HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: mesanioslawek20 w 05 Marzec 2022, 17:34:06
-
Witam. Jestem posiadaczem Hyundai ix35 2.0 crdi 184 km 2012 r. Mam taki problem auto pali mi średnio około 10-11 l diesla sprawdzałem u znajomego co ma taki sam model o tyle że z 2010 r. Jemu pali od 6,5 -8 Czy ktoś może podpowiedzieć dlaczego aż tyle? Dałem do czyszczenia dpf oraz wymieniłem termostat ponieważ temperatura silnika była około 75 stopni... Teraz jest ok. Autko normalnie jeździ nic nie zauważyłem żeby coś, było nie tak co lepsze komputer pokazuje przy średnim spalaniu jakieś 12-13 l więc SPORO zakłamuje żadnych błędów nie pokazuje po podłączeniu do kompa może ktoś z was miał podobny problem z góry dzięki za pomoc ;) dodam jeszcze że cały czas, miałem włączony tryb eco a kolega doradził żebym to wyłączył bo jemu niby więcej palił na tym trybie...
Ps sory za, błędy zdaniowe oraz ortograficzne ::)
-
Jak jeździsz pewnie z pod świateł rura ma się limuzynę nie? Zapytaj jak kolega jeżdzi założę się że byś się zdziwił jego delikatną i spokojną jazdą. Tobie pali bo jeździsz ciężkim autem jak samochodem rajdowym po torze.
-
No właśnie jest odwrotnie :)
Kolega z tego co mówi to mu nie żałuję a ja jeżdżę ostrożnie więc tą ewentualność wykluczam :)
-
Nic dziwnego, taki masz styl jazdy i tyle. Ciężki diesel nie pali mało. Może tak "czujesz" auto jak pisanie. :-)
-
Myślę że jak ktoś nic mądrego nie ma do powiedzenia to niech się nie, wypowiada pozdro
-
Jeździłem Oplem Vivaro w 9 osób i nie palił więcej niż średno ok 9L przy niezbyt oszczędniej jeździe więc spalanie 11-13L w osobówce to trochę dziwne jak na ropniaka. A nie trzymają czasem hamulce lub może leją wtryski i stąd takie przepały.
-
Dlatego uważam że coś jest nie tak co do hamulców nie wyczułem żeby tarcze jakoś się nagrzewały a, co do wtrysków nie sprawdzałem ... Co jeszcze mogę dodać to że gorzej pali na zimnym.
-
A może jeździsz krótkie odcinki?
-
Średnio na 200 km robię trasę po ok. 40 km a, w mieście fakt krótkie odcinki trasy około 10-20 min dlatego liczę jako tryb mieszany nie samo miasto.
-
Jak gorzej pali Ci na zimnym to mogą być wtryski zrób przelewy będziesz wiedział który leje. Mam tak Peugeocie 1.4 HDI drugi leje, komp go jeszcze potrafi wysterować więc błędów brak. Ja poza czyszczeniem wtrysków tzw. płukanką nic nie robię bo jego dni są policzone.
-
Ja bym zaczal od podstaw, filtr powietrza i paliwa a pozniej zastanawial sie dalej ,w moim co prawda 1,7 ale waga auta podobna, bylo 6.6,5 przed wymiana filtrow po wymianie 4,8-5,2 do 6,2 po miescie , filtr paliwa nie wymieniany od nowosci. Pozdro.
-
Jak w wosjsku gardło boli trampki, kasze też trampki co ma ci pomóc wymiana filtrów oczywiście powinny być czyste aby filtrować ale to ma związek z mniejszym zużyciem podzespołóow a nie spalaniem. Ja bym zaczął od diagnostyki komputerowej ale nie u pana Henia a w Hyundaiu właśnie pod tym kontem. Wiem filtr powietrza bardzo ważny itd. Filtr paliwa owszem też ważny po wymianie silnik nieco mocniejszy przez krótki czas i tyle. Bo wymianie filtra powietrza żadnej różnicy i tak możemy wymieniać w kółko.
-
Witam. Odnowie temat chociaż troszkę czasu minęło... Mianowicie jeździłem dłuższy czas wszystko ok ale przejeżdżałem koło serwisu i sprawdzili mi na, kompie co się okazało... Brak jakichkolwiek błędów ale filtr dpf nie wypalał się od jakiś 12 tys kilometrów... Poczytałem trochę i zastanawiam się czy może, świecę żarowe nie są zużyte nie spalone ale zużyte... Samochód przy 3stopniach pali słabo obroty falują a jak jest cieplej to bez problemu
Czytałem również że świecę żarowe mają wpływ na spalanie i na, wypalanie się filtra dpf co myślicie? 🤔🤔🤔
-
Znajomy miał Opla Meriva 1.3 po usunięciu PDF-a bo mu się często zatykał samochód zaczął ok. 1.5 lita mniej palić, może u Ciebie jest podobnie. Nie słuchał, że samochód ciężki bo mój to lekkich nie należy, a jeżdżę nim tzw. pół trasy albo miasto i pali między 7.5 a 8.5 zależy to tylko od mojej fantazji jak mnie poniesie.