HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: unik88 w 20 Sierpień 2021, 09:10:04
-
Witam jestem mam nadzieję szcześliwym posiadaczem hyundaia i40 198 tys przbiegu 1.7 crdi 115 km. Auto kupiłem tydzień temu i zauważylem wysoki stan oleju więc wymienilem na nowy. Ale nie dawało mi to spokoju, więc zainstalowalem car scanner i interfejs OBD. Okazalo sie ze DPF wypala się co 20 km :/ jedynie co zauważylem że rosnie temaperatura EGR sie zamyka na 0. Byłem na komputerze różnica ciśniej na biegu jalowym wynosila 16mBar. Wiec czytając różne wątki zalałem dodatku do paliwa liqui molly i pojechalem na trase ekspresowa 4 bieg 90km/h i zaczelo sie wypalać trwalo to jakies 15 min i okolo 20 km. Więc mowie ok jade dalej po 20 km znowu wypalanie tak samo 20 km. Zrobilem 160 km i 4 razy wypalal sie dpf czyli przez 80 km. Podjechalem na komputer różnica ciśnienia 6mBar na postoju gdzie po chwili tak jakby EGR sie otworzył w wskakuje na 16 mBar po przegazowaniu znowu 6mBar. Dzisiaj rano do pracy mam kolo 5 km samochód złapał temperature 90 stopni znowu wypalanie. Dodam tylko ze nie ma żadnego spadku mocy ani nic zeby nie aplikacja nie wiedzial bym nawet że taka sytuacja ma miejsce. W poprzednim aucie jak wypala to bylo to czuc a tutaj nic. Czujnik ciśnienia chyba dobrze pokazuje rurki cale przedmuchane. Już mi rece opadaja myslicie żę pranie DPF cos pomoże ? czy sprubowac zaaplikowac jakis preparat bezpośrednio do filtra. Miał ktoś podobny przypadek ?. Czytalem ze wyjecie filtra nie jest latwe może ktoś wyciagał i cos pomożę. Pozdrawiam
-
Ta mina jest z importu od handlarza?
-
Witam, miałem podobnie w wersji 136KM (przebieg 176tys,auto katowane w mieście), co chwile dopalało dpf co skutkowało zwiększeniem poziomu oleju w silniku. Po diagnostyce w HMP okazało się ze dpf jest zapchany i nie da się go serwisowo dopalić :( dopalanie na trasie tez nic nie dało kilkukrotnie. Po praniu dpf Hyundai chodzi jak nowy dodatkowo wymieniłem czujnik temperatury wydechu i jak narazie po przejechaniu ok 11000 km jest wszystko Ok. Dobrze zdiagnozuj bo w jednym serwisie chcieli mi wszystkie wtryski wymieniać bo rzekomo one lały do silnika a nie dpf i wycenili mi to na kwotę 19 tys netto + VAT. 8)
-
Jest z importu :) od 6 lat w Polsce kupiony od pierwszego właściciela w naszym kraju. Poprzedni właściciel niby nigdy nie miał problemów ja jakby nie aplikacja też bym jeździł bo niczym się to nie objawia. Tylko zdziwił mnie stan oleju i się zaczęło. Tak jak pisałem tego wypalania nie idzie wyczuć bez podglądu w temperaturę dpf moc obroty wszystko ok.
-
Też się będę skłaniał do prania tego filtra. Jak miałeś tak zaklejony filtr odczuwales to podczas użytkowania?Ale jeszcze jutro spróbuję zaaplikować preparat bezpośrednio do filtra firmy k2 czytałem spoko opinie. I mam pytanie czy mogę wcisnąć go przez sondę lambde? Po drodze jest jeszcze katalizator. Czy może spróbować przez wezyki od czujnika ciśnień bo od kręcenie ich pewnie nie będzie łatwe, że względu na dostep. Aplikowal ktoś już taki środek do filtra w i 40 ?
-
Ja aplikowałem do Santa. Nic nie dało, aczkolwiek ja miałem filtr zawalony olejem.
