HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: i30COMFORT w 27 Styczeń 2022, 08:48:45

Tytuł: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 27 Styczeń 2022, 08:48:45
Cześć,

Na You Tube przeczytałem w komentarzu taką informację ( w załączniku zrzut ) - pedał w i30 jest dwustopniowy, co oczywiście wyłącza tempomat w i30 na drugim stopniu.
W komentarzu ktoś napisał że na drugim stopniu jest wiecej mocy. Wczoraj zrobiłem taki test - śliska nawierzchnia, 20km/h, drugi bieg - pedał na pierwszym stopniu do końca, przyśpiesza, ESP się nie włączyło. Na drugim analogicznie - ESP się włączyło za każdym razem. Czy czuć więcej mocy? Wydaje mi się że tak ale to może efekt placebo...


Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: piotr_zaw w 27 Styczeń 2022, 11:16:23
Cześć,
też mam takie wrażenie, że na drugi stopniu jest więcej mocy i do dziś nie wiem czy tak jest naprawdę czy to tylko wrażenie.
Jak nie zapomnę to w torque  sprawdzę % otwarcia przepustnicy i położenie pedału gazu na każdym z tych stopni.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: piotr_zaw w 28 Styczeń 2022, 07:16:01
i30COMFORT - spójrz na załączony obrazek, on chyba dużo wyjaśni.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 28 Styczeń 2022, 08:02:54
Coś w tym jest jednak :D fajny test zrobiłeś, dzięki!
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 28 Styczeń 2022, 12:13:23
W zasadzie większość ludzi która nie uzywa tempomatu nigdy nie wcisnęła gazu do dechy w swoim samochodzie :D
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: weuek w 29 Styczeń 2022, 00:43:05
Co to znaczy? Używam tempomatu zawsze po drodze do pracy. Nie chcę auta bez tego. A gaz do dechy mi niepotrzebny.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: carsik w 29 Styczeń 2022, 12:36:57
używam tempomatu codziennie w drodze do pracy. I zdarza mi się wcisnąć do dna jak piszesz i nic nie zauważyłem. I naprawdę ktoś się zdziwił, że wciskając pedał do oporu jest więcej mocy niż przy wciśnięciu na 80%? No geniusz normalnie.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: Jarek Cieszyn w 29 Styczeń 2022, 18:50:45
A może ten drugi stopień pedału gazu jest przygotowany pod wersję z automatyczną skrzynią biegów z kickdown?
 
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 31 Styczeń 2022, 07:46:43
No taki ze mnie geniusz :) po prostu myślałem że ten drugi stopień jest tylko to wyłączenia tempomatu. Nie sądziłem że jak się wciśnie za ten stopień to jeszcze pracuje przepustnica.

I obstawiam że jest więcej takich geniuszy jak ja :)

Weuek - ja też na codzień nie używam. Ale w krytycznych momentach wolę wiedzieć że jest więcej pod pedałem niż mniej
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: piotr_zaw w 01 Luty 2022, 13:37:55
A może ten drugi stopień pedału gazu jest przygotowany pod wersję z automatyczną skrzynią biegów z kickdown?

w wersji z manualną skrzynią biegów, jest również na wyposażeniu:
[327AA1] KICKDOWN MECHANISM
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: carsik w 02 Luty 2022, 19:17:18
No taki ze mnie geniusz :) po prostu myślałem że ten drugi stopień jest tylko to wyłączenia tempomatu. Nie sądziłem że jak się wciśnie za ten stopień to jeszcze pracuje przepustnica.

I obstawiam że jest więcej takich geniuszy jak ja :)

Weuek - ja też na codzień nie używam. Ale w krytycznych momentach wolę wiedzieć że jest więcej pod pedałem niż mniej

1. To nie było do Ciebie tylko do tego zo wkleiłeś. No chyba, że to Ty popełniłeś ten tekst.
2. Dzisiaj rano potwierdziłem dla pewności, pedał dno nic nie robi z tempomatem, przećwiczyłem kilka razy na 5 i 6 biegu.
3. Halo, halo a co tu ma do rzeczy przepustnica, to diesel jest.


Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: piotr_zaw w 03 Luty 2022, 07:53:24
3. Halo, halo a co tu ma do rzeczy przepustnica, to diesel jest.

