HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Karpiu w 30 Kwiecień 2012, 08:58:24

Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Karpiu w 30 Kwiecień 2012, 08:58:24
Witam Wszystkich Milosnikow Marki,

Mam Santa Fe z 2007 - 2,2 CRDi w automacie (155KM) i zastanawiam sie nad lekkim zwiekszeniem mocy i momentu w tym silniku. Slyszalem rozne opinie na temat "czipowania" samochodow z automatyczna srzynia biegow. Czy ma ktos z was doswiadczenie w tym temacie - czy mozna bawic sie w taki chip tuning i czy wogole jest to oplacalne?
Pozdr
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Miłek25 w 05 Czerwiec 2012, 22:52:48
Też się na tym zastanawiam. Sprawdzałem już w GODULA motorsport i podobno robią ze 150 do 190 KM i z 330 do 550 NM koszt dla mojego cielaka z 2007 2.2 crdi to około 1700 zł
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 06 Czerwiec 2012, 08:12:13
Mam złe przeczucia co do zwiększania mocy... Znajomy miał identyczny model i też robił tuning. Zapłacił coś koło 2000 zł. Na początku wszystko było super ale po ok pół roku ni z gruchy ni z pietruchy sprzedawał samochód i najdziwniejsze było to, że nim nie jeździł -> samochód stał w garażu a on popierniczał jakimś maluchem albo komunikacją miejską. Mówił, że mu się znudził ale znam tego gościa i wiem, że coś musiało być z tym samochodem nie tak. Może to przypadek ale moim zdaniem zwiększenie mocy o prawie jedną trzecią nie może zostać obojętne dla podzespołów. Warto może kogoś popytać jak się sprawuje samochodzik po np. 20-30 tys km. Oczywiście nie ma co się pytać tych z zakładu co będą tuningować.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Miłek25 w 06 Czerwiec 2012, 08:59:31
Dlatego też pojechałem z tym pytaniem do Goduli u niego już robili takiego santka jak mój tutaj wykres http://www.godula.pl/?page=tuning_ch_oferta&run=det&id=646
byłem też w RS service rozmawiałem z kolegą i powiedział że 180-190 KM to będzie stosunkowo bezpieczna granica, wszystko zależy oczywiście od stanu silnika i podzespołów. Z tego co mówił to zdecydowanie najbardziej obciążone będzie sprzęgło i koło dwumasowe.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: jerwlo w 06 Czerwiec 2012, 09:02:49
Mam Santa Fe z 2005 - 2.0 CRDi zastanawiam sie ale tylko nad Chiptuning z firmy Vtech
Oryginał                                            Chip Tuning          Power Box
Moc:                     113 KM        139 KM (+26)          132 KM (+19)
                                  83 kW            102 kW (+19)            97 kW (+14)
Moment obrotowy:     235 Nm            290 Nm (+55)      276 Nm (+41)
Prędkość mak:         166 kmh            170 kmh (+4)    

cena 1035,00 zł
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Miłek25 w 06 Czerwiec 2012, 09:06:32
Jakoś mam dziwne uprzedzenie do V tech. Związane z zawodami na 1/4. Poza tym power box-a, z tego co się orientowałem, nie da się tak zindywidualizować do samochodu.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: jerwlo w 06 Czerwiec 2012, 09:08:20
ja tylko chce zrobić chiptuning ale sie zastanawiam i przemyśle dobrze
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: mmw w 10 Czerwiec 2012, 22:32:00
Ja mam u siebie 132KM (ze 113KM) zrobione power box'em. Nie wiem jaka jest wartość momentu obrotowego. Takie auto kupiłem niedawno w Niemczech i ten box był założony od nowości, zmina mocy wpisana była w briefie.

Auto ma 117 tys km i z silnikiem wszystko git, ale na skrzynię chyba to dobrze nie wpłynęło bo właśnie kupiłem go z padniętą. :) Nie wiem na ile styl jazdy na to wpłynął na ile samo podkręcenie. Trzeba pamiętać, że jest tu stały napęd 4x4 + 1800 kg masy co dla tej skrzyni jest nielada wyzwaniem, bo nie jest to zbyt wielki szczyt techniki, a pamiętajmy, że takie turbodiesele mają większe momenty obrotowe niż duże benzyny i przebieg tego momentu jest też znacznie brutalniejszy.

