HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: Anazar w 14 Listopad 2021, 21:58:20
-
Wg informacji z bazy silników wynika, że posiadam silnik G6EAG. Nie wiem gdzie znaleźć w komorze silnika czy te dane są poprawne. Czy jest gdzieś podana wersja silnika, czy czasem nie występuje inna wersja? Nie znalazłem informacji na temat kontroli luzu zaworowego dla tego silnika. W Internecie wspominają, że należy to robić przy wymianie rozrządu, ponieważ psują się samoregulatory. Inne informacje z Internetu, że trzeba regulować. Jaka jest prawda na ten temat?
-
Jeżeli wieżyc sprzedawcy mojego santa fe to trzeba regolowac.... Podobno u mnie były regulowane
-
Wedle instrukcji regulacja po 96 000 km bądź 48 miesięcy chyba że nadmiernie słychać zawory czytaj silnik głośniej pracuje
-
Poza wspomnianym wpisem do instrukcji, to jak wspomniałem, najpewniejsze źródło jakie znalazłem to takie wspominające „o jakiejś kontroli samoleguratorów” (tylko jak je kontrolować?),a o regulacji to tylko niepotwierdzone zasłyszane przez użytkowników plotki. CZYLI NIC. Każdy słyszał, NIKT NIE ROBIŁ. :-X Sprzedawca też słyszał, że trzeba „to zrobił” ;D 8) :D :)
-
Wpis w instrukcji, o regulacji zaworów, może być „LAPSUSEM DRUKARSKIM”, przepisanym od innego silnika z innej instrukcji.
-
to samo jest z wpisami do instrukcji konkretnego oleju, konkretnego producenta, a to tylko zależy od umowy z producentami płynów w czasie tworzenia takiej instrukcji.
np.: Kupiłem kiedyś motocykl Yamaha i było tam napisane aby lać olej ARAL.
-
To poczekajmy na odpowiedź innego użytkownika, tyle ile wiem napisałem.
-
Nie ma nic o tym w internecie, STĄD MOJE PYTANIE NA FORUM. Też mam dostęp do internetu ;D
-
W tym przypadku pomału potwierdza się moje przypuszczenie, że ta cała regulacja to „CHOCHLIK DRUKARSKI” z instrukcji, powtarzany przez użytkowników internetu i sprzedawców ;D oraz nawet mechaników. Wszyscy „oni” REGULOWALI zawory ;D z podkreśleniem słowa REGULOWALI 8) ;D
Wygląda na to, że znajdę tam szklanki z hydraulicznymi popychaczami wewnątrz 8)
-
W instrukcji pisze, że jest kompensator automatyczny, na rozgrzanym silniku.
W instrukcji serwisowej są zwykłe szklani bez regulatora. Temat męczył mi głowę po zakupie i czytając fora amerykanskie doczytałem tylko, że nikt tego nie robi jak się nic nie dzieje bo koszt jest wysoki. Znalazłem tylko jeden wpis o posypaniu się silnika przy 670 tyś. kilometrów.
Pewnie gdym miał pewnego mechanika, który by to zrobił bez zamartwiania się czyl po wszystki auto będzie w lepszej kondycji niż przed to bym luz miał sprawdzony.
-
A poniżej link do tematu luzów zaworowych i wypowiedzi kilku forumowiczów.
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,11989.msg116327.html#msg116327 (http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,11989.msg116327.html#msg116327)
-
Coś znalazłem. :)
Szklanki w różnych rozmiarach:
od T=3,000 do T=3,600
Rozmiar zmienia się co 0,015
Co by to nie znaczyło to odnalazłem szklanki w 41 różnych rozmiarach ???
-
czyli wymienia się szklanki - 22226-3E000
oznaczone od: 22226-3E001 - 22226-3E041
Nie ma tam chyba regulatorów hydraulicznych :'(
-
Ten typ z załącznika:
-
Z instrukcji serwisowej w języku angielskim.
-
luz jest do kontroli i ewentualnie regulacji jeśli nie trzyma się w tolerancji. Raczej nie trzeba wymieniać szklanek jeśli nie ma LPG.
-
…czyli odnaleziony wpis ABY PRZY WYMIANIE ROZRZĄDU OD RAZU KONTROLOWAĆ I REGULOWAĆ ZAWORY ma 100% pokrycia z prawdą.
Temat więc można uznać za zamknięty.
-
Dla całkowitego zamknięcia tego tematu przydałaby się lista lub linki do mechaników, którzy dysponują takimi szklankami do regulacji i robią takie regulacje, bo czekanie 4 tygodnie na dostawę szklanek z Korei 😜 z rozbebeszonym autem… to „słabe rozwiązanie” 😛
Można oczywiście oddać do serwisu HYUNDAI po 400-500zł za każdą roboczogodzinę
-
…. i czy wszystkie silniki V6 2.7 (w dowolnych autach i rocznikach Hyundai/KIA) mają ten sam typ regulacji?
Może by dorobić kolumnę do bazy silników z typem regulacji zaworów?
-
Witam,
jakieś 4 miesiące temu byłem na sprawdzeniu luzów. Mam najechane z 270tys, rocznik 2007, brak gazu. Wyszło, że dwa wydechowe na głowicy bliżej grodzi zbliżają się do granicy. Co do samej regulacji to szklanki były "od ręki" w Foxie Rzeszów albo opcja szlifowania. Ogólnie droga impreza:) Póki co nie robiłem ale ponoć jeszcze tak z 50-60tys km i trzeba będzie ogarnąć temat:)