HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Pofilaktyk w 28 Styczeń 2023, 08:23:30
-
Witam
Właśnie kupiłem Hyundai-a i30 i zauwałżyłem dwa problemy.
Pierwszy to taki,iż jadąc po nierówniościach coś stuka na prawym i lewym kole.U diagnosty wszystko jest sztywno,a stuka.Czy mogą to być łożyska na amorkach?Pomóżcie proszę.bo wiele osób patrzyło i nic nie można zmnaleść.Teoretycznie tylko łożyska zostają,chyba,że jest coś jeszcze o czym nie wiem.
Drugi problem jest bardzo dziwny i nigdy się z tym nie spotkałem,a mianowicie kiedy jadę,to od 40km zaczyna sie szum w kabinie.Im szybciej jadę,tym mocniej szumi.Przy 70 już tak słychać jakby wiatrak dmuchawy na full był ustawiony.
Ktoś spotkał się z czyms takim?
-
Temat pierwszy przerabiałem kilka lat temu i dotyczył tyłu a ujawniał się tylko przy niskich prędkościach na dziurach Wymiana była jak niżej i do dziś spokój. Ceny stare. Jeżeli przód to przeważnie łączniki, sworzeń oto ale to diagnosta znajduje w mig..Tyłu nikt nie umiał znaleźć, dopiero jeden uważny mech powoził drugiego w bagażniku i znaleźli.
Drążek reakcyjny (wahacz) tylny Ceed I, II; Magentis II, III; Elantra II, i30 552502H000 130 zł
Śruba mimośrodowa wahacza tylnego Ceed I, II; Elantra II; i30 Numer katalogowy: 552202H100 20ZŁ/SZT.
Podkładka śruby mimośrodowej wahacza tylnego Ceed I, II; Elantra II; i30 I Numer katalogowy: 552232H100 22ZŁ/SZT.
Co do drugiego tematu to szukaj - masz bagażnik na dachu?
-
Dziękuję za odpowiedź
Bagażnika nie mam na dachu.
Co do pierwszego problemu,to ewidentnie słyszę z przodu z okolic amorka.Najeżdzam przednimi kołami i to nie ważne czy szybko czy wolno,to słyszę puknięcie,fakt prawe ciszej puka.
A co do szumu,dzisiaj zauważyłem coś takiego.Jak wjeżdzam na ośnieżoną drogę,to cisza,jak na asfalt,to znowu i to nie na każdej nawieszchni tak samo chuczy.Czyżby opony takie ujowe?Mam letnie założone.
Co o tym sądzisz(cie)?
-
Jakie letnie, coś "klasy" Zeetex?
-
Drążek reakcyjny (wahacz) tylny Ceed I
Ja miałem identycznie... ale to było pukanie z tyłu na nierównościach. Dodam, że warto zaopatrzyć się w śrubę mimośrodową wahacza ponieważ jeśli nikt nie odkręcał jej przez dłuższy czas to trzeba poświęcić sporo czasu na odratowanie starej...
Co do szumu możesz jeszcze pojechać na podnośnik, albo samemu podnosić samochód przy każdym kole i mając w ten sposób możliwość zakręcić kołem i sprawdzić, czy huczenie nie pochodzi z któregoś łożyska koła.
Ale wydaje mi się, że będziesz musiał się do tego przyzwyczaić, bo ta generacja i30 słynie z tego, że ma słabe wygłuszenie... Ja montowałem maty w drzwiach i chcę jeszcze wykonać ten zabieg na nadkolach...
-
Opony jakieś Hankoki.ja dopiero te auto kupiłem.Dziwne jest,że jeżeli wjadę na śnieg to nie szumi.
Na suchym asfalcie szumi,ale na niektórych nawierzchniach ciszej
Stukanie mam z przodu napewno
-
Ja bym obstawiał szum z kół, słyszysz go na przednim podszybiu?
-
A gdzie jest jakieś inne podszybie?
-
Ja bym obstawiał szum z kół, słyszysz go na przednim podszybiu?
Dokładnie tam
Jest mozliwe,że puka mi maglownica?
-
Więc to jest szum czy pukanie? Jak szum to można wyciszyć to stosując uszczelkę. Na pukanie nie wiem. Ja mam pukanie w prawej części podszybia i nie mogę tego ustalić od lat. Może zobacz czy zawiasy przedniej maski są dokręcone (luz?).
-
A tylna maska? Też może stukać.
-
Więc to jest szum czy pukanie? Jak szum to można wyciszyć to stosując uszczelkę. Na pukanie nie wiem. Ja mam pukanie w prawej części podszybia i nie mogę tego ustalić od lat. Może zobacz czy zawiasy przedniej maski są dokręcone (luz?).
Czytaj od początku tematu.Problemy są DWA.
Opisałem to wyżej o co chodzi.Zawiasy oczywiście sprawdzę.Co do szumu to tak jakby to opony,bo teraz jak nie ma mrozu to tak nie szumi.
Kupiłem opony całoroczne,jutro założę i zobaczymy czy jeden problem zniknie.
Stukanie to oddzielny problem i ponawiam pytanie,czy może to być maglownica i jak to zweryfikować ewentualnie?
-
A tylna maska? Też może stukać.
Stukanie jest z przodu na 100% w pobliżu kół
-
Ja bym obstawiał że stukanie, to jednak zużycie łączników stabilizatora.
Nie wiem kiedy wymieniałeś, ale moim zdaniem jeśli ileś tam osób zaglądało (pytanie czy w ogóle mechanicy), twierdzą że luzów nie ma itd, to nie zaszkodzi i tak wymienić oba łączniki. Koszt jest śmieszny, a przekonasz się czy to jednak nie ich wina.
Ja bym tak zrobił, bo inwestycja drobna, a może się okazać że będzie po problemie.
-
Może i masz rację,nie duży koszt.Ale to możliwe,że ręką nie wyczuje luzu,jak jest podniesione auto?
Dzisiaj doszedłem,iż się myliłem,bo stuka przednie lewe i tylnie prawe.Tylnie dosyć mocno puka jak najdę na jakąś nierówność.Co może tak z tyłu walić?
-
Co może tak z tyłu walić?
Przeczytaj pierwsza odpowiedź w tym wątku ;) Dwukrotnie była już o tym mowa tutaj.. złap za oponę tylnego koła u góry i szarpnij całe koło do siebie... Jak jest luz i stukanie to masz odpowiedź j.w.
-
Tylnie dosyć mocno puka [...]
Nie ma takiego.
-
Nie TYLINIE tylko kto kogo puka :)
-
Witam ponownie,problem rozwiązany prawdopodobnie.Stukanie z przodu wynika z poluzowania osłony plastikowej w amorkach.Latają i uderzają góra dół.Wumienie na gumowe wraz z odbojami.
Natomiast z tyłu prawdopodobnie za słabo było koło dokręcone.Po zdjęciu koła,sprawdzeniu wszystkiego i ponownym zakręceniu momentem 100N,stukanie ustało.Nie wiem na jak długo,ale mam nadzieję,że już nie uszłyszę.
Naszczęście kolega ma dobrą rękę i to wyłapaliśmy.Głupota,ale mechanicy by zdzierali.
Dziękuję wszystkim za pomoc i porady.