HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Nurisolo w 30 Maj 2022, 11:12:25
-
Hyundai i20 1.248 55kw
2016 koniec roku
tylko benzyna
Witam jestem nowy na tym forum i nowy z Hyundaiem.
Mój problem polega na dziwnych dźwiękach takich lekko metalicznych na niskich przy dodaniu normlanie pedału gazu dźwięk trwa do 1.8 obrotów później nic sie nie dzieje i czasami jakby powietrze go dusiło.
Dodatkowo tak lekko żabkuje i ma wibracje na postoju lekkie ale są .
Auto jest bardzo zadbane dlatego nie wiem czy po prostu to jest dlatego bo mały silnik, jednak ja posiadam jeszcze z gamy peugeot 1.4 i nic takiego nie słychać wiadomo, gdy ma ciężej to jest obciążenie silnika ale nie jakiś metaliczny dźwięk .
Wymieniłem olej, filtr powietrza oleju i świece na nowe, dodałem mu dodatek do paliwa z dobrej firmy .
Te wymiany nic nie pomogły auto się zbiera i ma moc jednak too ten dźwięk, żabkowanie mnie nie pokoi.
-
Ktoś może wie co sprawdzić lub cokolwiek? Świece poszły Bosha, wcześniej też były może lepiej NGK ? Aaa może coś z paliwem ogólnie chyba nie ma filtra paliwa prawda ? Tylko to siteczko przy pompie ?
-
Jeśli są to świece dedykowane do tego modelu, to czy to Bosch czy NGK nie ma takiego znaczenia.
Na postoju może silnik krokowy.
Podłączałeś interfejs obd2, może coś jest zalogowane?
-
Metaliczne stukanie przy dodawaniu gazu to nie przelewki i trzeba to sprawdzić czy to coś nie w silniku.
-
1 Obd nie podłączyłem bo nie było czasu, a wymieniłem takie podstawowe rzeczy najpierw.
Właśnie ja slyszalem o wadliwych świecach i w sumie kolega miał sytuacje ze świecami Bosha ( usterka fabryczna i zniszczenie cewki).
2 właśnie to tak średnio jakby z silnika szło raczej jakąś osłona wibruje, sprawdziłem od kolektora i to nie to .
Może jakieś ustrojstwo się luzuje, a silnika nie chce otwierać. Oej miał trochę opiłków ale nie az tyle by się martwić .
Po 2, 3 tysiącach znów go zaleje nowym by sprawdzić jak teraz sytuacja
-
Ogólnie nie ma filtra paliwa chyba, że to https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa-do-hyundai-i10-i20-i30-ix20-kia-ceed-11281089525 nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
-
Filtr jest, ale producent nie przewidział jego wymiany, czyli samochód ma dożyc do kresu swych dni na tym jednym fabrycznie zamontowanym. Tak jest w znakomitej większości nowszych benzynowych.
-
Ten filtr jest w tym plastiku od pompy czy chodzi o to siteczko co jest w pompie ?
-
Narazie temat idzie w spoczynek bo brak czasu na weekend, jak tylko zrobię i zdiagnozuje to będę pisał co się dzieje
-
1 Obd nie podłączyłem bo nie było czasu, a wymieniłem takie podstawowe rzeczy najpierw.
Bardzo nielogiczny tok postępowania, bo od OBD się zaczyna (o ile usterka może mieć cokolwiek do czynienia z prądem).
-
Raczej logiczny przy zakupie nowego auta i wymianie wszystkich podstawowych eksploatacyjnych rzeczy w aucie, żabkowaniu mogą być winne świece, filtry i uszkodzone kable. nie mam całego warsztatu w jednym miejscu by zrobić diagnostykę pełną. Ale dzięki za uwagę.
-
Zamiast "całego warsztatu" wystarczy laptop i chiński kabel (zwany czasem "interfejsem"). Używam z powodzeniem we wszystkich kolejnych swoich (nie żony) autach (kupuję inny, pod to konkretne auto). Koszt w granicach 100-150 zł (kupuję auta w wieku 5-6 lat).
Nigdy nie wymieniałbym (na pałę) niczego przed odczytaniem kodu błędu i obczytaniu potencjalnych jego przyczyn w internecie.
-
Rozumiem, no nic ja wymieniam komplet filtrów i świec zawsze, szczególnie jak cały zestaw kosztował mnie 257 zł z tego olej motul 4L i nie allegro tylko renomowany sklep z częściami. Auto nawet na gwarancji nowe z salonu po przejechaniu 2/3 tyś bym wymienił olej i filtry zobaczył jak to wygląda szczególnie z dzisiejszym autami.
Ja osobiście posiadam auta z lat 80/90 nie za bardzo mi podchodzą nowe modele.
Mniej problemów robi moje 124 coupe niż mój Fiat do pracy, a różnica 31 lat . Co nie stoją oba auta.
-
A komputer posiadam, tylko mam 3 domy i nie mam czasu czasami na 3h jazdy po komputer, gdy auto było sprawdzane nic nie pokazywało ale w dzisiejszych czasach to sprzedawcy są jeszcze bardziej ogarnięci