HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: pawelgep111 w 01 Kwiecień 2023, 19:57:26
-
W moim Hyundaiu występuje następująca usterka: samochód przechodzi w tryb awaryjny tj. duży spadek mocy i ograniczenie obrotów maksymalnie do 3 tyś. Po szybkim zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Usterka występuje losowo, czasem co chwilę czasem cały dzień bez usterki. Po podłączeniu ECU jest błąd C1617 ,
Wcześniejsze inne objawy to skaczący obrotomierz czy przygasanie podświetlenia licznika.
Moje pytanie: czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobną usterką i co może być jego przyczyną.
-
Takie coś znalazłem https://www-dtcdecode-com.translate.goog/Hyundai/C1617?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc według tej strony Przyczyna:
Uszkodzony moduł ECM
-
Brałem to pod uwagę, ale wydaje mi się, że objawy uszkodzenia ECM powinny być bardziej widoczne.
Samochód dobrze odpala, pracuje bez problemu nie ma żadnych niepokojących objawów i nagle jedziesz a samochód przestaje reagować na gaz i nie ma mocy. Szybkie przekręcenie kluczyka i odpalenie i wszystko wraca do normy. Czasem na dzień czasem na godzinę.
Przed usterką był podłączany komputer w celu sprawdzenia auta i nic nie było. Następnego dnia w czasie jazdy wskazówka obrotomierza zaczęła skakać po całej skali i samochód przeszedł w „tryb awaryjny”. Sprawdziłem wszystkie połączenia kostki i nic. Został błąd c1617 którego nie da się skasować.
-
czym to kasujesz ?
-
próbowałem OBD Auto Doctor . nie mam nic lepszego.
wcześniej podłączony był do KTS.
-
Nie będziesz miał bardziej widocznych objawów bo EPS czyli elektryczne wspomaganie kierownicy po utracie sygnału prędkości samochodu przechodzi w tryb failsafe i przyjmuje prędkość 40 kmh bodajże
Info masz w plikach powyżej. Objawem ciekawym są rzuty wskazań obrotów to może oznaczać jakiś problem z sygnałem czujnika położenia wału, choć przy tej niesprawności silnik raczej miałby problemy z pracą. Wydaje się że problem jest "tylko" z komunikacją. Czyli trzeba sprawdzać druciki, złącza itp.
Jeżeli ten błąd 1617 masz stałe to bardzo dobrze, bo łatwiej szukać.
-
Ani doctor ani kts się do tego nie nadaje. Po wymianach części z EPS, trzeba zrobić adaptacje, i tu kts i doctor mogą być niewystarczające żeby ją wykonać. Tak jak pisał poprzednik komputer ustawia na sztywno prędkość, ostatnio użytkownik z tego forum miał podobny problem, po adaptacji błędów brak jemu komputer ustawił prędkość na 80km. Kts mógł nie pokazać wszystkich błędów a błąd np z niepoprawnej konfiguracji (brak adaptacji) może powodować wysyp innych błędów np C1617. Znowu brak adaptacji nie powinien powodować takich cyrków jak piszesz z licznikiem, podjedź do kogoś kto ma gds, gscana to ci to posprawdza.
-
Dziękuję za podpowiedzi. Po świętach muszę ogarnąć jakiegoś dobrego elektryka. Jeśli ktoś może polecić warsztat z okolic Warszawy [rejony Wołomina] to będę wdzięczny.