HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: slonemil74 w 05 Wrzesień 2022, 00:51:53
-
Witam. Mój hyundai podczas jazdy nie trzyma się drogi tak jak powinien. Auto na prostej drodze prowadzi się niestabilnie i jest takie wrażenie jak by minimalnie samo zjeżdżało nieraz w jedna stronę a nieraz w drugą. I jeszcze podczas skrentu, tylko w prawą stronę i przy nie równej drodze słychać jakiś metaliczny dzwięk od pasażera jakby w okolicy mocowania amortyzatora pod maską. Hyundai jeździ głównie po autostradach. Auto ma dopiero przejechane 26 000 km. Jest jeszcze na gwarancji w Niemczech ale oni twierdzą, że z zawieszeniem jest wszystko ok. Byłem w Polsce na geometrii i sprawdzono też zawieszenie. Geometrrje poprawili bo była lekko przestawiona albo źle ustawiona fabrycznie. Ciśnienie w oponach na czujnikach jest ok. Co tu może być za problem z tym stukaniem i czemu on tak pływa po drodze przecież to praktycznie nowe auto. Proszę o pomoc bo już nie wiem co tu sprawdzać.
-
5 lat ma, głównie autostradami jeździ i ma tylko 26 000 km przebiegu? Jak to możliwe?
-
Możliwe bo kupiłem go w tamtym roku w czerwcu w salonie z zerowym przebiegiem po prostu przestał na placu te lata. I za to dostałem niższą cenę na niego. :)
-
No, to już jakoś tłumaczy dlaczego nikt go nie chciał kupić.
-
Podjedź na przegląd daj gościowi 50 - 100zł i niech go sprawdzi według mnie masz wahacze do kitu, a dokładnie simerbloki pewnie jest guma zbyt miękka i pływają. Podobnie zachowywał mi się peugeot 206 w zakręcie nie można było przyspieszać ponieważ pływał po całej drodze ledwo można było go utrzymać w pasie, po wymianie wahaczy wszystko wróciło do normy. Na szarpakach okazało się, że wahacze jeden wychodzi 1,5 cm a drugi tylko 1 cm bo simerbloki były chyba z gumy do gucia. Więc sprawdź czy masz oryginalne wahacze czy aby nie założyli w Niemczech chamskich podróbek, a jeżeli mam rację to nie stał na placu i czekał na Ciebie.
-
Może to taki co spadł z lawety a potem nagle z zerowym przebiegiem znalazł kupca. Boto raczej niemożliwe by auto jechało źle i serwis nic nie wykrywał.
-
Ale koledzy od początku z nim było wszystko ok to się mi dzieje od nie dawna, może 500 km. Więc nie ma co pisać, że odrazu było z nim coś nie tak od początku. Może jakaś cześć była guwniana i się szybko popsuła. To tak jest, że jeden będzie jeździł i nic a drugiemu się psuje to co się niby nie psuje.Ale sprawdzę jeszcze na szarpakach. A jeszcze dodam, że nie tylko w Niemczech nie wykryli nic Ale byłem też z nim w kraju u mechanika i też nic nie znalazł. Jedyne co wykrył to że zbieżność jest troche przestawiona i mi poprawił.
-
wrzuć skan danych z geometrii
-
Nie dam rady teraz z tym skanem bo robiłem miesiąc temu i nie mam przy sobie, dopiero jak będę w Polsce ale to za cztery tygodnie
-
Skoro auto myszkuje po drodze i nie jedzie prosto to powinno dać się to wykryć bez problemów. Czy to jakiś luz czy np. zbieżność to przecież wyszło by na serwisie. Dziwna rzecz by wszystko było ok ale na drodze już nie.
-
Pojedz na sprawdzenie geometrii i zbieżności kol. Samo sprawdzenie rozjaśni sprawę i ten watek będziesz mógł wykluczyć.
-
Jedź do mechanika, który podniesienie samochód i wtedy sprawdzi silentblocki, bo sama zbieżność jest robiona na stojącym na kołach samochodzie i " specjalista" może nie zwrócić uwagi na gumy wahacza. Wiem, bo sam tak miałem w poprzednim santa fe- zbieżność ustawiona a samochód myszkował po drodze . Jak podniosłem samochód, to nie trzeba było mechanika aby stwierdzić, że gumy są do wymiany- wahacz luźny jak diabli. Nie było to widoczne i odczuwalne pod obciążeniem.
-
Witam. Mój hyundai podczas jazdy nie trzyma się drogi tak jak powinien. Auto na prostej drodze prowadzi się niestabilnie i jest takie wrażenie jak by minimalnie samo zjeżdżało nieraz w jedna stronę a nieraz w drugą. I jeszcze podczas skrentu, tylko w prawą stronę i przy nie równej drodze słychać jakiś metaliczny dzwięk od pasażera jakby w okolicy mocowania amortyzatora pod maską. Hyundai jeździ głównie po autostradach. Auto ma dopiero przejechane 26 000 km. Jest jeszcze na gwarancji w Niemczech ale oni twierdzą, że z zawieszeniem jest wszystko ok. Byłem w Polsce na geometrii i sprawdzono też zawieszenie. Geometrrje poprawili bo była lekko przestawiona albo źle ustawiona fabrycznie. Ciśnienie w oponach na czujnikach jest ok. Co tu może być za problem z tym stukaniem i czemu on tak pływa po drodze przecież to praktycznie nowe auto. Proszę o pomoc bo już nie wiem co tu sprawdzać.
A czy Ty przypadkiem nie masz agresywnie ustawionego asystenta pasa ruchu? Może wyłącz go najpiew przyciskiem z lewej strony koło kierownicy i wtedy sprawdź :)