HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: bartimo w 11 Grudzień 2022, 16:02:22
-
Witajcie,
Tak jak w tytule, przy przebiegu 251000 zatarł się wałek rozrządu… Auto nagle na postoju zgasło i już nie odpaliło. Diagnoza po rozebraniu silnika: zatarty wałek rozrządu i ścięty klin na kole. Po rozmowie z mechanikiem mam trzy opcje:
1. Wymiana głowicy z wałem
2. Wymiana całego silnika na inny używany
3. Sprzedaż uszkodzonego auta
Co radzicie? Koszta w przypadku 1 opcji to około 5-6 tys ale nie wiadomo co się dzieje w tłokach itd., 2 opcja to około 9-10 tys.
Czy ktoś robił wymianę głowicy albo wymianę silnika? Jakie są niebezpieczeństwa i niespodzianki po takim zabiegu?
Dajcie proszę znać bo nie wiem co dalej robić.
Pozdrawiam
-
Nie wiem ale czy 6tys kosztuje używana głowica do silnika? Czy silnik do auta z 2007r kosztuje 10tys?
-
2 tys głowica + rozrząd, płyny i wymiana 3 tys = około 5 tys
Silnik 6-7 tys + rozrząd, płyny i wymiana 3 tys = około 9 tys
-
Co jest zatarte na walku - krzywki czy panewki? Doszło do kolizji zaworów z tłokami? Zawory są pokrzywione?
Należałoby ocenić zużycie cylindrów, czy są wytarte na tyle, że powstał próg przy górnej krawędzi cylindrów? Jeśli rozważasz odbudowę silnika na starym bloku należy też sprawdzić nierówności i odkształcenie powierzchni bloku silnika, do której przylega głowica z uszczelką.
Jak panewki walka zaczęły płynąć, to zerwany materiał wraz z olejem mógł dostać się na panewki wału...