HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: zkit w 29 Kwiecień 2012, 19:43:38
-
Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Usterka występuje nie zawsze, tzn. kilka kilometów jest a potem nie ma i tak na zmianę.
Gdy energicznie dodaję lub puszczam gaz to coś mi stuka, nie słychać tego, ale czuję to na kole kierowniczym i czasami widać to na gałce zmiany biegów.
Dwukrotnie dawałem do mechanika na sprawdzenie poduszek, stwierdził, że OK. Sam próbowałem dokręcić śruby poduszek OK. Dwukrotnie był u diagnosty na "szarpakach" OK. Sprawdzona przekładnia kierownicza - OK. Gdy jeżdżę po nierównościach zawieszenie pracuje prawidłowo i cicho.
Jednak usterki nie mogę namierzyć. Może ktoś miał podobny problem. A może w moim jest dwumasa i to jest przyczyną. Proszę o opinię. Santa Fe 2003 rok 2.O CRDI.
-
oj podpinam się pod kolegi temat, mam podobnie. Santka kupiłem rok temu z takim własnie objawem, odniosłem natomiast wrażenie, że zimą tych stuków nie było ..
czekam z niecierpliwością na opinie kolegów
-
zapewne jest to guma(tuleja) na wahaczu jest wybita i oddaje taki nie przyjemny dźwięk lub sworzeń wahacza
-
Biorę też pod uwagę sworznie, ale dziwi mnie fakt, że podczas pokonywania nierówności i jazdy po złej nawierzchni jest cicho.
Niedługo będę miał dostęp do najazdów to sprawdzę zawieszenie.
Muszę się skupić też na poduszkach silnika i skrzyni. Nie sprawdzałem ich mocowania do silnika. Do nadwozia są przymocowane prawidłowo i gumy są dobre. Jedank będzie problem ze sprawdzeniem mocowania wspornika przy rozrządzie, nie wiem czy da się włożyć klucz.
Jeśli ktoś rozwiąże ten problem to proszę o informację.
-
Kolego sprawdź jeszcze mocowanie układu wydechowego, jest on zawieszony na gumach i może one są już wyrobione ,ja u siebie tak miałem i w intercarsie zaśpiewali śmieszne pieniądze i stuki ustały
-
Dzięki za sugestię. Wezmę to pod uwagę przy diagnozie. Jak rozwiążę problem to dam znać.
-
Opisywane objawy miałem kiedyś w Polonezie. powodem były wyrobione krzyżaki na wale. Można to łatwo sprawdzić chwytając dwie części wału po obu stronach krzyżaka i energicznie próbować skręcić krzyżak, jeśli wyczujesz luz to znaczy że krzyżak do wymiany.
-
Miałem takie stukanie w Santa Fe (2002) 2l, CRDi, 4WD.
Podejrzewałem wał, serwis nie potwierdził.
Okazało się, że przyczyną był luz na półośce.
-
Ja mam 2WD i most oraz wał odpada a usterka jest. Do dziś nikt tego nie potrafił zdiagnozować.
-
Witam .
Miałem bardzo podobną "przypadłość". Okazało się ( po sprawdzeniu prawie wszystkiego ),że wyrobione były....łączniki stabiliozatora :). Na szarpakach tego nie wykryło , dopiero kolo od geometrii za pierwszym razem znalazł przyczynę.
pozdro
-
Usterka usunięta.
Wcześniej wymieniłem tuleje wahacza i nic.
Teraz gumy stabilizatora i łączniki i stuki zniknęły.
Tak jak pisał polega wyżej - szarpaki nic nie wykazały, wyjęte stare części wyglądały na niezbyt zużyte, a jednak po wymianie jest ok.
Dużo pracy, ale najważniejszy efekt i zadowolenie.