HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Zibi w 06 Maj 2012, 03:40:09
-
zauważyłem, kilka razy, że stojąc na światłach obroty mi falują w zakresie 800-850 i strasznie trzęsie autem, wystarczy wyłączyć klimatyzację i falowanie z bujaniem ustaje ... czy to przypadłość wieku niemowlęcego - przejechane 650km - czy raczej usterka, którą należy zgłosić w serwisie - jednak problem nie jest notoryczny, zdarza się sporadycznie, więc z zaprezentowaniem przypadłości w serwisie może być problem.
-
Mam to samo. Wydaje mi się że związane to jest z poborem prądu przez klime
-
ja mało kiedy nie mam włączonej klimy ale takiego czegoś nie zaobserwowałem. natomiast 800 obr/min to troszkę za mało i takie dławienie i wzrost obrotów nie jest zdrowe dla silnika i wg mnie nie powinno mieć miejsca. Warto zgłosić w serwisie, niech podepną kompa sprawdzą mapę silnika, ustawienia na bank sprawdzą softa, a dla Ciebie spokój ducha bo w razie co zgłosiłeś wątpliwości. Może mają na to własną teorię, którą wówczas poznamy.
Ja bym pojechał do serwisu, jak Ty zrobisz?
-
miło wiedzieć, że to szersza przypadłość ... mam auto od 10 dni, zrobiłem już blisko 1000km i problem pojawił się jedynie 2 razy ... 800 obr/min to standard, przynajmniej tak miałem w Avensis i tak jest tu ... przy okazji odwiedzę serwis, mam nadzieję, że taką pierdołę robią od ręki i nie trzeba dymać tam dwa razy.
-
Wzrost obrotów po włączeniu klimatyzacji jest normalnym objawem ale falowanie już raczej nie.
-
To samo mialem 2 razy, mam samochód 2 tygodnie. Dygotoło autem przez ok 10 sekund na boki
-
hm, czasu nie mierzyłem, gdyż jak poczułem, że dygota, to wyłączyłem klimatyzację i ustało ... jeżeli ta przypadłość pojawi się po raz trzeci odwiedzę serwis.
-
Myślę że to że te objawy nie występują dlatego cały czas, ponieważ jest to związane z dopalaniem się dpf-a. W momencie dopalania wolne obroty silnika nie są stabilne, co przy dodatkowym obciążeniem go włączoną klimą powoduje dygotanie lub inne objawy. Ale to moje spostrzeżenia........
Ciśnijcie i do przodu........
-
Dzisiaj obserwowałem mojego (benz jak w stopce) i do momentu całkowitego zatrzymania jest w granicach 900 obr/min i jak stanę w miejscu to od razu spada do ok 800 obr/min i tak zostaje bez żadnego falowania. W IX jest tak, ze silnik odłacza np napęd alternatora i inne podzespoły (taka innowacja Hyunadaia) aby obniżyć obciążenie silnika a tym samym spalanie :-? . Wieczorem sprawdzę z obciążeniem klimy bo teraz jechałem tylko z samym "śmigłem".
-
Myślę że to że te objawy nie występują dlatego cały czas, ponieważ jest to związane z dopalaniem się dpf-a. W momencie dopalania wolne obroty silnika nie są stabilne, co przy dodatkowym obciążeniem go włączoną klimą powoduje dygotanie lub inne objawy. Ale to moje spostrzeżenia........
Ciśnijcie i do przodu........
Aby DPF się zaczął wypalać musi mieć do tego stworzone odpowiednie warunki. Na pewno nie są to warunki w czasie jazdy miejskiej, a zwłaszcza podczas stania na światłach,
-
co prawda nie było 3 razu, jednak przezornie umówiłem się z serwisem na spotkanie, w poniedziałek poinformuję czy coś znaleźli.
-
Mam to samo, moje autko ma już dwa lata, ale z tego co pamiętam, tak trzęsie autem że aż strach stać w miejscu. Przez dwa lata miałem to z 4 do 5 razy.
W serwisie powiedzieli żeby przyjechać do nich jak zacznie falować, oczywiście jak dojechałem to już tego nie było.
Nie wiem od czego to jest, poprostu auto wpada w drgania od obrotów - szarpiących obrotów.
-
W benzynie nic nie trzęsie.
Widzę, że wszystkie opisane przypadki dotyczą CRDI.
-
zgodnie z zapowiedzią, Hyundek odwiedził dziś serwis, fachunio podłączył kompa, powciskał guziczki, odłączył i powiedział, że powinno być okay ... zmianie ulegał konfiguracja biegu jałowego, ale o co chodzi nie pytajcie, bo nic więcej nie wiem.
[ Dodano: 2012-06-03, 23:34 ]
niestety, od czasu korekcji obrotów biegu jałowego auto bujało 2 razy, co prawda znacznie słabiej, ale jednak, więc znów wizyta w serwisie.
-
Kilka lat minęło 😝 czy rozwiazaliscie problem? U mnie trzęsło autem strasznie, aku miałem padnięty wymieniłem na nowe i powiem, że czasem falowanie się zdarza ale nie odczuwalne delikatnie widać po wskazówce obrotomierza. Jakieś rady jak wyeliminować to całkowicie?