HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: wojtek2904 w 12 Wrzesień 2022, 21:47:03
		
			
			- 
				Witam. Mam problem z pojazdem jak w temacie. W zakresie do 2000 obrotów odczuwalny znaczny spadek mocy. Po przekroczeniu 2 tyś przyspiesza normalnie. Brak błędów na komputerze. Ktoś się spotkał z podwodnym problemem? 
			
 
			
			- 
				Wyjmij z wody i osusz.
			
 
			
			- 
				Ktoś tu chciał być zabawny  :o Na każdy post tak odpowiadasz? 
			
 
			
			- 
				Ten kolega zazwyczaj odpowiada dosyć specyficznie. 
			
 
			
			- 
				Cześć,.
Miałem podobnie i wszystkiemu winny byl niedziałający EGR, swoją drogą w większości tych aut sprawia wiele problemów zaczynając od falowania obrotów po odpaleniu po szarpanie i właśnie brak mocy /turbo dziurę na niskich obrotach.
			 
			
			- 
				Dzięki za wskazówkę. Wymieniłeś egr, czy zaślepiony? 
			
 
			
			- 
				Stwierdziłem że nie ma sensu pchać się w koszty tym bardziej że EGR dla silnika zdrowy nie jest. Postanowiłem zaslepić koszt łączny to 120 złotych (20 zaślepka z allegro +100 za robotę) przynajmniej autko oddycha świeżym powietrzem 🙂
			
 
			
			- 
				No to będę działał w tym temacie. Zobaczymy co z tego wyniknie. 
			
 
			
			- 
				Hi Patryk,
Mam pytanie. Czy po zaślepieniu EGR ECU silnika nie rzuca błędęm? Nie ma kontrolki check engine?
Pozdro,
Bartek
			 
			
			- 
				Cześć,
Póki co 0 błędów zrobiłem ok 200km i jazda bez porównania do stanu wcześniejszego.
			 
			
			- 
				Problem rozwiązany. Niedziałający egr i zapchany dpf. Pomogło zaślepienie egr i wyłączenie go w ecu. Bez tego wywala błąd i tryb awaryjny. Auto w końcu ! chodzi jak trzeba i brak problemu falujących obrotów po odpaleniu silnika.
			
 
			
			- 
				To proponuję jeszcze wyczyścić kolektor ssący bo pewnie kupa nagaru (nie dawno to robiłem).) 
			
 
			
			- 
				Mam pytanie do użytkowników z zaślepionym EGR. Czy zauważyliście jakieś zmiany w pracy DPF? Interwały wypalania są takie same/podobne jak przy normalnie pracującym zaworze EGR? Też rozważam opcję zaślepienia jeśli okaże się, że jest winny moich anomalii z obrotami silnika.
			
 
			
			- 
				U mnie bez różnicy. Wypala tak jak przed zaślepką. 
			
 
			
			- 
				Po zaślepieniu EGR o dziwo spadlo spalanie około 05 l. Wyczyszczony kolektor, doloty i przepustnica. Poza tym wszystko ok.