HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: i30COMFORT w 27 Styczeń 2022, 08:48:45
-
Cześć,
Na You Tube przeczytałem w komentarzu taką informację ( w załączniku zrzut ) - pedał w i30 jest dwustopniowy, co oczywiście wyłącza tempomat w i30 na drugim stopniu.
W komentarzu ktoś napisał że na drugim stopniu jest wiecej mocy. Wczoraj zrobiłem taki test - śliska nawierzchnia, 20km/h, drugi bieg - pedał na pierwszym stopniu do końca, przyśpiesza, ESP się nie włączyło. Na drugim analogicznie - ESP się włączyło za każdym razem. Czy czuć więcej mocy? Wydaje mi się że tak ale to może efekt placebo...
Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?
-
Cześć,
też mam takie wrażenie, że na drugi stopniu jest więcej mocy i do dziś nie wiem czy tak jest naprawdę czy to tylko wrażenie.
Jak nie zapomnę to w torque sprawdzę % otwarcia przepustnicy i położenie pedału gazu na każdym z tych stopni.
-
i30COMFORT - spójrz na załączony obrazek, on chyba dużo wyjaśni.
-
Coś w tym jest jednak :D fajny test zrobiłeś, dzięki!
-
W zasadzie większość ludzi która nie uzywa tempomatu nigdy nie wcisnęła gazu do dechy w swoim samochodzie :D
-
Co to znaczy? Używam tempomatu zawsze po drodze do pracy. Nie chcę auta bez tego. A gaz do dechy mi niepotrzebny.
-
używam tempomatu codziennie w drodze do pracy. I zdarza mi się wcisnąć do dna jak piszesz i nic nie zauważyłem. I naprawdę ktoś się zdziwił, że wciskając pedał do oporu jest więcej mocy niż przy wciśnięciu na 80%? No geniusz normalnie.
-
A może ten drugi stopień pedału gazu jest przygotowany pod wersję z automatyczną skrzynią biegów z kickdown?
-
No taki ze mnie geniusz :) po prostu myślałem że ten drugi stopień jest tylko to wyłączenia tempomatu. Nie sądziłem że jak się wciśnie za ten stopień to jeszcze pracuje przepustnica.
I obstawiam że jest więcej takich geniuszy jak ja :)
Weuek - ja też na codzień nie używam. Ale w krytycznych momentach wolę wiedzieć że jest więcej pod pedałem niż mniej
-
A może ten drugi stopień pedału gazu jest przygotowany pod wersję z automatyczną skrzynią biegów z kickdown?
w wersji z manualną skrzynią biegów, jest również na wyposażeniu:
[327AA1] KICKDOWN MECHANISM
-
No taki ze mnie geniusz :) po prostu myślałem że ten drugi stopień jest tylko to wyłączenia tempomatu. Nie sądziłem że jak się wciśnie za ten stopień to jeszcze pracuje przepustnica.
I obstawiam że jest więcej takich geniuszy jak ja :)
Weuek - ja też na codzień nie używam. Ale w krytycznych momentach wolę wiedzieć że jest więcej pod pedałem niż mniej
1. To nie było do Ciebie tylko do tego zo wkleiłeś. No chyba, że to Ty popełniłeś ten tekst.
2. Dzisiaj rano potwierdziłem dla pewności, pedał dno nic nie robi z tempomatem, przećwiczyłem kilka razy na 5 i 6 biegu.
3. Halo, halo a co tu ma do rzeczy przepustnica, to diesel jest.
-
3. Halo, halo a co tu ma do rzeczy przepustnica, to diesel jest.
Nie wiem jak się nazywa fachowo ale prawdopodobnie miałem na myśli to: "35102C - 351002A900 - VALVE ASSY - AIR CONTROL" :)
-
Ja tylko wkleiłem, kto inny pisał :)
No jak masz ogranicznik to ten drugi stopień ściąga ogranicznik. Spróbuj na ograniczniku.
Odnośnie przepustnicy w dieslu - w zasadzie obroty silnika są regulowane wtryskami + regulacja ilości powietrza - odbywa się tym czymś co kolega Piotr znalazł w serwisówce.
Także podejrzewam że na tejże przepustnicy jest czujnik
-
ok, ale ta faktycznie przepustnica nie służy nominalnie do tego samego co w większości benzyn czyli sterowania powerem tylko to ekologia. Steruje tym komputer zależnie od swojego softu a służy to ograniczeniu emisji NOX.
-
A w jaki sposób jest ogólnie kontrolowany skład mieszanki w dieslu od strony powietrza? Zgodnie z obrotami jest pobierane ?
Jeżeli to nie ta przepustnica to nie mam pojęcia...
-
każdy diesel pracuje w nadmiarze powietrza, to wynika z jego pracy. Powiedzmy, że cofniemy się 30 lat i większość diesli wtedy nie miała nic w dolocie czy to N/A czy turbo. Po prostu tyle ile wpadało do cylindra przez uchylony zawór to tyle było. To co wpadło było sprężane i wtryskiwana jakaś dawka paliwa. Od tej dawki zależał generowany power. Diesel zawsze pracuje w nadmiarze powietrza, taka różnica od benzyny. Owszem spotykało się i wtedy jakieś formy przepustnicy ale to nosiło nazwę klapy gaszącej i służyło zadławieniu silnika w przypadku jakiegoś dziwnego zjawiska. Teraz to jest urządzenie, którym zarządza ECU i realizuje jakąś strategie zapisaną w sofcie, ale w dalszym ciągu nie służy to do regulacji poweru. Tak w skrócie bo nie będę pisał eseju.
-
To nawet nie wiedziałem o tym. Dobrze się dowiedzieć 8)
Czyli w zasadzie pedał gazu = poprzez sterownik zarządzanie pracą wtrysków + zmienna geometria
-
to trochę bardziej skomplikowana sytuacja w nowych furmankach. Tu już rządzi elektronika czyli komputer sterujący praca silnika. Ty w pewnym sensie uchyleniem pedału gazu mówisz mu, hej gościu potrzebuję trochę poweru. A on już sobie zgodnie z tym napisanym softem zarządza co zrobić aby Ci dostarczyć co potrzebujesz. Im nowszy motor tym więcej różnych kontrolerów. Jak włażę pod jakiegoś nowego diesla to można się pogubić w gąszczu różnych sond i czujników temperatury itd itp. Więc teraz to co robi komputer mocno zależy od sygnałów zwrotnych z wydechu, ale jeżeli chodzi o podstawę to tak, power zależy od wtryśniętej dawki paliwa generalnie, bo jeśli chodzi o doładowanie to jest określony tylko max poziom. Jak robisz tuning to zasadniczo dotyka się tylko dawki paliwa i limitu doładowania. Żebyśmy się rozumieli, to co napisałem to taka ściąga na klasówkę czyli wersja mocno skrócona :).
-
Dorzucę jeszcze jedno do dyskusji, otóż jeśli ustawimy na ograniczniku jakąś prędkość to samochód nie pozwoli przyspieszyć powyżej zadanej wartości pomimo mocniejszego naciskania pedału gazu ale jak pedał gazu wciśniemy na max, na "drugi" stopień, to ogranicznik jest dezaktywowany.