HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: tomilipin w 23 Kwiecień 2023, 13:24:45
-
Z jakim momentem dokręcać filtr oleju i korek spustowy miski olejowej w i30 PD? Silnik 1.4 MPI, rocznik 2017.
W Internecie znalazłem 15-30 Nm dla filtra i 20-45 Nm dla korka - to bardzo duża rozbieżność! Ma ktoś konkretne zalecenia producenta?
-
filtr
11.8 ~ 15.7N.m (1.2 ~ 1.6kgf.m, 8.7 ~ 11.6lb-ft)
korek
34.3 ~ 44.1N.m (3.5 ~ 4.5kgf.m, 25.3 ~ 32.5lb-ft)
-
Dziękuję. Skąd masz te informacje? Ja szukałem w necie dość długo i nigdzie tego nie znalazłem. Właściwie znalazłem, ale do ix20 i do silnika diesla... Tam są inne wartości.
-
O dziwo na pokrywie filtra przeważnie pisze ile Nm trzeba - spójrz. W i30 bodajże 27 Nm. Tam jest gumowa uszczelka więc jak plastikiem dobijesz do metalu to już nie ma co kręcić - guma już dawno złapała.
Po angielskiemu byś zapytał i byś znalazł. Rozbieżność wynika z tego, że mniej więcej taka ważna jest tu dokładność :).. Używaj nowych uszczelek ;)
https://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=4255.msg43933#msg43933
-
na pokrywie filtra przeważnie pisze ile Nm trzeba
Na jakiej pokrywie filtra... Ja nie mam żadnej pokrywy filtra. Takie rzeczy to chyba tylko w dieslach. Zresztą wartości dla korka też podałeś dla diesla.
Używaj nowych uszczelek
Czy to też jakaś uszczelka dla silnika diesla? Nie wiem o co chodzi :( U mnie uszczelka jest już w nowym filtrze.
Przypominam, silnik 1.4 MPI, benzyna, rocznik 2017.
-
Kolego, filtry z obudową wystarczy dokrecic na maksa ręką na zwilżoną olejem uszczelkę. Ale poniżej dla takowej operacji są podane wartości. Racz zwrócić uwagę na moment. Ten moment jest raczej skojarzony z rozmiarem śruby dlatego uparcie wychodzi ten sam. Powodzenia w poszukiwaniach.
https://www.kiopman.com/oil_and_filter_replacement-828.html
-
Jest na forum poradnik http://hyundaiklub.pl/index.php?action=dlattach;topic=14458.0;attach=9614
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,14458.msg136995.html#msg136995
-
Jest na forum poradnik
Dziękuję Ci dobry człowieku. I to jest rzetelne źródło informacji, zapiszę sobie i zachowam na przyszłość.
-
Nie ma za co, jak coś zawsze mogę pomóc jeżeli oczywiście będę mógł. Na pewno jest rzetelne bo pochodzi od producenta.
-
Odświeżając temat wątek, to momenty dokręcenia śruby spustowej i filtra są mało precyzyjne. Nie wiem czy bym chciał eksperymentować z takimi danymi.
-
Dokrec na ten większy moment i ciesz się życiem. Nic przy tym nie zepsujesz.
-
Dokładnie tak. Mój klucz ma minimalną wartość 42 Nm i z takim właśnie momentem dokręciłem korek. Wcześniej był przykręcony zdecydowanie mocniej - zupełnie niepotrzebnie. Filtr ma moment 11-15 Nm i z takim momentem generalnie jesteś w stanie dokręcić ręką, ale nie zaszkodzi jeszcze ćwierć obrotu kluczem. Pamiętaj o uszczelce korka - miedziana kosztuje 1 czy 2 zł, uważam że nie warto instalować wcześniej używanej.
-
Odświeżając temat wątek, to momenty dokręcenia śruby spustowej i filtra są mało precyzyjne. Nie wiem czy bym chciał eksperymentować z takimi danymi.
Dane pochodzą od producenta i są bardzo precyzyjne. ASO wg tych danych robi a przynajmniej powinno. Więc nie rozumiem o jakie eksperymenty ci chodzi?
-
momenty dokręcenia śruby spustowej i filtra są mało precyzyjne
Na tym forum, w sekcji Tinyportal znajdziesz wiele instrukcji serwisowych. Poszukaj tam sobie zestawienia momentów dokręcania i zawsze są one podawane jako zakres. Dlaczego? Nie wiem ale tak jest. I to nawiązanie do powyższego posta - warsztaty mają takie właśnie serwisowki. Fajnie by było gdyby dokręcali korek spustu oleju na klucz dynamometryczny ale, szczerze, nie wierzę.