HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: zbyh w 29 Kwiecień 2012, 17:29:41
-
Witam. Zrobiło się ciepło i problem. Dzisiaj podczas jazdy zaczęła rosnąć temperatura płynu chłodniczego, gdy wyłączyłem silnik dość szybko spadła. Po odpaleniu i dalszej jeździe znowu rosła. Ubytku płynu nie mam, ale zauważyłem, ze nie załącza się wentylator. Co może być przyczyną, zacząć od termostatu ?, czy jakiś czujnik. Może któryś z kolegów wie w którym miejscu znajduje się termostat. Z góry dziękuję.
Aha zapomniałem dodać ze jechałem dzisiaj pierwszy raz od dłuższego czasu na klimie, gdy włączyłem bardzo szybko schłodziła auto, aż się zdziwiłem że tak szybko. Gdy temperatura zaczęła rosnąć z nawiewów zaczęło lecieć ciepłe powietrze.
-
W temacie rozrządu załączyłem zdjęcie na którym jest termostat, pod alternatorem. Jeżeli to jest termostat to najpierw spróbuj jak jest gorący włączyć ogrzewanie na max to powinna spadać trochę temperatura, sprawdź czy przewody nie pęcznieją (uszczelka pod głowicą), przy włączonym zapłonie odepnij kostkę od czujnika temperatury (w mondeo od razu uruchamia się wentylator) nie pamiętam, czy przy termostacie, czy silniku, ale chyba to pierwsze. Będzie trochę dłubania.
-
zobacz cy nie masz wody w układzie. a do wentylatora idzie przekaźnik pt. RAD FAN LOW
-
Witam. Okazało się że miałem mało płynu w układzie, dolałem ok.3 l i na razie jest ok. ale to oznacza że jest jakiś mały wyciek z układu którego nie widać. A wentylator nadal nie chodzi. Wczoraj dość dużo pojeździłem w mieście i na autostradzie i nie zauważyłem żeby się załączył. Temperaturę wskazówka pokazuje tak na połowie, nie wiem może temp. jest za mała żeby się włączył?. Chociaż po takiej jeździe i wysokiej temp. na zew. powinien się włączyć, tak myślę. Jeszcze sprawdzę ten przekaźnik, jak go znajdę. Pozdrawiam.
-
To nie było płynu wcale w wyrównawczym, a trzy litry to nie mały wyciek. Sprawdź te opaski pod alternatorem jak na zdjęciu). Jak zdejmiesz plastik z silnika to ręką możesz sprawdzić,czy nie jest mokro, bo te opaski słabo trzymają.
-
Z wentylatorem sprawa się wyjaśniła okazało się że był walnięty bezpiecznik 50A, ale w taki sposób ze na pierwszy rzut oka nie było nic widać.teraz wentylator chodzi ale lekko obciera o obudowę.
-
kolego musze cie zmartewić twoje auta ma chyba uwaloną uszczelke pod głowicą
-
Z wentylatorem sprawa się wyjaśniła okazało się że był walnięty bezpiecznik 50A, ale w taki sposób ze na pierwszy rzut oka nie było nic widać.teraz wentylator chodzi ale lekko obciera o obudowę.
No i wentylator padł, spalił się silnik. Poszedł dym z pod maski, bezpiecznik strzelił (całe szczęście) bo samochód mógł się spalić. Elektryk zmierzył pobór okazało się że wentylator przy pracy daje 80A ,przewody gorące, a zabezpieczenie bezpiecznik 50A. Do wymiany kpl silniczek, wentylator, obudowa. Jutro odbieram.
-
możesz schładzać włączając klime wtedy wentylator od klimy będzie chłodził chłodnice od klimy i wody
-
kolego musze cie zmartewić twoje auta ma chyba uwaloną uszczelke pod głowicą
Powracam do tematu. Kolega "NieAmator" strzał w dziesiątkę, okazało się że walnięta uszczelka pod głowice. Co prawda woda się nie gotowała, ale ubywało płynu i wytwarzało się duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.
-
No to tylko współczuć, ale teraz to już będzie tylko z górki......
-
Bez urazy, ale chyba pierwszy to zasugerowałem.
-
Bez urazy, ale chyba pierwszy to zasugerowałem.
Obydwoje mieliście rację, tylko ja nie dopuszczałem takiej myśli.
No to tylko współczuć, ale teraz to już będzie tylko z górki.....
No nie wiem, w kolejce czeka turbina. Kupiłem samochód bezwypadkowy w idealnym stanie, a teraz wszystko po kolei wychodzi i to wcale nie jakieś drobiazgi.
-
To może podaj adres tego uczciwego.
-
pocieszające jest to, że jak już to zrobisz to pewnie przez długi czas nie będziesz się do tego dotykał.