HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: Złośnik w 30 Grudzień 2011, 01:03:42
-
Witam ponownie.
Nie wiem czy ktoś z Was przyglądał się wiązkom w tylnych lampach.
(http://img9.imageshack.us/img9/7982/lampai.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/lampai.jpg/)
Istnieją tam bowiem dwie żarówki dwuwłóknowe a mianowicie P21/5W. Są one w STOP/Pozycja i w odblaskach.
Z tym, że od oprawki z przeciwmgielną odchodzi tylko jeden przewód, natomiast drugi jest obcięty zaraz przy oprawce.
(http://img856.imageshack.us/img856/3631/wizka.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/wizka.jpg/)
Trochę dziwna sprawa pchać tam żarówkę dwuwłóknową gdy można było spokojnie zrobić oprawkę pod zwykłą jednowłóknową. A może tylko ja tak mam ? Ale jak zmieniałem z tyłu jedną lampę to od niej wiązka była taka sama / w wersjach USA również - z obciętym jednym kablem.
Teraz kwestia tego że można spokojnie podłączyć obcięty przewód pod przewód główny + STOPU (albo raczej pozycji) wzmacniając spokojnie te światła o drugie tyle.
Efekt mniej więcej taki jak tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11987-Modyfikacja-lamp-tylnych-civic-coupe-6gen
Ale bez żadnych przeróbek, kwestia dolutowania kabla - wiązkę bierzemy do domu - dolutowujemy kabel - właściwie izolujemy - montujemy w aucie :)
Efekt taki że prawie cały dół nam ładnie świeci na czerwono. Nie ryzykujemy utraty światła przeciwmgielnego gdyż jest ono cały czas :) Niestety zauważyłem też pewien niedosyt. Aby cały dół świecił w opcji pozycyjne/stop trzebaby było zamienić oprawkę świateł przeciwmgielnych na dwuwłóknową i pozbawić się też tych że świateł. Kiepsko z powodu prawa w Polsce i druga sprawa - to już na jednym przewodzie zamiast normalnie 2x5W pozycje + 21W stop byłoby 3x5W pozycje i 63W stop. Troszkę extremalnie ale powinno wytrzymać.
Chodzi o taki efekt:
(http://img832.imageshack.us/img832/9643/modlight.th.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/modlight.png/)
Ostatecznie pewnie stanie na tym, że przeciwmgielne będą musiały zostać ale pójdą z wewnętrznych na środek a zmienione pozycje/stop dodatkowe pójdą do wewnątrz.
Tu też jest pewna wada - a to taka z kolei że przeciwmgielne mają taką małą plastikową soczewkę - przezco tak walą po oczach :( No i jak jeszcze pójdzie na to STOP to będzie całkiem niezła latarnia :)
edit: takie tam błędziki
-
A manipulacje przy oswietleniu nie podpadają trochę pod homologację? Widzisz - ja już nawet odpuszczam wariatom co w księzycową, bezchmurną noc jadą na przednich p-mgłowych, ale zbyt mocne, czerwone swiatła u kierownika przede mną ..to jak płachta na byka...
-
osobiście uważam, że zamienienie światła p/mgielnego na "p/mgielnostop" nie jest dobrym pomysłem, bo nie przejdziesz z tym przeglądu, a jak pojedzie za Tobą policja to i dowód stracisz.
-
Złośniku sam pomysł jest dobry, ale powinieneś to rozpatrywać raczej w ewentualnym zwiększeniu powierzchni świecenia lampy przy tej samej mocy świetlnej jaką generuje (będzie to lepiej widoczne, ale nie oślepiające). Twój mod ma podstawową wadę, zakłada, że kierowca jadący z tyłu będzie od Ciebie w dużej odległości. Zwiększasz emisję światła, co spowoduje, że po naciśnięciu stopu zostanie olśniony kierowca jadący za Tobą z tyłu. Jak przestaniesz hamować, to on i tak nic nie będzie widzieć i może dojść do kolizji. Pomijam już kwestię homologacji, bo rzeczą wiadomą jest, że po jakiejkolwiek ingerencji w układ elektryczny lampy ją stracisz.
-
Spróbuję uruchomić ten jeden żarnik od tej żarówki a zostawić w spokoju przeciwmgielne ze względu na prawo :(
Sprawdzałem i zrobię mod. Kwestia taka że na pozycjach świeci żarówka w zewnętrznej części i środkowej - tam gdzie okrągły odblask jest. Przy stopach świeci mocniej zewnętrzna część. Zwarłem na krótko drugie włókno pod odblaskiem i świeci naprawdę dobrze i mocno - wątpię by były w z tym problemy zwłaszcza że oprawka jest taka zastosowana a przewód tylko odcięty a więc spokojnie można lutować.