Nie wiem jak się nazywa fachowo ale prawdopodobnie miałem na myśli to: "35102C - 351002A900 - VALVE ASSY - AIR CONTROL" :)


Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 03 Luty 2022, 13:27:02
Ja tylko wkleiłem, kto inny pisał :)

No jak masz ogranicznik to ten drugi stopień ściąga ogranicznik. Spróbuj na ograniczniku.

Odnośnie przepustnicy w dieslu - w zasadzie obroty silnika są regulowane wtryskami + regulacja ilości powietrza  - odbywa się tym czymś co kolega Piotr znalazł w serwisówce.
Także podejrzewam że na tejże przepustnicy jest czujnik
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: carsik w 03 Luty 2022, 22:00:32
ok, ale ta faktycznie przepustnica nie służy nominalnie do tego samego co w większości benzyn czyli sterowania powerem tylko to ekologia. Steruje tym komputer zależnie od swojego softu a służy to ograniczeniu emisji NOX.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 04 Luty 2022, 12:23:11
A w jaki sposób jest ogólnie kontrolowany skład mieszanki w dieslu od strony powietrza? Zgodnie z obrotami jest pobierane ?

 Jeżeli to nie ta przepustnica to nie mam pojęcia...
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: carsik w 04 Luty 2022, 18:21:50
każdy diesel pracuje w nadmiarze powietrza, to wynika z jego pracy. Powiedzmy, że cofniemy się 30 lat i większość diesli wtedy nie miała nic w dolocie czy to N/A czy turbo. Po prostu tyle ile wpadało do cylindra przez uchylony zawór to tyle było. To co wpadło było sprężane i wtryskiwana jakaś dawka paliwa. Od tej dawki zależał generowany power. Diesel zawsze pracuje w nadmiarze powietrza, taka różnica od benzyny. Owszem spotykało się i wtedy jakieś formy przepustnicy ale to nosiło nazwę klapy gaszącej i służyło zadławieniu silnika w przypadku jakiegoś dziwnego zjawiska. Teraz to jest urządzenie, którym zarządza ECU i realizuje jakąś strategie zapisaną w sofcie, ale w dalszym ciągu nie służy to do regulacji poweru. Tak w skrócie bo nie będę pisał eseju.
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 07 Luty 2022, 08:18:22
To nawet nie wiedziałem o tym. Dobrze się dowiedzieć  8)


Czyli w zasadzie pedał gazu = poprzez sterownik zarządzanie pracą wtrysków + zmienna geometria
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: carsik w 10 Luty 2022, 22:28:39
to trochę bardziej skomplikowana sytuacja w nowych furmankach. Tu już rządzi elektronika czyli komputer sterujący praca silnika. Ty w pewnym sensie uchyleniem pedału gazu mówisz mu, hej gościu potrzebuję trochę poweru. A on już sobie zgodnie z tym napisanym softem zarządza co zrobić aby Ci dostarczyć co potrzebujesz. Im nowszy motor tym więcej różnych kontrolerów. Jak włażę pod jakiegoś nowego diesla to można się pogubić w gąszczu różnych sond i czujników temperatury itd itp. Więc teraz to co robi komputer mocno zależy od sygnałów zwrotnych z wydechu, ale jeżeli chodzi o podstawę to tak, power zależy od wtryśniętej dawki paliwa generalnie, bo jeśli chodzi o doładowanie to jest określony tylko max poziom. Jak robisz tuning to zasadniczo dotyka się tylko dawki paliwa i limitu doładowania. Żebyśmy się rozumieli, to co napisałem to taka ściąga na klasówkę czyli wersja mocno skrócona :).
Tytuł: Odp: Dwustopniowy pedał gazu - tempomat + zwiększenie mocy?
Wiadomość wysłana przez: Jarek Cieszyn w 11 Luty 2022, 22:05:42
Dorzucę jeszcze jedno do dyskusji, otóż jeśli ustawimy na ograniczniku jakąś prędkość to samochód nie pozwoli przyspieszyć powyżej zadanej wartości pomimo mocniejszego naciskania pedału gazu ale jak pedał gazu wciśniemy na max, na "drugi" stopień, to ogranicznik jest dezaktywowany.