To co mogę doradzić z robieniem nowego programu przy automatycznej skrzyni to trzeba go zrobić z dość płynnym narastaniem momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Nie może to być takie typowe kopnięcie w dupę, bo zajedzie się skrzynię.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: felkner w 11 Czerwiec 2012, 08:31:36
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: santafanta w 08 Styczeń 2013, 09:18:42
ja mam santa fe 2007 150 km i przez chwilę się nad tym zastanawiałem bo denerwowała mnie turbodziura, zwłaszcza jak się dużo jeździ po mieście da się odczuć, ale zrezygnowałem. rozmawiałem (tu w Irlandii) z kolesiami z serwisu (filia niemieckiej firmy) - oczywiście taki koleś nie powie słowa o wadach więc tylko mówił że nie tylko moc i moment wzrosną, ale też spalanie spadnie o 0,4l ale poszukałem więcej, popytałem i okazuje się że nie dość że ma to bardzo zły wpływ na sprzęło i skrzynię biegów (które nie są zrobione z myślą o przenoszeniu tak dużego momentu) to jeszcze głównym powodem dlaczego producent samochodu nie podkręca mocy tak wysoko jest tolerancja na jakość paliwa. Otóż czipując pracę silnika bardzo zawężamy tą tolerancję i w efekcie silnik może się szybciej zużyć gdy jakość paliwa jest z dolnych zakresów dopuszczalnych normy, lub poniżej.
Ostatecznie przyzwyczaiłem się do słabych dołów, a nie mogę powiedzieć że mu brak mocy jak się rozkręci, wręcz przeciwnie. Zamierzam tym autkiem pojeździć dobrych parę latek więc myślę że intuicja jednak podpowiada dobrze aby nie czipować...
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: felkner w 08 Styczeń 2013, 09:27:00
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: volcan w 08 Styczeń 2013, 17:56:45
Cytat: "felkner"
mam wgrane na stałe ze 113 km 83 kw na 134 km 299 nm


Gdzie robiłeś i ile taka przyjemność kosztuje?
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: felkner w 10 Styczeń 2013, 08:53:31
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Listopad 2014, 21:44:15
Koledzy, jestem już po "szczepieniu" testy przed modem wykazały 115 km:) po wyszło 142km i 324 Nm, program pisany pod dane z ECU silnika tak jak sztuka nakazuje:). Testy (mapa pierwotnej konfiguracji) przed i po co prawda nie robione na hamowni ale na drodze ( z 4 osobami na pokładzie) i na porządnym dedykowanym sprzęcie (komp z interfejsem). Efekt mega różnica i frajda z jazdy:) normalnie rakieta, nie to samo auto! efektem ubocznym będzie wymiana sprzęgła które i tak już było słabe, a wyszło w testach że trochę się zaczęło ślizgać.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: santa claus w 30 Listopad 2014, 22:54:39
Hulltay jaki koszt? 700 jak z postu wyżej czy wincej*






* więcej ;)
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 30 Listopad 2014, 23:36:10
Troszkę mniej bo po znajomości u brata kolegi z firmy - pięć stówek. Także jestem verry heapy :-)
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: santa claus w 01 Grudzień 2014, 21:57:05
A to fajnie.
Ja może kiedyś pomyśle o czymś takim...ale w inne rzeczy muszę zainwestować obecnie.
No to miłego użytkowania życzę.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 01 Grudzień 2014, 21:58:55
Nie dziękuję:)
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 01 Grudzień 2014, 22:11:12
No za pińćset to można czipować.... :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: subaru w 02 Grudzień 2014, 06:58:17
Cytat: "Hulltay"
Koledzy, jestem już po "szczepieniu" testy przed modem wykazały 115 km:) po wyszło 142km i 324 Nm, program pisany pod dane z ECU silnika tak jak sztuka nakazuje:). Testy (mapa pierwotnej konfiguracji) przed i po co prawda nie robione na hamowni ale na drodze ( z 4 osobami na pokładzie) i na porządnym dedykowanym sprzęcie (komp z interfejsem). Efekt mega różnica i frajda z jazdy:) normalnie rakieta, nie to samo auto! efektem ubocznym będzie wymiana sprzęgła które i tak już było słabe, a wyszło w testach że trochę się zaczęło ślizgać.


