HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Krystian2505 w 15 Wrzesień 2021, 20:01:15

Tytuł: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: Krystian2505 w 15 Wrzesień 2021, 20:01:15
Witam,
Mam problem, pojazd jak w temacie I30 GD 1.6CRDI 110KM, przejechanie 230kkm. Od pewnego czasu obserwuję spadek mocy w zakresie 1500-2000obrotów. Najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu, po przekroczeniu 2000 obrotów pracuje normalnie. Spadek objawia się chwilowym zamuleniem tak jakbym zaciągnął hamulec ręczny. Zaobserwowałem zwiększone spalanie o ok 1L/100
Podłączony do interfejsu diagnostycznego nie wykazuje błędów. Zaobserwowałem dziwne wskazania czujnika położenia przepustnicy, wskazuje cały czas 12-13% niezależnie od położenia pedału gazu po odłączeniu wtyczki od przepustnicy pokazuje 0%. Filtr paliwa wymieniony 10kkm temu, sitko w baku czyste.
Czy ktoś z użytkowników spotkał się z podobnymi objawami ??

Pozdrawiam
Krystian
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: carsik w 15 Wrzesień 2021, 21:15:38
raczej szukałbym w kierunku nieszczelność w dolocie za turbo lub problemów w samym turbo. To diesel więc rola przepustnicy nie jest jak benzynie. Jak odłączysz kostkę to co ma pokazać?
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 16 Wrzesień 2021, 13:36:20
Prawdopodobnie do czyszczenia geometria w turbinie...mam to samo ale nie mogę się zabrać za to. A po drugie czyszczenie nie zawsze się kończy sukcesem
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: Krystian2505 w 18 Wrzesień 2021, 18:55:15
Witam,
W dalszym ciągu drążę temat. Dzisiaj odłączyłem wąż doprowadzający powietrze do turbosprężarki. Okazuje się że wszędzie jest olej, cały  wąż do intercoolera jest  delikatnie zaolejony po zewnątrz. Co gorsza wydaje się że sprężarka jest przytarta/ zatarta. Ciężko obrócić wirnikiem - chyba że jest tam jakiś hamulec (nic mi o tym jednak nie wiadomo). Geometra jako taka działa, jednak nie wiadomo co dzieje się wewnątrz. Muszę pomyśleć nad wymianą. Pytanie czy będę w stanie zrobić to sam, czy coś może mnie zaskoczyć ?
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: carsik w 18 Wrzesień 2021, 19:02:49
na to pytanie to raczej trudno Ci odpowiedzieć. To czysta mechanika. Śrubki, uszczelki, odpowiednie narzędzia. zdecydowanie jednak warto mieć możliwość dostępu od dołu itp itd
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: Zibi.S68 w 19 Wrzesień 2021, 19:45:38
Każda turbina leje nawet nowa tylko zależy ile, olej na wirniku to nie jest największy problem. Problemem u Ciebie jest to że ciężko się kręci wyślij ją na Podkarpacie do firmy BOSCH możesz gdzie indziej twoja wola ale ja akurat tą firmę polecam, bo sam nic nie zrobisz. Turbinę później trzeba wyważyć jak to zrobisz. Jak masz turbinę Garetta to z częściami kiepsko z tego co wiem to Garett sam regeneruje turbiny i częściami nie bardzo chce się dzielić. Masz przejechane 230 tys. to już jest jej potrzebna regeneracja lub kup nową dla świętego spokoju bo taki przebieg to dla turbiny już dużo. Moja rozleciała się przy przebiegu jak dobrze pamiętam 160 tys. ale nigdy nie były one wiekowe, Ty masz tą mocniejszą z tego co wiem.
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: i30COMFORT w 20 Wrzesień 2021, 13:42:50
Kolego a jak z dojściem do turbiny? Napociłeś się żeby te zdjęcia cyknąc?
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: Krystian2505 w 28 Wrzesień 2021, 19:33:48
Witam,
Nie specjalnie się napociłem, zdjąłem osłonę silnika i w zasadzie już jest dostęp. trzeba tylko troszkę się naciągnąć, ponieważ turbina jest z tyłu silnika od strony grodzi pod nadszybiem.
Tytuł: Odp: I30 GD 1.6 CRDI spadek mocy w zakresie 1500-2000RPM
Wiadomość wysłana przez: weuek w 28 Wrzesień 2021, 21:20:42
Nadszybie to byłoby nad szybą, czyli gdzieś na dachu. ;-)