HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: piekarz75 w 23 Marzec 2022, 20:41:17
-
Witam wszystkich
Pacjent Hyundai i20 pierwsza generacja silnik 1.2 86 KM przebieg 97 tys .
Problem polega na tym że silnik spala ,zużywa 0.5 l oleju na 1000 km .Czyli bardzo dużo.Auto nie kopci ,silnik pracuje równo tylko po odkręceniu korka wlewu oleju pod maską wydobywa się dym z komory silnika .Zalany olej to Motul syntetyczny 5W30.Co może być przyczyną tak dużego ubytku oleju ? Auto kupione w Autohero i jest na gwarancji.
-
Czeka cię remont, pierścień olejowy kaput i to tyle. Możesz zrobić płukankę silnika, MOŻE pierścienie się uwolnią ale to i tak tylko na krótka chwilę.
-
A może to uszczelniacze zaworowe ?
-
U mnie w Accencie były to uszczelniacze zaworowe.
Może zmień olej na 5w-40, jakbyś miał robić powyżej to już spore koszty, uszczelki, uszczelniacze, robienie głowicy, rozrząd, itd...?
Jak masz spaliny w normie i nie robisz długich tras to koszt dolewek, a remontu jest nieporównywalny.
-
Zmień olej na 5w40 i nie musi być to przereklamowany motul. Powinno troszkę pomóc ale jak silnik był przegrzany i poszły pierścienie olejowe to wiele nie zwojujesz. Jak jest na gwarancji to reklamuj bo naprawa to minimum minimum to wymiana pierścieni a czy pomoże to zalezy od gładzi cylindrów. Remont zaś to droga sprawa i lepiej kupić drugi silnik lub jeździć i dolewać olej jako najtańsza opcja.
Gdyby winne były uszczelki popychaczy to po zapaleniu by było widać niebieski dym i czuć olej w spalinach.
-
Dziś wstawiłem auto na reklamacje i czekam na weryfikację że strony serwisu.
Jeden z mechaników powiedział że może być głowica do remontu ale wszystko się okaże
jak rozbiorą auto.Sam jestem ciekaw co jest przyczyną. Mam gwarancję do grudnia na silnik
więc nie odpuszczę byle jakiej naprawy .W poniedziałek może będzie znany kosztorys naprawy.