Czy możesz dać namiar? Piszesz dalej, że kolega - robi tylko dla swoich czy można sie umówić "komercyjnie"?
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 02 Grudzień 2014, 08:09:48
Oczywiście, Firma "Nagaz" Stefanowski w Łodzi, tylko jak pisałem cenę miałem po "znajomości" bo to Kolega Brata.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: subaru w 04 Grudzień 2014, 08:24:03
Cytat: "Hulltay"
Oczywiście, Firma "Nagaz" Stefanowski w Łodzi, tylko jak pisałem cenę miałem po "znajomości" bo to Kolega Brata.


Dziękuję.
Myslałem, że trochę bliżej (Wałbrzych i okolice :-o .
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 04 Grudzień 2014, 11:17:48
No niestety jest kawałek, ale za to super się teraz jedzie A8:) ponoć we Wrocku jest też niezły fachura podpytam kolegi o namiary bo stroił tam passata i był bardzo zadowolony z ceny i efektów.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 06 Styczeń 2015, 18:52:51
Czy ktoś z kolegów zna jakąś firmę w Rzeszowie lub okolicy, która dobrze i solidnie mogłaby podnieść moc i moment w Santa Fe 2.0 113KM? Najlepiej nie drożej niż wspomniane wyżej 500 zł :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: SantaWaldi w 19 Luty 2016, 13:54:14
Cytat: "santafanta"
ja mam santa fe 2007 150 km i przez chwilę się nad tym zastanawiałem bo denerwowała mnie turbodziura, zwłaszcza jak się dużo jeździ po mieście da się odczuć, ale zrezygnowałem. rozmawiałem (tu w Irlandii) z kolesiami z serwisu (filia niemieckiej firmy) - oczywiście taki koleś nie powie słowa o wadach więc tylko mówił że nie tylko moc i moment wzrosną, ale też spalanie spadnie o 0,4l ale poszukałem więcej, popytałem i okazuje się że nie dość że ma to bardzo zły wpływ na sprzęło i skrzynię biegów (które nie są zrobione z myślą o przenoszeniu tak dużego momentu) to jeszcze głównym powodem dlaczego producent samochodu nie podkręca mocy tak wysoko jest tolerancja na jakość paliwa. Otóż czipując pracę silnika bardzo zawężamy tą tolerancję i w efekcie silnik może się szybciej zużyć gdy jakość paliwa jest z dolnych zakresów dopuszczalnych normy, lub poniżej.
Ostatecznie przyzwyczaiłem się do słabych dołów, a nie mogę powiedzieć że mu brak mocy jak się rozkręci, wręcz przeciwnie. Zamierzam tym autkiem pojeździć dobrych parę latek więc myślę że intuicja jednak podpowiada dobrze aby nie czipować...


Odnośnie paliwa do diesla to prawie na każdej stacji są 2 rodzaje tzw "normal" i o ok 20gr droższe jakieś "super power" :), znaczy szlachetniejsze

Do tego można by założyć mniejsze koła co chyba powinno zmniejszyć troszkę czas do setki oraz obciążenia podzespołów (dwumasy, łożysk itp) kosztem prędkości max.
Tytuł: [Santa Fe CM] Chip tuning
Wiadomość wysłana przez: mark.87 w 21 Luty 2016, 16:26:44
Witam chipowal ktos wersje 155KM?mam chec podkrecic po zakupie z 155 na 185KM i 400nM ale chcialbym poznac opinie osob ktore mialy stycznosc z tym, tak tak wiem sprzeglo itp ze poleca szybciej,,,,,