HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 07 Maj 2012, 19:20:40
-
Mam mały problem natury estetycznej - na chromowanych obwódkach świateł przeciwmgielnych robi mi się taki nieciekawy nalot, na emblemacie na grillu też miałem ale go usunąłem problem tylko w tym że w/w światła są w dość niewygodnym miejscu - jak je zdemontować - przy okazji wymienię sobie żarówki na cool blue :mrgreen: . W instrukcji nie znalazłem sposobu demontażu a nie chcę sobie zepsuć niczego
-
Arni, Kolego najwygodniej będzie zdemontować zderzak (nie ma dużo roboty) ewentualnie zdemontować przednią lampę i próbować od góry ale to chyba zdecydowanie mniej wygodne. Sama lampa halogenu jest mocowana trzema wkrętami od strony silnika do zderzaka, natomiast metalowa obwoluta jest na trzech zatrzaskach (ma takie języczki trochę widać na fotce) na wysokości tych śrub montażowych. Oblookałem to dokładnie jak montowałem DRL'y - też demontowałem zderzak. Tak na marginesie również zabieram się za odświeżenie tych ramek ale ciągle brakuje czasu (chcę je spolerować i zabezpieczyć lakierem bezbarwnym może dłużej wytrzyma).
-
Dzięki wielkie Hulltay :) Czyżbyś miał opanowane rozbieranie całego Santka:) Wiedza godna pochwały :)
-
Dzięki:) i nie ma sprawy, wiesz po prostu lubię tu i tam pozaglądać aby w razie czego wiedzieć jak i co zrobić:) Staram się to co mogę i mam warunki sam naprawiać/serwisować niż oddawać do mechanika (jak się zrobi samemu to większa radocha i satysfakcja) i zawsze taniej :)
-
Jakbyś jeszcze miał jakieś foty jak zderzak zdemontować :mrgreen: , ja właśnie nie mam czasu szukać, jak już coś wiem i nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi to robię sam jakieś pierdoły
-
Fotek co prawda nie mam ale postaram się opisać abyś "po ciemku" trafił:)
pierwsze dwie śruby są na skraju zderzaka z boku, śruba wkręcana w błotnik w pionie, koleje, po dwie sztuki na stronę na samym spodzie (tu już najlepiej na leżąco:) - również po bokach, kolejne dwie pod przednimi lampami - po sztuce i w centralnej części zderzaka po podniesieniu maski bodajże 5 szt plastikowe ( z nimi to ostrożnie żeby nie obkręcić krzyżaka) oraz 5 szt od frontu na samym dole zderzaka, centralnie śruba 10 i 4 wkręty.
Załączona fotka tak na szybko żeby zlokalizować punkty mocowania.
-
Dzięki, trochę tego jest :) ale przynajmniej kanał nie jest potrzebny :)
-
15 min kręcenia i zderzak jest luzem:)
-
"Hulltay" pisałeś, że montowałeś DRL`y. Jeśli dobrze zrozumiałem to założyłeś je w miejsce halogenów. Jeśli tak, to podziel się tym tematem i opisz skąd zdobyłeś takie okrągłe DRL`y i czy coś przerabiałeś przy montarzu.
-
Tak montowałem ale nie w miejsce halogenów. Zamontowałem je osobno we wnęce zderzaka do kratki tak aby nic dodatkowo nie dziurawić. Jak chcesz to wstawie fotki i opisze.
-
Jeśli możesz to wstaw fotkę i opisz
-
Światełka zamocowałem do kratki w zderzaku tak aby nic dodatkowo nie dziurawić, w zestawie był automat progowy więc wystarczyło podłączyć tylko zasilanie i sterowanie z postojowych, a wyszło tak jak na foto. Co prawda jest ciut za wąsko (12cm) wg wytycznych, ale jak na razie nikt się do tego nie przyczepił:)
-
lubię tu i tam pozaglądać aby w razie czego wiedzieć jak i co zrobić
Witam.I znowu pytanie do HULLTAYA:czy masz rozpracowane zdejmownie tylnegozderzaka? Jeśli tak to proszę o opis, bo chcę zamontować w nim czujniki cofania a bez demontażu jest mały problem.Pozdrawiam Mirek
-
Podpinam się bo mnie też to czeka.
-
Do tych elementów chromowanych jest super preparat z tego co pamiętam od Turtle WAX dokładnie napiszę jutro jak będę go miał pod ręką. Działa po prostu rewelacyjnie tylko trzeba uważać na czarne plastiki ponieważ zostawia ślady.
