HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: skraburski w 09 Listopad 2021, 14:13:27
-
Hej,
Bawił się ktoś z was wyciszenie i30 PD po lifcie? Największy hałas jest od kół więc chciałbym zacząć od nadkoli.
Żeby uniknąć sytuacji, że woda wejdzie pod maty chciałbym je nakleić od wewnątrz, czy trudno jest zdjąc tapicerkę z przodu i z tyłu?
-
Z przodu tapicerka jest częściowo zasłonięta elementami deski rozdzielczej. Od strony pasażera trzeba wyjąć schowek i zdemontować kilka plastików wokół niego. Nic trudnego, ale jest to dość czasochłonne. Nie wiem jak od strony kierowcy, ale przypuszczam, że podobnie. Tyłu nie ruszałem.
-
witam ,ja wyciszałem bagażnik w kombi,nadkola są wyłożone materiałem, same blachy bagażnika wykleiłem pianką chyba około 8mm,czy to coś dało ?,trudno wyczuć,ale rozebranie całego bagażnika to sporo czasu .
i30 CW PD 12.2017.
-
Pianki się nie klei na blachę, tylko na matę. Woda nie wejdzie pod maty, a przynajmniej nie takie porządne, na przykład od STP. Wiem co piszę, bo w 3 autach takie kleiłem. Po poprawnym zamocowaniu są jak zwulkanizowane z podłożem.
Inwestuj najpierw w tył, bo tyle nadkola są całe w kabinie.
Nadkola polecam robić tak: Mata na blachę,a gąbka na nadkole:
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXuUrW5SxsOfyM3s9Tu5vNltLzYhRgyYmxn4ptmE92yWgmAyrjkZMnJnePDDxO5qG8K2BNTKDn4DwvnPP8oqbRqS4_6J_IE4DX5waRlOc_bDunzAfZaAmA9dR59CZ3SnTsNStZ9FjqkgXIaEaX8m14NCQ=w1280-h949-no?authuser=0)
-
Matę chciałem kleić od wewnątrz, bo od zewnątrz jest duże ryzyko, że wciągnie wodę kapilarnie i będzie gniło.
Pianka tak jak pokazałeś na nadkole.
Ale zaskoczyłeś mnie tym, żeby robić tył najpierw, ja zdecydywowanie bardziej słyszę przednie nadkola, ale może to mylne wrażenie.
-
Pewnie chcesz jakąś dziadowska matę kupić. Porządna wody nie wciągnie, bo składa się ze smoły na cienkiej blaszcze aluminiowej. Nie ma możliwości żeby to chłonęło wodę. A pianka ma zamknięte pory. Taka od birmat.pl moczyłem w wodzie i nic nie wciągnęła.
Różne opcje przetestowałem, a obecnie mam tak wyklejone wszystkie drzwi, maskę, klapę, bagażnik, pod kanapą i wszystkie nadkola.
-
W moim i30 2019 największy hałas jest od silnika - powyżej 100km/h. Jak to wyciszyć?
-
Z tym niewiele się da zrobić. Można kombinować z matą i pianką pod maskę, ale efekt jest mizerny. A zatkać go od spodu osłoną od diesla to też słaby pomysł, bo w ciepłe dni będzie się przegrzewał.
Wolnossące co mają ~4000 obrotów przy 140 km/h nie nadają się na drogi szybkiego ruchu. Do takiego wniosku doszedłem gdy otworzono autostradę w mojej okolicy.
-
Pod maską jest fabryczne wygłuszenie, ale bardzo kiepskiej jakości. Co masz na myśli pisząc o spodniej osłonie od diesla? Fabrycznie i30 z silnikami benzynowymi mają już osłonę silnika od spodu. Diesel ma inną?
