HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: slawoon w 22 Maj 2022, 15:22:59
-
Szanowni Koledzy i Koleżanki,
Po kilku latach prawie bezawaryjnej jazdy mój Tucson postanowił zastrajkować.
Zaczęło się od weekendowego powrotu z uroczystości. Postanowiłem zatankować ON- zatankowałem, zapłaciłem. Przy próbie odpalenia trochę dłużej pokręcił, ale odpalił i dojechałem bez problemu około 200 km.
Kilka dni później auto bez problemu odpaliło, ale zaczęło gasnąć po trasie (dystans około 30 km, zgasł jakieś 4 razy, głównie na zakrętach i pod górkę).
Po prześledzeniu podobnych wątków postanowiłem wyczyścić zbiornik paliwa- wypompowałem paliwo (na dnie zbiornika widziałem farfocle i nie wszystkie udało mi się wypompować), wymieniłem filtr paliwa, sitko od pompki zasilającej nie było wizualnie zanieczyszczone, wymieniłem też uszczelnienia pompy CR, ponieważ pod dolną pokrywką zauważyłem zapocenie. Po tych operacjach auto odpaliło, zrobiłem jakiś 15- 20 km i pomyślałem, że jest wszystko ok.
Kolejnych kilka dni później trasa 30 km i auto znowu gasło + dodatkowo zauważyłem, że na postoju jak się rozgrzało, to po wyłączeniu silnika dłużej kręciło- zimny odpalał bez problemu.
W takim stanie odstawiłem auto na zimę i po tym czasie nie odpala już wogóle. Wg HI SCAN- fuel pressure setpoint wynosi około 260 bar (wartość ta zmienia się podczas próby odpalenia do około 300 bar). Ciśnienie odczytane jakie układ osiąga wynosi natomiast max około 100 bar. Bez odpalania wartość ta zmienia się naprzemiennie 0 oraz 1,8 bar. Pompki zasilające wymieniałem już 2- nie pomogło, ciśnienie na manometrze pomiędzy pompką a filtrem max 1,5 bar.- napięcie dochodzące do pompki około 11,7 V. Filtry paliwa 2x. Podmieniłem czujnik ciśnienia, regulator ciśnienia, i pompę CR- bez zmian.
Odczytane błędy:
P0193- Fuel Rail Press. sensr. high
P1300- synchroniz. error- ckp/cmp
Bardzo proszę o jakieś sugestie lub pomoc jakiegoś sprawdzonego mechanika. Auto jest ze mną dłuuuugo i takich cyrków jeszcze nie było.
Pozdrawiam
-
tak dla spokoju wymieniłbym czujnik położenia wału
-
Wymieniłem też 2 razy- 1 zamiennik (pękło mi uszko przy dokręcaniu ;/) i zaraz później ori. Od wałka też wymieniłem.
-
no dobra, bardzo niepokojące jest ciśnienie podczas odpalania, na 100 barach raczej nie ma szans na odpał. Pytanie czy to jest prawdziwe ciśnienie w układzie a jeśli tak to dlaczego, troche rzeczy wymieniłeś które maja wpływ na to i jak widać nic się nie zmieniło. Co mówi manual na temat ciśnienia z wstępnej pompki paliwa? Coś wiesz na ten temat? Jakoś nisko to też wygląda.
-
Ciśnienia wg manuala nie znam, a z opisu pompek, które kupiłem pierwsza miała 3,0 bar druga 3,2 bara.
-
no to dlaczego zmierzyłeś tylko 1.5bara?
-
Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Paliwa mam około 15 -20 litrów. Wartość ciśnienia jest powtarzalna dla każdej z pompek. Zakładałem dodatkowo cały drugi zespół- ciśnienie w tym przypadku nie przekraczało 1 bara.
Muszę pozwolić pompce zadziałać za 1 razem około 3 razy wtedy ciśnienie wzrasta do około 1,5 bar. Przy 1 uruchomieniu wskazówka manometru nie podnosi się.
-
miałem kiedys podobną akcję w Oplu Antara o ile dobrze pamietam, niby ciśnienie było z pompki wstępnej ale jednak za mało. Może masz upalone styki na kostkach doprowadzających napięcie do pompy. Druga wersja to lejący wtryskiwacz i dlatego ciśnienie w listwie jest takie niskie.
-
Ok sprawdzę styki, ale przy okazji zrobię sobie drugi układ doprowadzający ON do filtra. Czy odpięcie kostek od wtrysków i pomiar w układzie niskiego ciśnienia jest w tym przypadku ok?
-
jeśli pytasz czy przeszkadza w odpaleniu to nie ma wpływu, tzn jeszcze nie spotkałem się z taką diagnostyką systemu i wątpię aby była w Hyundaiu. a sorry ty pytasz o wtryski, nie musisz ich odpinać jesli nie odpalasz auta
-
Dziękuję bardzo za sugestie. O efektach albo ich braku dam znać :)
-
Kolejna pompka w zbiorniku pompuje do około 1,8 bar- pompuje około 10 sekund i wyłącza się, a ciśnienie rośnie do 1,8 bar i po rozłączeniu spada do 0. Podmieniłem znowu wtryski, regulator i pompę wysokiego ciśnienia- brak zmian.
Czy podłączenie wtrysków do przewodów paliwowych z listwy "na zewnątrz"- bez umieszczania w gniazdach, bez podłączania przewodów el. pozwoli sprawdzić czy wtrysk puszcza?
Może problem tkwi w sterowaniu? immo?
Chcę sprawdzić ciśnienie na wyjściu z samej pompy wysokiego ciśnienia. Jak długo powinienem kręcić?
-
nie mam pewności jak jest w tym modelu ale w wielu samochodach pompka pompuje przez kilka sekund po włączeniu zapłonu, dopiero kręcenie rozrusznikiem lub uruchomienie silnika podtrzymuje jej pracę.
A próbowałeś wystartować na plaku lub czymś w tym stylu, jakiś break cleaner?
-
Odpalać z plaka nie próbowałem- spróbuję :)
-
Witam, 1 daj centralnie + i minus do pompki i odpal może kabelki gdzieś mają przerwę i ucieka napięcie .
2 ja bym wywalił filtr paliwa wlał tam dodatek do paliwa i czyszczenia wtryskiwaczy) wtedy odpalił .
-
nie mam pewności jak jest w tym modelu ale w wielu samochodach pompka pompuje przez kilka sekund po włączeniu zapłonu, dopiero kręcenie rozrusznikiem lub uruchomienie silnika podtrzymuje jej pracę.
A próbowałeś wystartować na plaku lub czymś w tym stylu, jakiś break cleaner?
Przekręcasz kluczyk i pompka w baku dobija cienienie przez parę sekund i się wyłącza. Po odpaleniu pompka zaczyna pracować ciągle.