-
Dzieki za info o preparacie do czyszczenia, jeśli chodzi o tylny zderzak to jeszcze go nie demontowałem ale postaram sie Wam jakoś pomóc tylko muszę sie mu przyglądnąć :)
-
Witam
Montowałem czujniki cofania 3 lata temu i nie ściągałem zderzaków dłoń swobodnie wchodzi za zderzak i myślę że Wam to powinno wystarczyć aby kable przełożyć i założyć opaski ,jedynie co to wyciągałem przeciw mgielne kable puściłem pod koło zapasowe i tam na środku jest zaślepka gumowa i tam przełożyłem do bagażnika ,trzeba podnieść wykładzinę i poleciałem z centralką na lewą stronę samochodu tył i tam się wpiąłem do świateł cofania.A na samym początku markerem rozrysowałem rozmieszczenie czujników .
-
O Waldemar był szybszy:), dzięki.
-
Dzięki za wskazówki.
-
Do tych elementów chromowanych jest super preparat z tego co pamiętam od Turtle WAX dokładnie napiszę jutro jak będę go miał pod ręką. Działa po prostu rewelacyjnie tylko trzeba uważać na czarne plastiki ponieważ zostawia ślady.
Przyda się :-)
-
tak jak pisałem preparat nazywa się Turtle Wax Silver Chrom
-
Tzw. "elektryk samochodowy" kiedyś "naprawił" mi wiązkę świateł przeciwmgielnych. Efekt jest taki, że obecnie pali się bezpiecznik 15A odpowiadający za te światła.
Którędy poprowadzona jest wiązka świateł przeciwmgielnych i czy jest możliwość dokupienia nowych wtyczek do lamp? Chciałbym po prostu wykonać i poprowadzić całkowicie nową wiązkę - skomplikowana raczej nie jest, bo to chyba po dwa przewody do lampy - i po prostu wpiąć się w najbliższej wtyczce zastępując starą instalację - co ułatwiłoby i przyspieszyło całą operację naprawy.
-
Schemat podłączenia
(http://images76.fotosik.pl/200/bc5b412a627e437f.png)
Żeby się przekonać czy to wiązka która idzie od skrzynki bezpieczników w komorze silnika robi zamieszanie trzeba z wtyczki E/R-D wypiąć pin 13 i pin 19, a następnie podłączyć pod pin13 (zasilanie plus) żarówkę 12V + masa np z silnika, potem to samo zrobić z pinem 19. Oczywiście za każdym razem uruchomić halogeny.Jeśli po podłączeniu będzie ok to znaczy że wiązka jeśli będzie palić to znaczy że przekaźnik.
(http://images78.fotosik.pl/200/839a49ea297e2a86.png)
Przekaźnik od halogenów https://www.drive2.ru/l/1162011/
Jeśli będziesz chciał położyć nowe kabelki to od kostki E/R-D z pinów 13 i 19, masa G5.
(http://images75.fotosik.pl/200/65d27c81a010fa76.png)
Jeśli chodzi o wtyczki do samych lamp to od dawcy oryginalne.
Takie jak na zdjęciu dorabiane + klej na gorąco http://forum.santafe-autoclub.ru/lofiversion/index.php/t6622-100.html
Połączenie tylko konektorów + klej na gorąco.
https://www.drive2.ru/l/4308925/
-
Jesteś najlepszy :-)
Przekaźnik to raczej nie jest - mam oryginalną skrzynkę bezpieczników (w sumie to obie...) od Santka na zapasie (tj. tę, którą miałem w samochodzie - wymieniałem na idealną używkę po dokonaniu odkrycia, iż mam pękniętą obudowę skrzynki) i podmieniałem przekaźnik - niestety - nadal palił się bezpiecznik.
Oryginalna wiązka też idzie dołem - tak, jak ten dokładający halogeny Rosjanin poprowadził? Nie chciałbym zostawiać starej i robić nowej, tylko starą wyciągnąć i zastąpić ją nową.
Plus jest taki, że razem ze skrzynką bezpieczników mam też ucięte wiązki z wtyczkami, więc spokojnie mogę sobie zrobić całą wiązkę z pinami itp. i na koniec tylko wpiąć się do wtyczek.
Taka obserwacja - bezpiecznik nie pali się natychmiast po włączeniu lamp - kontrolka w przycisku na sekundę - może dwie się zapala i dopiero przepala się bezpiecznik. Nie zdążyłem dobiec, żeby sprawdzić, czy lampy się zaświecają ;-)
Co do lamp i wtyczek - myślę jeszcze nad takim rozwiązaniem... Skoro nie da się dokupić oryginalnych wtyczek, to żeby nie tracić funkcjonalności odpinania lamp myślałem nad nabiciem konektorów na lampach, zalaniem tego choćby klejem montażowym i zrobienie hermetycznych gniazd i wtyków na instalacji. Miejsca jest dużo, kabelek można spokojnie podpiąć opaską tak, żeby złącze luźno nie latało.