HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: ms80 w 26 Grudzień 2021, 23:04:32
-
Witam
Jeżeli odłączę akumulator w celu jego podładowania, to czy spowoduje to jakieś problemy z uruchomieniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora?
Ewentualnie czy będzie potrzebny jakiś pin do włączenia radia fabrycznego?
-
Ładuj bez odłączania.
-
A jakieś ewentualne przepięcia z sieci nic nie uszkodzą?
Jeszcze wymyśliłem taki sposób: podłączę do klem drugi mały akumulator 12V. Następnie odłączę ten właściwy akumulator w celu podładowania. Czy w instalacji cały czas będzie napięcie z tego zastępczego akumulatora. Po naładowaniu podłączę ten właściwy akumulator i dopiero odłączę ten zastępczy. Co tym myślisz?
-
Myślę, że może być, ale niepotrzebny "zachód". Ładuję akumulatory w autach (3 benzyny i 1 diesel, różne marki) bez odpinania czegokolwiek ładowarką elektroniczną od 12 lat i nigdy nie było najmniejszego problemu.
-
Kupiłem mały akumulator AGM taki do UPS 12V 7,2Ah. Dorobiłem do tego kable z krokodylkami na końcu. Podłączyłem do klem w samochodzie. Następnie odłączyłem akumulator do podładowania. Na zaciskach miał zaledwie 12,2V, więc rozładowany. W pełni naładowany powinien mieć napięcie 12,8V, więc szkoda aby się zasiarczył nowy akumulator. Lepiej ładować co jakiś czas prostownikiem.
Po naładowaniu akumulatora podłączyłem go do klem w samochodzie, a ten mały podtrzymujący odłączyłem. Wszystko działa, a co najważniejsze nic nie skasowało się i nic nie musiałem ponownie ustawiać :)
Gdyby ktoś z Was chciał zrobić sobie coś podobnego, to chętnie pomogę, dołączę zdjęcia :)
-
Gdyby ktoś z Was chciał zrobić sobie coś podobnego, to chętnie pomogę, dołączę zdjęcia :)
Jak możesz to pokaż jak to wygląda. Dzięki.