HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: sebaaa88 w 07 Maj 2012, 23:16:46
-
Witam ;-)
Wyskakuje mi taki błąd....
błąd to P0444,"Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - przerwa"
Czy ktoś może mi coś więcej na ten temat powiedzieć??? Słabo się na tym znam :roll: ...
Edycja ort tytułu. tekla
-
Poczytaj tutaj: http://hyundaiklub.pl/forum/archiwum/viewtopic.php?t=405 (10 post) Może to o to chodzi? :roll:
-
System recyrkulacji par paliwa tzw. EVAP tu tkwił błąd:P
IgoReCzeK, i mój wspaniały elektryk doszli do tego w tym samym czasie.
A mianowicie urwał sie kabelek przy elektrozaworze PCSV (Purge Control Solenoid Valve), no i po problemie :-) :mrgreen:
(http://images33.fotosik.pl/329/b82ecc98a838c8aemed.jpg)
-
Miło przeczytać, że usterka została usunięta. Przy okazji zachęcam do korzystania z Archiwum, tam jest na prawdę dużo ciekawych postów.
-
w którym miejscu znajduje się ten elektrozawór ?? -PCSV (Purge Control Solenoid Valve)
-
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e0a2886b70b77691.html (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e0a2886b70b77691.html)
-
a co proponujecie z nim robić bo prawdopodobnie mam go cały czas otwarty, jaki koszt jest nowego ktoś sie orientuje??
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1839 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1839)
-
Witam
Co pewien czas mam P0441 (evap), ale check engine się nie zapala na pracującym silniku. 2 miesiące temu wymieniałem na Boscha.
Zrobiłem testy, ale nie wyświetlają się żadne błędy po odpięciu EVAP, Map sensora, silnika krokowego, odpięcia przewodu WN, odpięcia sondy, check engine ładnie gaśnie. Przez odb2 elm-em nic nie przychodzi, oprócz czasami tego P0441!
Kiedy powinien się zaświecić?
Oczywiście widziałem listę:
Kody błędów na forum (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=232&highlight=p0441)
-
Standardowo z podłączonym zaworem podciśnienie w baku, po odłączeniu i zaślepieniu przewodów cały czas świeci check nawet po wykasowaniu za chwilę wraca (nie pamiętam błędu, ale na pewno nieprawidłowa praca zaworu recyrkulacji) jak to ominąć?
-
Jak w tytule, czasami rano silnik po odpaleniu nierówno pracuje, nie chce wchodzić na obroty i gaśnie. Raz zdarzyło się, że musiałem kręcić chyba ze 3 minuty. W momencie nagrzania jest OK, tak samo po przełączeniu na gaz.
Po kupnie wymieniałem:
- świece i przewody
- czyściłem przepustnicę i krokowy
- przepływomierz
- cewkę WN
- wymienione wszystkie filtry
Problem pojawia się i znika ostatnio kilka dni było dobrze.
-
Czy kolektor dolotowy jest dobrze przykręcony? Może masz jakieś nieszczelności?
Wężyk podciśnienia LPG: może reduktor popuszcza gaz w nocy? Podczas ostatnich kilku minut jazdy przełącz na benę i zgaś ciepły silnik na benzynie. Może rano będzie poprawa?
Polecam również standardowy pomiar kompresji.
Nie znam auta, podejrzewam jednak, że masz coś "za bogato" na zimnym silniku. Może jakiś wtrysk leje? Obejrzyj świece: niedawno je wymieniłeś, więc od razu powinieneś zobaczyć co jest nie teges.
Aaa, i tak jeszcze nieśmiało, od siebie: nie dotykaj pedału gazu przy odpalaniu.
-
Reduktor jest nowy, teraz kilka dni spokoju odpala od strzału, ale wśród błędów znalazłem.
P1123 - nieznany diagnostyczny kod problemu - wyczytałem że to błąd czujnika przepustnicy po skasowaniu nie wrócił jeszcze
-
P1123 Timer Position Sensor - Malfunction
Nie przepustnicy, tylko położenia wałka rozrządu (camshaft), albo wału (crankshaft) :-)
W sumie, to Twój problem logicznie układa się w całość.
-
II
.
-
Problem chyba rozwiązany po odłączeniu zaworu od evap pod maską i zaślepieniu . Problem nasilił się dzisiaj po zatankowaniu pod korek benzyny, wyjeżdżając że stacji benzynowej gasł na wolnych obrotach i to na gazie czego nie rozumiem. Po zaślepieniu jest OK.
-
Zaworek evap. Sprawdź na jego dolocie czy po tym jak przestanie pracować to czy dalej zasysa powietrze (przytykając dolot palcem). Inaczej odłącz wtyczkę i sprawdź czy dalej zasysa powietrze.
-
Po odłączeniu EVAP (zaślepieniu) problem ustał.
-
Dzisiaj chciałem sprawdzić kompresję, wykręciłem więc świece (świece mają przejechane obecnie 6 tys km. kupiłem nowe po kupnie auta) świece firmy Denso dedykowane do tego auta, na zdjęciu ułożone według cylindów. Moją uwagę zwróciła świeca z trzeciego cylindra licząc od rozrządu, jest okopcona (żadna nie była mokra).
[ Dodano: 2017-11-08, 12:44 ]
(https://zapodaj.net/images/2900c4d7635da.jpg)
Wcześniej lało się też z pokrywy stąd zewnętrzna brudna strona świec (pokrywa uszczelniona).
-
A te odstępy są poprawne?
Czyli co? Źle dokręciłes świeczkę? Zdarza się (rzadko), ja zawszę smaruje świece smarem miedziowym, niewielka kapka.
A tak przy okazji, pierwsze dokręcenie na klucz dynamometryczny (np na 20Nm) będzie różne po natychmiastowym odkręceniu i dokręceniu. To wina tej podkładki kompresyjnej.
-
Pisałem kilka miesięcy temu o pojawiającym się błędzie P0441.
Po odłączeniu wężyka od baku od zaworu EVAP, czuć po palcem, że ciągle wsysa pary paliwa, po odłączeniu zasilania pojawia się P0444 (czyli prawidłowo), ale dalej ciągnie powietrze.
Chyba tak nie powinien działać?
-
Czy towarzyszy temu np. szarpanie silnika na zimnym przy ruszaniu lub odpalenie zimnego za 3-4 razem?
-
Na zimnym odpala bez problemu.
Przy ruszaniu lekko szarpie (na rozgrzanym także), ale to raczej poduszki pod skrzynią lub silnikiem, bo sprzęgło trzeba puścić idealnie by było ok, już się nauczyłem :)
-
Też miałem problem z tym P0441, do tego wyświetlał się również P1128. Okazało się, że błędy się łączą. Zawór EVAP za silnikiem cały czas był otwarty, powstawała dziura i LTFT szło na maksa i spalanie wychodziło 10l na 100 km. Zawór EVAP okazał się szczelny, bo po odłączeniu wtyczki przestał wyświetlać się błąd P1128, czyli dziura znikła, ale za to zaczął pojawiać się błąd P0444. :) Nie wiem czy to do końca wina zaworu, bo jak już napisałem, jest szczelny, ale niestety cały czas jest otwarty, jeśli jest podłączony. Ten cały błąd P0441 nie jest chyba taki całkiem jednoznaczny i to właśnie nie musi być problem zaworu EVAP, ale np. kanistra EVAP albo nawet ECU.