HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: i30fan w 28 Czerwiec 2023, 16:48:57
-
Cześć! Mam problem w samochodzie i30 FD 2010 z instalacją sekwencyjną Stag. Gaz założony z pół roku temu. Przebieg 154 000km.
W samochodzie był zmieniany bak, rozrząd, świece, paski klinowe, uszczelka pokrywy zaworów. Wałki rozrządu są lekko pozacierane, ale mechanik powiedział, że zrobię na nich jeszcze dużo kilometrów. Błędów na OBD brak.
Do rzeczy. Często mam tak, że samochód odpala dopiero za drugim razem, raczej niezależnie od pogody/temperatury/wilgotności. Niezależnie też czy po nocy czy np. po trasie 100km (tutaj rzuciłbym stwierdzenie, że tylko raz tak było).
Generalnie wygląda to tak, że naciskam sprzęgło, wkładam kluczyk, przekręcam i samochód robi umumumumum. Mogę trzymać kluczyk w nieskończoność i nie odpali. Po ponowym przekręceniu kluczykiem (bez wyciągania go) samochód od razu ładnie odpalał.
Dzisiaj zaczęło już być znacznie gorzej. Wcześniej samochód odpalał od razu za drugim razem, a dzisiaj musiałem kilka razy kręcić kluczykiem. W tym czasie samochód z 3 razy jakby "udał", że się odpalił na jakiś minimalnych obrotach i gasł.
Co mogę sprawdzić? Gdzie szukać problemu zanim załapię się do mechanika? Narazie wyłączyłem LPG i spróbuję kilka dni pojeździć na samej benzynie.
-
Akumulator? Ile trzymasz benzyny w baku latem? Może dłuższą jazda na 95 przejdą dolegliwości...
-
Ikonka immobilisera - obserwuj. Temat opisany w wieku wątkach
-
Akumulator? Ile trzymasz benzyny w baku latem? Może dłuższą jazda na 95 przejdą dolegliwości...
Mam podobny problem, ale nie pomyślałem o takim rozwiązaniu
-
Najlepiej to zakręć zawór od butli i pojeździj z dwa dni. U mnie zbyt mała ilość benzyny powodowała słabe odpalanie oraz akumulator poczęstowałem prostownikiem.
-
Czasem jest tak, że elektro zawór odcinający gaz przepuszcza dlatego też auto może dostawać fałszywy gaz. Stąd ważne jest odcięcie na butli i "wyjeżdżanie" resztek. Jeżeli zapalanie jest związane z poziomem paliwa w baku to może być jakaś nieszczelność na zaworze odcinającym opary z baku do filtra węglowego.
-
Czasem jest tak, że elektro zawór odcinający gaz przepuszcza dlatego też auto może dostawać fałszywy gaz. Stąd ważne jest odcięcie na butli i "wyjeżdżanie" resztek. Jeżeli zapalanie jest związane z poziomem paliwa w baku to może być jakaś nieszczelność na zaworze odcinającym opary z baku do filtra węglowego.
Jak można sprawdzić poprawne działanie tego zaworu? Od 3 lat zmagam się ze słabym odpalaniem po dłuższym postoju jak ilość paliwa spada poniżej 1/4
-
Jeżeli zapalanie zależy od poziomu paliwa sprawdzić elektorozaworek odpowietrzania baku - jeżeli przepuszcza to daje fałszywe powietrze do układu dolotowego w zależności ile paliwa w baku
-
Widzę, że jest spory rozstrzał zamienników od 50-350 zł. Można kupić ten tańszy np. NTY czy jest ryzyko, że szybko padnie?
-
Ale o zamiennik czego chodzi? Osobiście nic bym nie zamieniał. Jeżeli nie masz zadymiarki to po prostu odepnij zawór i zaslep kolektor Tzn zrób tak żeby kolektor dolotowy nie miał połączenia z tym zaworem i żeby nie szło tamtędy fałszywe powietrze