-
Oczywiście, na 130 się nie znam, ale zazwyczaj benzynowe mają krótką/częściową, a diesle długą/pełną. I zazwyczaj ta pełna niekoniecznie pasuje do benzyn, bo albo plecionka jest za blisko albo katalizator. Dobre osłony do diesla nie są płaskim plastikiem, tylko mają jeszcze albo szmatę albo takie sześciany różnej wysokości. To ma pochłaniać trochę klekotu. Coś takiego:
(https://amt1.pl/11785-thickbox_default/oslona-silnika-volkswagen-vw-bora-golf-iv-diesel-komplet-z-wygluszeniem.jpg)
Ale diesel głośny przy niskich prędkościach, a wolnossąca benzyna przy wysokich. Coś za coś. Nie ma to jak turbobenzyna - połączenie zalet obu wcześniej wymienionych. :-)
Kiedy jeszcze auta miały uszczelki maski naokoło komory silnika (tak samo jak niektórzy dają w uszczelki drzwi), to można było w nie włożyć sznur gumowy i coś to tam dawało. A teraz jest zwykle tylko kawałek uszczelki od strony szyby. Ogólnie to wszystkiego jest mniej, i zawieszenia ubożeją i wyciszenia, bo ludziska jarają się wyłącznie elektronicznymi zabawkami.
-
Pewnie chcesz jakąś dziadowska matę kupić. Porządna wody nie wciągnie, bo składa się ze smoły na cienkiej blaszcze aluminiowej. Nie ma możliwości żeby to chłonęło wodę. A pianka ma zamknięte pory. Taka od birmat.pl moczyłem w wodzie i nic nie wciągnęła.
to nie chodzi o to, że mata chłonie tylko o to, że nie da się tego zrobić tak żeby nie została gdzieś jaka maleńka dziurka i wtedy działa zasysanie kapilarne.
Woda jest wsysana we wszystkie szczeliny siłami napięcia powierzchniowego i tego się obawiam.
Maty oczywiście brałbym z bitmata, robiłem już nimi drzwi w i30 GD
-
A czemu ma dziurka zostać? Przecież to się robi na zakładkę i rozwałkowuje. Jakbyś konserwacją opryskał i na to blachę położył. Nie zaszkodzi, nawet "rdzolubnemu" autu (miałem forda wcześniej).
Wiele godzin przy tym spędziłem, nie pitolę farmazonów.
-
przy kapilarze mowimy o otworze srednicy ludziego wlosa, naprawdę ciężko na łączeniach rozwałkować tak, żeby takie niewielkie otwory nie wystąpiły
-
Panie, takoż rzecze teoria. A w praktyce prędzej ci zardzewieje nieruszany.
-
i30 sprzed lifta to jeden z najlepiej wyciszonych aut jakimi jeździłem. Częśto piesi nie słyszą na osiedlu jak jadę (silnik 1.4MPI). Nie wiem gdzie u was słychać tą głośność :O
-
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W tym przypadku to jest twoje małe doświadczenie. :-)
-
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W tym przypadku to jest twoje małe doświadczenie. :-)
Ano tak bo wiesz ile czasu mam prawko i ile aut posiadałem. ;D
-
Wiele się zmieniło od czasu wartburgów i trabantów.
-
Temat był poruszany wcześniej na forum, poszukaj "Wygłuszenie maski"
Zgadzam się z tym, że lepiej zająć się tylnymi nadkolami, ew. drzwiami.
Wg mnie hałas od silnika przenika przez przegrodę, a nie maskę (oczywiście chodzi o dźwięki słyszalne w kabinie, a z szybą raczej nic nie da sie zrobić).
-
Wygłuszenie maski trochę daje. W getzie z powodu dużej ceny oryginalnego wygłuszenia od ropniaka założyłem dwie sztuki złożone razem od fiata SC i CC. Słyszalny efekt to wyciszenie nawet na zewnątrz odgłosu głośnego cykania wtrysków brc więc coś tam wygłusza. Do tego wyklejone drzwi od wewnątrz matą i wyszło po taniości.
-
Cześć,
Widzę, że niewiele się działo w tym temacie od jakiegoś czasu...
Udało się z tematem wyciszenia ? Ja czytałem, że aby obniżyć trochę dźwięk silnika, to dobrze by było zrobić podszybie.
Niedawno mignął mi filmik na YT, gdzie pacjentem właśnie był I30...może komuś się przyda :-)
Firma wygląda na profesjonalną a gościo dosyć ciekawie wyjaśnia.
-
Przesiadłem się z Octavii 2 do i30 pd i z tym wyciszeniem w środku to średnio... Szczególnie głośno się robi przy wyższych prędkościach... Przy niskich prędkościach całkiem spoko ale powyżej 100 robi się głośno