HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: ozyrys00 w 12 Sierpień 2022, 12:47:11
-
Witam,
Przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow na tylniej osi. Zauwazylem, ze aby odkrecic dolna srube jazma konieczne jest odkrecenie wahacza wzdłużnego. Czy po tej operacji konieczna jest korekta zbieznosci, czy geometrii zawieszenia tylnego?
-
wzdłużny czy poprzeczny. Nie robiłem jeszcze w tym modelu, ale z tego co pamiętam to tam przeszkadzał wahacz poprzeczny. Zasadniczo na tym wahaczu na tej tulei nie ma regulacji. Co prawda jakby sztuka mówi, że po każdym odkręcaniu elementu zawieszenia należałoby to zweryfikować właśnie sprawdzeniem geometrii. Jeżeli jednak robiłeś niedawno geometrię to bym sobie darował. Jeżeli nie to warto co kilkadziesiąt tysięcy to zweryfikować. Tuleje też się starzeją i geometria się zmienia, we wcześniejszym modelu tylne koła szły w negatyw bo się uklepywały tuleje.
-
Już tu widziałem wpis o tym, że rzekomo da się to dokręcanie obejść, ale (moim nieistotnym zdaniem) jest to błąd konstrukcyjny, że w ogóle cokolwiek z zawieszenia trzeba ruszać do wymiany hamulców.
-
Da się odkręcić jarzmo bez ingerencji w zawieszenie, trochę to uciążliwe ale nie niemożliwe. I nie jest to błąd konstrukcyjny tylko celowe działanie, aby hamulce robić w ASO, bo tam pewnie mają odpowiedni klucz.