HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: jaco424 w 21 Wrzesień 2021, 10:01:20
-
cześć,
Padł mi prawdopodobnie synchronizator, i po długich rozmyślaniach zaryzykuję wymianę skrzyni na używaną kosztem regeneracji.
Sprawa wydawałaby się banalna, po skrzyń na allegro do 1.4 crdi mnogo. Postanowiłem jedank po nr VIN sprawdzić rodzaj skrzyni i tu zdziwienie. Wszystkie źródła podają że w I30 od 12-16 stosowana jest skrzynia o kodzie WDJ6E natomiast mnie po wbiciu VIN podaje, iż w moim zastosowana jest skrzynia WFJ6E. Nigdzie nie znalazłem informacji, czy to rzeczywiście się czymś różni, czy rzeczywiście w Hyundai'ach po faceliftingu w 2015 zaczęto stosować skrzynie o tym kodzie. Szukając informacji natykam się jedynie na to, że WFJ6E jest używana np. w ix35 1.7 crdi.
VIN: TMAD281RAFJ093724
Informacje zaciągnałem z poniższej strony:
https://hyundai.7zap.com/en/eur/vin/tmad281rafj093724/
Spędziłem dwa dni na przekopaniu internetu aby się upewnić czy te, które najcześciej na allegro/olx są oferowane do mojego typu WDJ6E podejdą, ale nie mam pewności.
Zacząłem przeszukiwać ogłoszenia i sprawdzać VINy innych podobnych Hyundai i okazało się, że dla innego dokładnie w tej samej konfiguracji 1.4 Crdi kombi jest wpisana skrzynia z kodem WGJ6E. Czy to jest jakiś bałagan informacyjny czy rzeczywiście co model to inne przełożenie?
Proszę kogoś kto ma pocięcie o informację.
Dzięki
Jacek
-
A rzuc okiem tu, moze cos pomoze. Wystepuje jedna skrzynia manual (nr 430000 wg katalogu) i automat, wg VIN.
Jak klikniesz ? na koncu info o modelu wychodzi ze masz
ngine: R11E
engineno: D4FCFZ139834
engineFactory: 149 (Zilina (Slovakia))
transmission: ZD96
transmissionno: WFJ6 E916950
Czyli to co znalazles wczesniej... 8)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24%2AKwE_CxpzPDtIbXlFcUA6C2dzU1RKOzQ5OCosGWBlb0o4NTM9KiwZe2VvSjk8MzBjaXY6AAAAAJOck2Y%24&vid=5984&cid=2&uid=115113&q=TMAD281RAFJ093724
Pozdro .
-
Też udało mi się już do tej strony dotrzeć.
Byłem dzisiaj u mechanika, sciągnał obudowę akumulatora i dotarliśmy do tego miejsca, w którym powinien być wybity numer opisujący typ skrzyni. I tu kolejne zdziwienie, albo był nabity bardzo słabo albo wcale, bo nie dało się go odczytać. Przyglądając się skrzyniom WFJ6E i WDJ6E na zasadzie dziecięcych zabaw w stylu znajdz różnice, widać minilane różnice w obudowach tych skrzyń oraz np. wysprzęglika. Jak się okazuje moja skrzynia wygląda i ma wysprzęglik jak WDJ6E a nie WFJ6E jak to sugerują wszystkie źródła według mojego VIN.
-
Może ktoś będzie kiedyś miał podobny problem więc tutaj opisuje finał tej historii.
Kupiona teoretycznie z innym oznaczniem niż podaje VIN czyli WDJ6E zamiast WFJ6E, wszystko pasuje.
Nie czuję też, aby było to jakieś inne przełożenie bo moc/prędkości na tym samym poziomie.