HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: andy99 w 24 Październik 2008, 22:16:48
-
Witam wszystkich znawców Hyundai
Posiadam elantre z 94 rocznika z silnikiem 1.6 16v nie chodzi na gazie
Problem polega na tym że autko pali bez problemu zimny czy rozgrzany silnik.
Dopuki się nie rozgrzeje to chodzi normalnie wkręca sie na obroty można go użytkować (normalnie jeździć).
Jednak kiedy silnik sie rozgrzeje to przestaje chodzić silnik dochodzi tylko do 3500 - 4000 tyśecy obrotów nie ma mowy żeby go wkręcić na maksa, nie ma mocy nie da się nim jeździć a kiedy naciśnie sie pedał gazu do dechy to zaczyna strzelać.
Problem znika gdy go odstawie na pare minut do momentu kiedy opadnie temperatura silnika, wtedy znowu zaczyna chodzić super ale tylko do momentu rozgrzania silnika - problem powraca .
Ktoś mi podpowiedział że może to byc wina czujnika temperatury do komputera więc go wymieniłem - niestety nic nie pomogło.
Więc prosze was o pomoc bo nie wiem co się z tym autem dzieje ?!?!?!?!?!?!
-
czujnik temperatury, kondensatory w ECU, tranzystory mocy, cewki WN,
Które układy diagnozowałeś?
-
tylko czujnik temperatury sprawdzałem tzn wymieniłem na nowy orginalny hyundaia, a mógłbym dostać jakąś podpowiedz jak sprawdzić resztę ??????
-
Miałem to samo napewno Moduł!!!!!!! :!:
-
jaki moduł?
-
Dzięki Gomez miałeś racje wstawiłem od 1.8 16v i aytko zaczelo znowu normalnie jeździć
;-)
-
jednak pomyłka auto dalej nie chodzi jak powinno czyli problem powrócił !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tylko pytanie czy to mógł się popsuć drugi moduł (używany) ale w tak krótkim czasie ??????"
Prosze o pomoc !!!!!!!!!!!!
-
Kiedys mialem podobny problem kompletny brak mocy i max obroty 3500 tylko u mnie nie zalezalo to od temp. i przyczyna byl rozsypany katalizator ktory postawilo w poprzek...
-
Tylko jak go odpale to chodzi normalnie przez jakiś czas wkręca się na maxa później dopiero pajawiają się te objawy
-
Ja dalej obstawiam moduł orginalny mi padł wstawiłem od golfa III i padło po jakimś czasie . Teraz mam orginał i jest O.K
-
gomez2424, ale andy99 ma zupełnie co innego pod maską jak Ty....
-
Dopisze swój problem który mam od tygodnia (lantra '94 1.6 16V):
Silnik (czy zimny czy ciepły) kręci się do ok. 3,5k (na biegu jałowym idzie do końca obrotomierza). Podczas jazdy nie mogę pozwolić sobie na "wrzucenie luzu" bo silnik zacznie falować 800-1300 i ostatecznie zgaśnie a na biegu spod maski dochodzi do moich uszu "trzeszczenie" jakby coś (metalowego) ocierało się o siebie.
Wymieniałem wszystkie filtry, wymiana oleju, świece i przewody, nowy akumulator.
A i jeszcze na wolnych obrotach zanim zgaśnie "popierdzi" sobie troszku z wydechu.
Jakieś sugestie od czego teraz zacząć a na czym skończyć? (auto mi się podoba!) :)
-
Robiłeś rozrząd w ostatnim czasie? tzn zmiana paska? jak długo jeździsz samochodem, czy wszystkie usterki o których piszesz pojawiły się nagle (tydzień temu)
-
Wymiana świec i przewodów - 3 miesiące temu - strzelał na gazie
Akumulator - przedwczoraj - padł
filtry - wczoraj
Usterki pojawiły się wszystkie na raz tydzień temu. Do wymiany rozrządu zostało jeszcze dużo km do przejechania...
Nie rozumiem pytania jak długo jeździsz samochodem?
Może to być wina padnięcia któregoś z garów a to trzeszczenie to tłok?? Od takiej usterki nie mógłbym przekroczyć 3,5k obrotów?
-
Wszstko mogło by mieć miejsce gdyby np przestawił się rozrząd. Nie odpalałeś auta na zaciąg?
Masz klapke antywybuchową w dolocie? Jeśli miałeś strzały na gazie, mógł paść przepływomierz powietrza. I to bym sprawdził na początku.
Co to za lantra? który rocznik?
P.S. Zmień opis auto
-
Klapki brak. Jak konkretnie strzelił to rozerwał mi gumę na dolocie. Jak zakładałem nową to nie ścisnąłem jej na maxa, czyli jak strzelił to nie rozsadzał jej tylko ściągał z przepustnicy. Powodem takiej operacji jest nieudolność mechaniorów w ustawieniu gazu :(
Zapomniałem dopisać, że problem opisany wyżej (obroty) ma miejsce na benzynie a nie na gazie. Co dalej mogę sprawdzać zakładając sprawność przepływomierza?
Chcę zebrać informacje, żeby w jak najszybszym czasie uporać się z problemem.
-
Nic, jak Ci tak walił to trzeba od przepływomierza trza zacząć
-
w jaki sposób mogę go sprawdzić nie mając zamiennika?
-
Nie jestem pewien ale prawdopodobnie możesz wybłyskać kody błędów, potrzebna będzie dioda Led 12V
Dysponujesz aparatem Foto? możesz zrobić zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami w nogach kierowcy?
-
Jeżeli chcesz mi powiedzieć pod co mam się podpiąć żeby czytać błędy to nie muszę robić zdjęcia. Wcześniej miałem colta (1989 - oddałem tacie - śmiga do dzisiaj) i takowe błędy spisywałem. Jutro zobaczę co tam przyświeci na diodzie tylko jeszcze mała prośba o tablice błędów do hultaja...??
-
taka sama jak w colcie? hmmm w sumie powinno być to samo.
Wybłyskaj, jak się uda to będziemy szukać co błędy oznaczają.
-
Dioda pobłyskała i wybłyskała: NIC Mrugała cały czas krótkimi sygnałami, czyli niby nie ma błędów. To co na razie zrobiłem, żeby dojść usterki (amator) to zdjąłem wąż od przepustnicy i silnik nie gasł. Wcześniej popracował po odpaleniu ok 10 sekund falując po obrotach 600-1300 i gasł. Po zdjęciu węża pracował w miarę równo na ok 1200 obrotów. Jakieś sugestie co to może być i jak to zdiagnozować??