HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: daru007 w 22 Wrzesień 2023, 00:32:43
-
Witam. Moje auto to I30, 2009 r. 1.4 benzyna. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Po dłuższym postoju po nocy auto odpala za 3 lub 4 razem i śmierdzi paliwem , silnik pracuje nierówno , są problemy z przyspieszaniem, dusi go. Po przejechaniu ok 300 do 400 m wszystko jest już ok. Gdy odpalam auto po krótkim postoju problemu nie ma. Problem nasila się jeśli w baku zostaje ok 1/4 paliwa. Jak jest pełny bak, odpala od strzała. Próbowałem po nocy przed uruchomieniem włączyć zapłon 3 razy zanim odpalę auto , pompa niby pracuje bo ja słychać. Wymieniłem świece jakieś 14 000 km temu. Rozrusznik i Aku są nowe. Sonda lambda wymieniona. Obstawiam pompę ale dlaczego po uruchomieniu i przejechaniu tak krótkiego odcinka problemu nie ma ? Tak samo po krótkim postoju.
-
Jeden z odcinków "naprawy nie do naprawy" - nieszczelny zawór odcinania/odpuszczania oparów z baku. Chyba to był citroen C2. Tam właśnie usterka była zależna od poziomu paliwa bo jakoś inaczej ciśnienia siemukladaly..Delikatna nieszczelność zakłócała stosunek powietrza i paliwa przy rozruchu..Jak się zagrzał było ok.
-
Ja też mam podobnie, staram się mieć benzyny od 1/4 baku wzwyż przy korzystaniu z LPG.
-
Ja też mam podobnie, staram się mieć benzyny od 1/4 baku wzwyż przy korzystaniu z LPG.
Czy próbowałeś naprawiać, wymieniać jakieś podzespoły?
-
Sprawdźcie to co wam napisałem. Zaworek odpowietrzania baku.
:-\
-
Ale gdzie znajdę w i30 ten zaworek odpowietrzania baku?
-
Ja też mam podobnie, staram się mieć benzyny od 1/4 baku wzwyż przy korzystaniu z LPG.
Odkręć sobie pompę paliwa skoro nie chce zapalać. U mnie w getzie tak się zrobiło od razu. Zapalał dopiero jak długo kręciłem i łapał na ciepłym na gazie. Potem wystarczyło polać benzyny na filtr i zapalał od razu.
Wymieniłem pompę paliwa i sitko. W pompie pewnie już była wymieniana brakowało uszczelki na łączeniu obudowy pompy z pływakiem plus jedna ta u gór była zgnieciona. Po wymianie pompy i dołożeniu uszczelek własnoręcznie zrobionych śmiga i zpala jak nowy.
-
Odkręć sobie pompę paliwa skoro nie chce zapalać. U mnie w getzie tak się zrobiło od razu. Zapalał dopiero jak długo kręciłem i łapał na ciepłym na gazie. Potem wystarczyło polać benzyny na filtr i zapalał od razu.
Wymieniłem pompę paliwa i sitko. W pompie pewnie już była wymieniana brakowało uszczelki na łączeniu obudowy pompy z pływakiem plus jedna ta u gór była zgnieciona. Po wymianie pompy i dołożeniu uszczelek własnoręcznie zrobionych śmiga i zpala jak nowy.
Ale też miałeś problem jak paliwa było mało a jak zatankowny na full to palił od strzała?
-
Sprawdźcie to co wam napisałem. Zaworek odpowietrzania baku.
:-\
Dziś mechanik mówi że sprawdził zaworek i że komputer pokazuje że działa poprawnie. Poprzedni właściciel twierdzi że problem pojawił się po wymianie baku.
-
Nie jest ważne co pokazuje komputer tylko czy zaworek jest szczelny. Nie może przepuszczać fałszywego powietrza z baku.