HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: pjastrzab w 16 Sierpień 2022, 07:26:35
-
Witam
Chciałbym zrobić cały serwis olejowy (silnik skrzynia most)
Jaki olej polecacie czy lepiej zostać przytym co lało ASO tylko co to było .
-
można zastanowić się na laniu oleju „100% syntetyk”, czyli na bazie syntetycznej, zamiast fabrycznych czy innych „FullSyntetyk”, czyli oleju opartego na bazie mineralnej ;)
Mineralne, czyli FullSyntetyk, zawsze zostawiają w silniku więcej syfu i wytrzymują krótsze przebiegi, o jakieś 15%
Oleje kupuje się od oficjalnych dystrybutorów danej marki 8)
-
Dzięki za odpowiedź.
Chodziło mi bardziej o to czy w skrzyni można i moście zastosować inny olej niż ten kupiony w serwisie np. Motula
-
Jak najbadziej MOTUL ma wszystkie oleje „100% Syntetic” do tego silnika i tych mechanizmów napędowych.
Te silniki i napędy, to nie „wynalazki”, które wymagają olei typu SPECIFIC
W skrzyni automatycznej trzeba robić dynamiczną wymianę co około 60tyś. km i takie warsztaty zwykle leją do automatów swój olej ale może i ze swoim można podjechać?!
-
….ciebie ta wzmianka o „dynamicznej wymianie” raczej nie dotyczy ;)
-
Dzieki za odpowiedź.
Znalazłem serwis który mi wymieni olej na jaki będę chciał.
Powiedzieli mi że olej w skrzyni się wymienia bez filtra bo filter tylko przy remoncie skrzyni.
Aso piwiedzieli ze skrzynia jest bezobsługowa chyba ze w trudnych warunkach to po 120 tys km trzeba wyciągnąć skrzynie rozebrać i wymienić olej i filter.
Jeszcze jedno czy po wymianie oleju w skrzyni trzeba robić adaptacje bo o to nie spytałem.
-
Chodziło mi bardziej o to czy w skrzyni można i moście zastosować inny olej niż ten kupiony w serwisie np. Motula
Możesz wymienić na co chcesz byle tylko parametry się zgadzały a tu idą z pomocą producenci oleju jak np. motul który podaje jaki olej powinien być zastosowany w Twoim pojeździe. Taka mała dygresja a propos tego co robi ASO. W Polsce miałem własny warsztat ale wyprowadziłem się do kraju zachodniego gdzie bez zbędnych ceregieli następnego dnia pracowałem już w ASO co prawda Renault ale to bez znaczenia. Po kilku dniach pracy widząc co się dziej w samochodach zadałem im pytanie a nawet kilka ale pomiędzy nimi było dlaczego nie wymieniamy oleju w skrzyniach biegów, płynu hamulcowego czy płynu chłodniczego. No i odpowiedź była, że producent nie zaleca a zresztą te wymiany się i tak zdarzają bo np, wymieniana jest pompa wody czy coś podobnego w układzie no i siłą rzeczy stary płyn idzie na śmietnik. Od tamtej pory minęło kilka lat i naraz w tym roku zalecenia się zmieniły. Zaczęliśmy wymieniać płyny. No i z minionego piątku doświadczenie jak ze Scenica 4 lata i 96kkm zlałem olej ze skrzyni to ani to kolorem ani zapachem ani konsystencją nie przypominało tego co wlałem a zdecydowanie był to ten sam olej. Zatem zdecydowanie wymiana płynów jest pożądana, no chyba że prosimy się o szybki koniec np. skrzyni biegów.
-
Dzięki za odpowidzi.
I co jeszcze z tą adaptacja skrzyni bo do przyszłego tygodnia mnę ciekawość zeżre.
-
nie ma takiej potrzeby.
-
jeśli masz „zwykły automat” to tylko DYNAMICZNA wymiana oleju, bo bez tej maszynki do dynamicznej wymiany (podobnej jak do nabijania klimy), mechanik tylko wymiesza 50/50 stary olej z nowym ;D
wspomniałem, że chyba nie potrzebujesz DYNAMICZNEJ, bo uważałem, że nie masz normalnego automata ;)
Przy zwykłym automacie ZAWSZE ROBI SIĘ ADAPTACJĘ do nowego oleju!!!
Trzeba komputerkiem skasować starą adaptację i zrobić nową.
Starej adaptacji nie da się skasować bez konputerka, ale po skasowaniu można ją zrobić komputerkiem lub samemu określoną procedurą.
w autach sprzed 2004r adaptację kasowało się zdejmując klemę ;)
Zawsze trzeba było robić adaptację po odpięcie aku.
Teraz zapisuje się w pamięci stałej i odcinanie zasilania nic nie kasuje.
-
tam jest skrzynia bezstopniowa czy automatyczna?
Dla wyjaśnienia, ja się ponownie rozpisuję o skrzyni automatycznej, a nie bezstopniowej :P
-
Z tego co mi Panowie z aso powiedzieli to wychodzi na to że to klasyczny 6 biegowy automat tylko czy im wierzyć skoro mówią że jest bezobsługowa.