HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: uncjusz w 23 Luty 2023, 18:53:24
-
Mam taki problem, że korekty paliwowe podczas jazdy z różnymi obciazeniami bardzo się zmieniają w zakresie od -25% do +25%. Najnizsze są np jak jadę ok 60-70km/h a najwyzsze przy predkosci ok 80-90km/h. Problem wystepuje na Pb i LPG. Jadac przez dłuższy czas z takimi krotkimi korektami +25 przechodza w korekty długie i wywala bład P2192. Na biegu jałowym korekty są w okolicy +/-3% i przy zwiekszeniu obrotow do ok 3-3,5tys rosna na maxa czyli do 25%. Auto po przeszczepie silnika (Kia Ceed 2012 - G4FA). Ogolnie auto jezdzi ok i nie brakuje mu mocy, odpala zawsze za pierwszym razem ale nie uwazam żeby taki rozrzut korekt był normalny poza tym chciałybym to ogarnac i dobrze wystroic LPG bo przy takich korektach nie jest łatwo. Problem z korektami był od początku i próbowałem z tym walczyć zanim zalozylem LPG jednak nie udało mi się tego opanowac więc odpuscilem ale jak zaczęły się nizsze temperatury gdzieś koncem jesieni to zauwazylem kolejny problem na zimnym silniku. Przez pierwsze ok 2 minuty auto miało problem z przyspieszaniem i przy wciskaniu gazu dusilo się i szarpalo. Pierwsze podejrzenie padło na LPG więc zakrecilem butle, odlaczylem sterownik lpg i jeździlem na samej benzynie. Pomoglo więc pojechałem do gazownika. Obstawialem nieszczelnosc LPG. Wyczyscil reduktor i sprawdzil jego szczelnosc. Ja pozniej sprawdzalem szczelność wtryskiwaczy LPG przez sciaganie wezykow na noc. Bez zmian czyli raczej nie zalewalo dolotu gazem. Wtedy zorientowalem się, że szarpanie na zimnym występuje tylko w pętli otwartej dopoki nie rozgrzeje się sonda i nie może skorygowac bogatej dawki a bogato było chyba przez gaz. Więc pojechałem znowu do gazownika żeby poprawil strojenie. Przed wizyta zresetowalem ECU i przejechalem ok 50km na benzynie. Na miejscu okazało się że ciężko wystroic przez skaczace korekty poza tym wyskoczył blad P2192 czyli bogato przy wyzszych obciazeniach jednak z korekt wynikało jakby było ubogo. Kazalem mu ustawić tak żeby było bezpiecznie dla silnika bo najpierw muszę ogarnac problem na benzynie. Po kilku dniach jazdy na LPG widze że raczej nie jest bezpiecznie bo korekty ida mocno w górę przy wyzszych obciazeniach i ostatnio pojawił się bład P2096. Z rzeczy, ktore już zrobiłem to: nowe swiece NGK, nowa sonda przed katalizatorem NTK (sprzedawca powiedzial że przyszła z Korei jako OEM chociaż z tego co wiem to oryginalnie montowane były sondy Kefico), czyszczenie przepustnicy oraz podmiana ze starego silnika, nowy zawor PCV, podmieniony czujnik polozenia walu (po pojawieniu się problemow z odpalaniem), podmieniony czujnik map, nowe oringi wtryskiwaczy benzynowych, szczelnosc dolotu sprawdzana kilka razy, odłaczany zawor EVAP. Problen pozostal bez zmian. Olej shell hellix ultra 5W-40 zmieniany co 10tys. Przebieg przeszczepionego silnika (jeśli wierzyć sprzedawcy) ok 86ty km. Przebieg instalcji LPG 16tys km. LPG KME. Mam zamiar sprawdzic jeszcze cisnienie ukladu paliwowego. Jeśli ktoś ma jakieś wskazowki lub mial podobny problem to prosze o pomoc. A może komuś zechciałoby się sprawdzić jak ksztaltuja się korekty paliwowe na PB w waszych autach przy różnych obciazeniach. Może ten typ tak ma? W co wątpię.
-
Wczoraj znowu pojawil się błąd P2096. Zapisaly się dane w ramce
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -10,938 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 34 kpa
Obroty silnika obr./min = 2 190,25 rpm
Prędkość (OBD) = 68 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 47 °
Temperatura powietrza na wlocie = 21 °C
Położenie przepustnicy = 14,902 %
Czas od włączenia silnika = 710 s
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 97 kpa
Napięcie (moduł sterowania) = 14,149 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 23,137 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 2,745 %
Temperatura otoczenia = 9 °C
Zastanawiam się czemu pojawia się błąd że ubogo (P2096) kiedy kotekty są ujemne i czemu krzyczy że bogato przy wyzszych obciazeniach (P2192) skoro wtedy korekty są dodatnie. Nie powinno być na odwrot?