HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: ZYGIniemce w 10 Październik 2022, 20:29:11
-
Witam ,czy ktoś może posiada jakiś sprawdzony sposób żeby wiedzieć kiedy wypala się DPF , lub może aplikacje?
-
interfejs iCar i apka car scanner
-
A możesz kolego podpowiedzieć jaki profil wybierasz w tym programie i jakie czujniki?
-
Bo mam ten program i interfejs i wybrane czujniki z DPF ale nie pokazuje wartości,więc chciałbym się dowiedzieć jakie masz wybrane i jaki profil samochodu
-
Nikt więcej nic nie podpowie
-
Witam ,czy ktoś może posiada jakiś sprawdzony sposób żeby wiedzieć kiedy wypala się DPF , lub może aplikacje?
WItam,
Najprostszy sposób to włączenie sobie spalania chwilowego na kokpicie. W momencie jak hamujesz silnikiem a wskaźnik pokazuje małe spalanie to znak, że wypala się DPF. Dodatkowo mogę podpowiedzieć, że w momencie wypalania DPF jest inny dźwięk silnika, samochód inaczej reaguje na pedał gazu (przynajmniej w moim). Nie sposób tego nie zauważyć. Wypalanie włącza się dopiero jak silnik sie zagrzeje to znaczy nie włączy się od razu po uruchomieniu auta na zimnym silniku. U mnie to sprawdzony sposób, dzięki temu KAŻDE wypalanie jest możliwe do ukończenia - jeśli się oczywiście ma czas i chęci (bite 20 minut ciągłej jazdy). W 1.6 CRDI wypalanie jest u mnie co koło 300 km. Latem może się włączyć częściej np co 200 km a zimą nawet co 400 km. Jeśli dzieje się to zbyt często to znak, że coś się dzieje złego.
-
Proponuję użyć programu Car Scanner który ma do wyboru ogromną liczbę prekonfiguracji pod konkretny typ silnika. W tym programie np udało mi się dojść, po długich poszukiwaniach, do PIDów dzięki którym mogę śledzić wypalanie w silniku D4EA Kia Proceed 2.0 140KM 2008 rok. Poniżej link do wątków w których opisałem swoje doświadczenia. Moim zdaniem spokojnie znajdziesz potrzebne informacje tylko musisz poszukać, popróbować, które PIDy żyją i czy odzwierciedlają to, czego się spodziewamy. Ja np używam profilu z Kia Venga, z zupełnie innego silnika.. Obserwacja parametrów pozwoliła mi dojść do bardzo wartościowych spostrzeżeń, które w tej chwili pozwalają mi mieć niemal pełna obserwacje sytuacji mojego DPF. Dodam jeszcze, że zaczynając poszukiwania nie mogłem na necie znaleźć praktycznie nic a specjalne pid-y no z programu Torque nie dały informacji (no, może Post Injection coś by pokazał).
Poniżej link. Jeżeli nie widzisz fotek to zarejestruj się na tamtym forum.
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7504&start=500#p214269 (http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7504&start=500#p214269)