HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: christo w 13 Styczeń 2022, 00:28:43
-
Jak w temacie - pytanie do osób z fachową wiedzą w tym zakresie :
Zaślepienie blaszką EGR wystarczy aby sterownik nie pchał spalin do dolotu ? Czy wywali jakiś błąd ?
Silnik 1.6crdi + DPF 2017r. GD polift.
-
obstawiałbym, że wywali. Co prawda nigdy tego w tym modelu nie robiłem ale do tej pory wszystkie mi znane auta z normą Euro 5 i więcej sygnalizowały po kilkudziesięciu kilometrach problem, z reguły choinka na desce i tryb awaryjny.
-
Właśnie nie mam pewnej odpowiedzi w tej kwestii, jedni twierdzą że zaślepienie za egr-em wystarczy , egr pracuje sobie po swojemu ale dalej do kolektora nie sa puszczane spaliny. Inni twierdzą, że może być tak że przepływka w kolektorze może dawać błędny odczyt.
-
przepływy są inne i to wywala błąd P0400 (chyba, nie wiem czy dobrze pamiętam) Generalnie nie zgadza się przepływ przez przepływkę z oczekiwaniami ECU. To nie jest tak natychmiast, on potrzebuje czasu na wypełnienie bufora. Z reguły 50 do 100km a później bęc niespodzianka. Jak masz ochotę możesz zrobić sobie test i wstawić blaszkę. Tylko coś go gnębi, że chcesz go tak ukarać?
-
Ukarać ? :) Ej no chyba to jest dla jego dobra :) , to chyba nic dobrego dla silnika kiedy sie mu każe oddychać spalinami zamiast świeżym powietrzem ;D.
-
nie, no żartowałem. Gnój w kolektorze dolotowym jest bezcenny, 4 godziny w Avensisie kiedyś kopałem aby go jakoś z tego syfu odgruzować i chemią traktowałem. Nie przyglądałem się jak w tym silniku ale jak jest łatwo to zrobić, to eksperyment będzie bezcenny a nic się nie wydarzy oprócz konieczności skasowania błędu no i trochę rękodzieła.
-
No właśnie nie chce mi sie rzeźbić 2 razy ;D . Może jest tu jakiś cwaniak i rozwieje wątpliwości ;)
-
zrobiłbym to dla Ciebie/Siebie z czystej ciekawości ale jeszcze tydzień kwarantanny mam przez tego parcha.
-
To czekamy ;D. Widziałeś gotowe docięte zaślepki z kwasówki na alledrogo ? jakos po 18zł :). jak coś się dowiem w tej materii to napisze :)
-
mam za daleko do allegro :)
-
Podstawa to sterownik. Blaszka po tym zabiegu zbędna. Można czyścić kolektor i z nową mocą w drogę.
-
no nie do końca. Blaszka jest pożądana aby mimo wszystko ciśnienie nie chciało spierniczać z kolektora. Dużo zależy od konstrukcji zaworu EGR ale zawsze lepiej tę blaszkę włożyć szczególnie że koszt żaden.
-
Dostałęm info od jednego użytkownika i30 że w jego 1.6 crdi 110KM z 2014r. którego zaślepił samą blaszką bez żadnego kodowania od 2 lat jeździ i nie wywala żadnych błędów.
Inny napisał że tylko 1 raz wywaliło mu check i z kodu błędu wyszło, że za duże stęzenie tlenków azotu ale po wykasowaniu go juz to sie więcej nie powtórzyło.
-
no to można próbować. Ty masz chyba młodszy ale może nic nie ruszali w sofcie i kontrolerach. JUż pisałem, że hyundai jakoś specjalnie nie dba o samodiagnozę tych pojazdów.
-
Panowie nie powielajcie zasłyszanych legend od bajkopisarzy. Jak pisałem wcześniej tylko w sterowniku modyfikacja bez blaszki. Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną rzecz otóż EGR współpracuje z filtrem cząstek w trakcie jego wypalania. Samo zamknięcie EGR może doprowadzić do braku temperatury potrzebnej do wypalenia filtra. Może ale nie musi, czasami zdarza się. Tak naprawdę powinno się usunąć filtr elektronicznie a następnie fizycznie oraz elektroniczne zamknięcie EGR. Jeżeli ktoś się uprze na blaszkę - można tylko po co.
-
możesz przybliżyć w jaki sposób zamknięcie egr ma wpływ na wypalanie dpf?
-
W trakcie nasycenia filtra sadzą czujnik wysyła komendę do jego wypalenia. Nie zawsze temperatura jest odpowiednia do tego procesu np. wolna jazda, zbyt niskie obroty itp. Wtedy EGR otwiera się i spalinami podbija temperaturę do żądanej i filtr się zaczyna wypalać.
-
o kurna, jesteś mistrzem w wymyślaniu bzdury. Doczytaj szanowny kolego do czego służy EGR w aucie, kiedy się otwiera i dlaczego. ale tak na szybko dla Ciebie to napiszę taki poradniczek. EGR jest w silniku po to aby zapobiegać w niektórych stanach pracy zbyt wysokiej emisji NOX. NOX powstają przy dużym nadmiarze powietrza w cylindrze i wysokiej temperaturze spalania. W celu obniżenia temperatury spalania i zmniejszenia ilości tlenu w ładunku w cylindrze dodaje się nieco spalin do tego ładunku. Finito. Jego związek z DPF jest żaden, jeżeli już zmniejszenie temperatury w cylindrze zwiększa ilość sadzy czyli wprost przeciwnie do tego co wymyśliłeś.
-
Nie będę z niedouczonym bajkopisarzem dyskutował szkoda czasu.
-
a tak konkretnie? Masz rację nie ucz się niczego. Jeśli zajmujesz. się tą mechaniką to zmień profesję, agroturystka albo pomidorki, cokolwiek tylko nie mechanika samochodowa
-
Zmień dostawcę bo to co palisz wydatnie szkodzi ci na mózg.
-
tak żebyś się jednak poduczył coś prostego z rysunkami
-
Też jestem zdania że EGR nie ma nic bezpośrednio do wypalania DPF , no chyba tyle że jeżeli dpf jest wypalany to egr musi byc bezwględnie ZAMKNIĘtY ( ale jak go fizycznie zaślepimy do i tak jest cały czas zamkniety ) .
Jak otwarcie EGR ma podnieść temp w DPF jeżeli temp. spalin w sensorze nr 1 czyli tym przed sensorem 2 w DPF jest w okolicach 150-230st.C a DPF przy wypalaniu ma temp w okolicach 620-630 st.C ?
-
raczej odpowiedzi się nie spodziewaj. Gość jest odporny na wiedzę jak cerata na wodę. Oczywiście, że masz rację.