Dam zdjęcia jak wygląda to po przeróbce i przed - jutro. Pozdrawiam.
-
A więc tak. Obrałem obcięty przewód do środkowej oprawki dolnej lampy tylnej i podłączyłem go (profesjonalnie przylutowany i zaizolowany za pomocą koszulek termokurczliwych) :) do przewodu idącego do wtyczki odpowiadającego za + świateł STOP (zielony). Efekt jest taki że STOP lepiej świeci, żarówka ma wykorzystane drugie włókno, światła ewidentnie się wyróżniają i na pewno jest trochę bezpieczniej bo jest znaczna różnica między światłami pozycyjnymi.
Polecam bo najprawdopodobniej tak miało być fabrycznie bo po co było wsadzać tam oprawkę na żarówkę dwuwłóknową i obcinać jeden przewód od oprawki ??? Dziwne :)
Polecam.
-
@Złośnik, po co? zapewne masówka, zamawianie hurtem jednakowych czesci i tyle ;p
nie chce sie spierać ale wydaje mi sie iz ingerowanie w oswietlenie auta moze sie skonczyc mandatem, a przynajmniej wyzwiskami na cb (mowa o mocniejszym swieceniu lamp z tyl)
pozdro
-
Póki co wszystko gra. W USA mają cały dół przy hamowaniu świecący mocniej i też powinni pyskować - nic nie pyskują. Poza tym to nie świeci mocniej w sensie strumienia świetlnego lecz jest rozproszone na większą szerokość lampy.
-
zlosnik zmontuj te swiatelka u siebie i zobaczymy jak to wyglada. stop sie bedzie swiecil caly? lepiej by to wygladaly gdyby pozycja sie swiecila na calej lampie w czerwonych miejscach. a przeciwmglowego nie masz w zderzaku? bo wtedy wszedzie wstawiasz podwojne zarowki i efekt bedzie calkiem fajny. saly dol czerwony a jak hamujesz to caly dol sie swieci mocniej.
-
@złośnik w usa maja choćby czerwone kierunkowskazy i postojowki w kierunkach w przodu i tez tam nikomu to nie przeszkadza, ale pamietaj to Polska
-
No niestety kolego, to nie Lantra Wagon, przeciwmgielne wsadzone są właśnie w kloszu w linijkę na dole więc można ją tylko rozszerzyć o jedno pole - pozycje i stop a przeciwmgielne trzeba zostawić w spokoju bo nie ma gdzie tego wsadzić. Jak świeci się z przeciwmgielnymi to całą linijka świeci na dole no ale mocniejszego o tą ostatnią pozycję STOPU nie ma - już aż tak nei naginałem przepisów - tylko tyle ile mogę niestety. W stanach Lantry fajnie wyglądają w tych lampach bo tam nie mają przeciwmgielnych w kloszu więc całość wygląda super :)
-
Miałem Elantre j2 z usa i tak jak było pisane w usa świeci ładnie cały pasek. Chyba została mi jeszcze taka jedna lampa w piwnicy jeżeli ktoś chce to mogę za piwo i pokrycie kosztów przesyłki poszukać i wysłać. Co do przeglądów kiedyś czepiał mnie się diagnosta ale po przetłumaczeniu, że kierunki świecą na pomarańczowo tak samo jak w EU, a przeciwmgielne jest wmontowane w zderzak odpuścił sobie. Lampy przód oczywiście były wymieniane na europejskie i przednie kierunki również. Chodziło mu głównie o oznaczenie E, ale ponoć większość aut z usa nie ma tych oznaczeń chociażby np. na pasach bezpieczeństwa.
-
No ja zostawiłem niestety tą jedną żarówkę od przeciwmgielnych dla świętego spokoju przed pałkarzami. Niestety tutaj nie mam nigdzie w zderzaku lamp więc mało kto mi uwierzy w takie cuda.
Gdzie TY kolego miałeś w Coupe w zderzaku przeciwmgielne ??? To taka ściema dla diagnosty ???
-
Teraz jako posiadacz Coupe w europejskiej wersji nie mam problemu z przecwimgielnym gdyż jest wmontowane seryjne w zderzak. Ale jak miałem Elantre z USA to może się źle wyraziłem, ale miałem doczepianą pod zderzak lampę przeciwmgielną od malucha :-P która oczywiście świeciła dopóki za dużo wody się nie dostało i nie pośniedziały styki, ponoć wada tych lamp. Trzeba było co jakiś czas czyścić styki.