HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: Tomky w 23 Sierpień 2023, 16:11:39
-
Rocznik 2019 diesel 116kM. Przy stabilnej jeździe ze stałą prędkością w okolicach 100km/h i 1800-2000 obrotów zauważyłem że auto zaczyna szarpać dławić się?Co to może być, auto jest na gwarancji i może udało by się to usunąć w jej ramach. W Aso powiedzieli że trzeba przeczyścić sitko w baku, ale mam wrażenie że to trop na chybił trafił, no i płatny. W netcie znslazłem info że to może EGR lub trzeba wymienić oprogramowanie?
-
Poobserwuj parametry na obd. U mnie w dieslu okazało się że problemem był zanieczyszczony i nieruchawy EGR. Ale moje auto to 2008 D4EA. Problem jednak występuje u wielu osób, też na forum Kia cee'd.
-
W moim przypadku było sitko zatkane u Ciebie może być coś innego ale odkręcić kilka śrubek to chyba nie jest wielki problem i sprawdź w jakim jest stanie. Naprawę należy zacząć od prostych łatwych spraw co każdy zrobić może jeżeli czyste to może faktycznie EGR.
-
W moim przypadku było sitko zatkane u Ciebie może być coś innego ale odkręcić kilka śrubek to chyba nie jest wielki problem i sprawdź w jakim jest stanie. Naprawę należy zacząć od prostych łatwych spraw co każdy zrobić może jeżeli czyste to może faktycznie EGR.
Jak to zrobić, bo w Aso twierdzą że to sporo roboty?
-
Poobserwuj parametry na obd. U mnie w dieslu okazało się że problemem był zanieczyszczony i nieruchawy EGR. Ale moje auto to 2008 D4EA. Problem jednak występuje u wielu osób, też na forum Kia cee'd.
Przepraszam za lamerskie pytanie co to obd?
-
Chodzi o port OBD (OBD-II lub OBD II, ewentualnie OBD 2), przez który można podłączyć się do komputera w samochodzie. Przez OBD można odczytać podstawowe parametry pracy silnika, a także usunąć błędy oraz wiele, wiele więcej. Potrzebne do tego jest urządzenie - interfejs diagnostyczny na port obd II. Do niego podłącza się laptopa albo telefon (przez bluetooth) i można "rozmawiać" w ten sposób z komputerem w samochodzie.
-
Chodzi o port OBD (OBD-II lub OBD II, ewentualnie OBD 2), przez który można podłączyć się do komputera w samochodzie. Przez OBD można odczytać podstawowe parametry pracy silnika, a także usunąć błędy oraz wiele, wiele więcej. Potrzebne do tego jest urządzenie - interfejs diagnostyczny na port obd II. Do niego podłącza się laptopa albo telefon (przez bluetooth) i można "rozmawiać" w ten sposób z komputerem w samochodzie.
Niestety nie mam takiej możliwości , poza ASO.
-
Można nabyć interfejs obd np Vgate i car 2 za jakieś 60 zł, ściągnąć car scanner lub torque lub inną app, połączyła się z autem i obserwować.. Na tym mniej więcej to polega.
-
Można nabyć interfejs obd np Vgate i car 2 za jakieś 60 zł, ściągnąć car scanner lub torque lub inną app, połączyła się z autem i obserwować.. Na tym mniej więcej to polega.
Warto do tego vGatea dokupić Program diagnostyczny SDPROG OBD2SDPROG?
Link https://allegro.pl/oferta/program-sdprog-box-obd2-elm327-android-ios-windows-12145698251?bundle_id=099cb746-aa78-48ef-9d99-f69183da31e7
Jest on w czymś lepszy od tych darmowych aplikacji z sieci?
Czy interfejst VGate ma wewnętrzną panięć i zspisuje parametry jazdy które następnie aplikacja sciąga na telefon po jej uruchomieniu?
Czy aby zapisywać parametry pracy aplikacja musi być uruchomiana a telefon połączony z interfejsem?
-
Nie mam wiedzy odnośnie sdprog. Interfejs nie zapamiętuje tylko na żywo przesyła. Ewentualna pamięć jest w aplikacji.
-
Nie mam wiedzy odnośnie sdprog. Interfejs nie zapamiętuje tylko na żywo przesyła. Ewentualna pamięć jest w aplikacji.
Jeśli szarpanie generuje błąd to zapisze się w kompie auta i aplikacja powinna go pokazać po podłączeniu modułu?
-
Tak właśnie powinno być. Pytanie tylko, czy szarpanie faktycznie wywali jakiś błąd...
-
Szarpanie raczej nie wywali błędu.
Tu masz 5 stron w tym temacie. Rozwiazania były różne włącznie z przestawieniem rozrzadu o 1 ząbek ale w benzynie.
https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7019&start=80
-
Szarpanie raczej nie wywali błędu.
Tu masz 5 stron w tym temacie. Rozwiazania były różne włącznie z przestawieniem rozrzadu o 1 ząbek ale w benzynie.
https://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7019&start=80
Mnie proponują w Aso czyszczenie filtra pompy za 500. Oglądałem filmik raczej sam się nie podejmę😞, auto na gwarancji.
-
No cóż... Skasują Cie na 500 a wcale nie musi to pomoc..Nie wiem btw co w tej robocie tyle miałoby kosztować.. Poza tym nic się nie przejmuj gwarancją, niby dlaczego miałbyś ja stracić??
-
Przeskanowałem brak błędów. Poza tym odczytuje tylko 13/53 modułów. Użyłem car scanner. Warto kupić wersję Pro? 40 to nie majątek na wersję dożywotnią ale co to wniesie?
-
Nic nie wniesie. Jeżeli chcesz coś wiedzieć to obserwuj parametry na wykresach. Np ciśnienie paliwa zadane i rzeczywiste. Jeżeli szarpie z powodu filterka to znaczy że paliwa musiałoby brakować i ciśnienie musiałoby spadać. Jeżeli problem po stronie powietrza oglądaj położenie EGR zadane i rzeczywiste, przepływ powietrza, ciśnienie powietrza itp. Używaj wykresów bo wartości chwilowe nic ci nie powiedza
-
Tak np u mnie wyglądało cisn za turbo kiedy szarpało. Te wykresy akurat z programu torque
https://drive.google.com/file/d/1qgJ7tRjswFwDNq7Gu8lfLR5WRKYwsoXz/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1qbsudxJ-D1C7PdBYjMX2LEtAlTgGWt8K/view?usp=drivesdk
-
A tu te małe hopki to falowanie teraz, które jest praktycznie niezauważalne
https://drive.google.com/file/d/12HZ01WQL4i65e1npAYc30qbtwQPWcW6h/view?usp=drivesdk
-
Mi dziś właśnie rano było ok a zgasiłem i getz nie chciał zapalić. Ciężko odpalił jakby był zapowietrzony. Na benzynie przerywa i max 50 idzie ale na gazie wszystko ok. Więc polecam sprawdzić pompę paliwa i owe sitko bo podobno zatyka się. U mnie w benzynie sitko niestety czyste ale pomp podleje po zapłonie trochę paliwa i tyle.
Pompę sam wymontowałem bo to kilka minut roboty jak się ma mały klucz oczkowy.