HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: cibi w 17 Listopad 2022, 12:50:31
-
Dzień dobry,
Nie znalazłem wątku odpowiadającego mojemu problemowi.
Sytuacja jest taka, że napięcie ładowania (mierzone na gnieździe zapalniczki) wacha się w granicach od 12,3V do 14,5V. Czasem widzę w okolicy 14,5, czasem w okolicy 13,1 a czasem 12,3. Potrafi się zmieniać podczas jednej jazdy bez wyłączania silnika. Nie zauważyłem aby zależało to od sposobu jazdy, obrotów silnika czy włączonych odbiorników energii. Wydaje mi się, że 13 - 14 V to jeszcze jest ok ale 12,4, to już chyba coś nie tak. Dziwne jest tylko to, że w żadnym wypadku nie zapala mi się kontrolka braku ładowania. Co to może być, czy to normalne zachowanie, czy raczej powinienem szukać jakiegoś błędu w połączeniach elektrycznych, czy regulator napięcia ?
Pozdrawiam
Cibi
-
Czy zaobserwowałeś jakieś inne skutki spadku napięcia? - przygasanie świateł, etc.? Na ile wiarygodny jest to pomiar? Pokusilbym się o sprawdzenie napięcia podczas jazdy przy użyciu urzadzenia diagnostycznego np. elm, albo wyciągnięcie przewodów spod klem akumulatora i podłączenie multimetru w trybie pomiaru napięcia i porównanie wskazań multimetru z urządzeniem mierząc napięcie w gnieździe zapalniczki. Może być regulator albo np. kończące się szczotki w alternatorze.
-
Co to może być, czy to normalne zachowanie, [...] ?
Tak, normalne. Patrz tu:
Podczas jazdy inteligentny sterownik ładowania akumulatora włącza doładowywanie tylko wtedy, gdy zachodzi taka konieczność.
źródło: https://autoexpert.pl/artykuly/inteligentne-ladowanie
-
Potwierdzam, w moim i30 z 2008 nie mam takiego modułu ale w Megane IV z 2018 napięcie zmienia się od 12 do 15v i to jest normalne zachowanie.