie jest wyłączony
Z tymi systemami to spore zamieszanie jest. Mam też wrażenie, że w wielu recenzjach, które oglądałem w necie przed nabyciem i30 sami dziennikarze nie do końca wiedzą z jaką wersją mają do czynienia i oceniają np. jakość działania LFA w samochodzie, który ma tylko LKAS (i oczywiście marudzą, że jest "dziwny").
Na przykładzie mojego i30 Executive z roku 2023 te systemy wyglądają tak:
1) Najprostszy do LDW (Lane Departure Warning) - czyli popiskiwanie w momencie zjechania z pasa).
2) "Aktywny" LKAS (Lane Keeping ASsist) - oprócz powyższego dodatkowo sam skręca naprowadzając z powrotem samochód na pas ruchu. Ten system NIE jest niczym w stylu autopilota. Jak puścimy kierownicę to samochód będzie się "obijał" pomiędzy liniami ruchu.
Powyższe ustawienia można włączyć / wyłączyć w menu asyst na "ekranie nawigacji" (domyślnie są włączone). Nie sprawdzałem czy po wyłączeniu ustawienia są pamiętane po ponownym uruchomieniu samochodu.
3) Najwyższy system w moim i30 to LFA (Lane Following Assist). W 2023 był dostępny tylko w Executive (nie miał go N-Line). Zasadniczo wielu producentów nazwało by go po prostu autopilotem. Jest oznaczany inną ikonką niż powyższe na kierownicy i zestawie wskaźników (zielona kierownica). Aktywacja następuje tylko po wciśnięciu przycisku na kierownicy. Wymagana jest prędkość przynajmniej 60 km/h i widoczność pasów ruchu. Samochód jedzie sam idealnie środkiem pasa (nie ma żadnego "wężykowania"). Potrafi też sam skręcać, choć przy bardzo ostrych zakrętach (typu ślimak na autostradzie) system się dezaktywuje. Bardzo wygodne na autostradzie, działa też na drogach jednopasmowych, choć wtedy trzeba bardziej uważać, bo jest większa szansa dezaktywacji. System wymaga trzymania rąk na kierownicy. Jak przez kilkanaście sekund nie wyczuje żadnego oporu to zaczyna się burzyć i ostatecznie wyłącza. Da się jednak znaleźć takie położenie rąk, że jazda jest bardzo komfortowa i w pełni autonomiczna, a system zadowolony. Osobiście bardzo lubię LFA i wręcz podświadomie się do niego przyzwyczaiłem.
Z tego co widzę to w roczniku 2024 jest też jeszcze system HDA (Highway Driving Assist), ale nie mam pojęcia jak on działa (z chęcią bym się dowiedział :-).
-
nazwało by
nazwałoby (to jest jedno słowo).
Producent chyba coś namieszał w nazewnictwie... W moim modelu z 2017 roku system LKAS zachowuje się dokładnie jak LFA. Dla niekumatych - różnica jest w pozycji samochodu na pasie ruchu. LKAS powinien po prostu utrzymywać samochód między liniami i dopuszcza "odbijanie się" od nich, co wygląda jakby auto jechało slalomem. LFA utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu.
Już to pisałem, ale powtórzę i proszę innych użytkowników pierwszego wypustu i30 żeby się wypowiedzieli na ten temat: u mnie LKAS zachowuje się dokładnie jak LFA. Utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu, samochód nie jeździ wężykiem/slalomem, wymagana prędkość do działania to 60 km/h i trzeba tę funkcję samodzielnie uruchomić. Łagodne zakręty pokonuje samodzielnie, na ostrzejszych najpierw ostrzega a potem najeżdża na linię i się wyłącza. Trzeba co (chyba) 30 sekund dotknąć kierownicy. Oczywiście nie chodzi o trzymanie rąk na niej - w kierownicy nie ma żadnych czujników, tylko o delikatne poruszenie kierownicą.
Kolega wyżej pisze o wersji Executive, czyli najbogatszej, a ja mam biedawersję i to jeszcze najstarszą. W obu "asystenci" działają tak samo. Kompletnie tego nie pojmuję.
-
Potwierdzam u mnie ten system w hultaju 1.4 classic + rocznik 2020 przed liftem działa tak samo jak z 2017 roku , nie odpalam tego wcale i jest dobrze , pozdrawiam ;D