Zainwestuj w porządne czyszczenie (wyjęcie i wypalenie syfu ze środka). Potem adaptacja na kompie ze nowy filtr i ciesz się autem.
-
Tak będę musiał zrobić :( dawałeś do wypalenia czy do płukania bo z tego co widzę wszyscy oferują płukanie z chemia ale też są zakłady co wypalają w jakiś piecach. Możecie się podzielić opiniami na ten temat?
-
I jeszcze chodzi mi o to czy ktoś miał taki sam przypadek że dpf się wypala co chwile. Wszystkie posty jakie znalazłem to że wypalał się około 100 km i mniej. Może wina leży w czujniki ciśnień chociaż wartości się zmieniały. Bo już sam nie wiem co inicjujealanie i czy jest możliwe że tak często by się wypalal. Bo jeżeli go wypali w jakimś stopniu jest możliwe że po przejechaniu 10 km znowu jest zapchany. Już sam nie wiem :(
-
Twoje auto nie jest w stanie dopalić filtra dpf, u mnie było to samo włączał się co po chwila. W moim i40 patrzyłem na wykres chwilowego spalania i non stop wzrastał drastycznie niestety użytkowanie w mieście (korki, światła) zrobiło swoje. Myśle ze czyszczenie w twoim przypadku jest nieuniknione.
-
Dokładnie, za dużo popiołu i filtr nie ma odpowiedniej przepustowości. Jak dla mnie to tylko wypalanie. Droższy interes ale fachowo wykonany. Ja po tym zabiegu miale 98% sprawności w stosunku do nowego filtra. Robiłem w Krzywiniu (w ofercie maja nawet noclegi dla klientów). Co więcej, faktycznie wiedza co robią. W razie gdyby okazało się ze wkład filtra jest już nie do regeneracji, to na miejscu wymieniają na nowy. Ja dostałem rok gwarancji, zajechałem na 8 i o 16 miałem auto do odbioru.
-
Wypalanie czy plukanie?
-
Ja miałem wyjęty, rozcięty. Sprawdzony stan kanalików i wypalamy. Na stronie euro VAT jest cała procedura. Nie wiem czy wypłukanie przywraca 100 % sprawności. Dawno w temacie nie siedziałem, wiec może obecnie są lepsze metody.
-
Trochę daleko ta firma. A w mojej okolicy oferują tylko czyszczenie płukanie woda z jakaś chemia i różne są opinie. Jeszcze jedno zaślepiał ktoś egr czy wywala jakiś błąd? .
-
Witam wracać do tematu chciałbym zostawić informacje potomnym. Szukając odpowiedzi na mój problem przed demontażem wymieniłem czujnik różnicy ciśnień używany z allegro :) oraz zaślepiłem EGR (blaszka prze kolektorze) żeby się upewnić i ku mojemu zdziwieniu wypalanie zmieniło częstotliwość według mojej obserwacji pierwsze wypalanie było po ponad 300 km , więc myślę że to nie zły wynik. Nie wiem czy to zasługa egr czy nowego czujnika , ale problem z wypalaniem co 20 km znikł. Narazie obserwuje i jeżdżę może nie będzie konieczność wyciągania dpf do czyszczenia. Dziękuję wszystkim za wskazówki i wsparcie w miarę możliwość będę informował o postepach. Pozdrawiam
-
Niezły (pisane razem) wynik to byłoby co 3 tys. km.
-
Sorki za literówkę ale pewnie kolega nie popełnia błędów. Najlepszym wynikiem było by zamontowanie nowego dpf albo zakup nowego auta, także dziękuję za wskazówki kolego. Dla mnie jest jakiś postęp bo okres między wypalaniem się wydłużył jak pisałem wcześniej będę dalej obserwował i mam nadzieję że uzyskam ten dobry wynik ;D ;D.Pozdrawiam
-
Cześć kolego. A co z poziomem oleju ? Nadal się podnosi?
-
Przy wypalaniu co 150-200 ja regenerowalem DPF. 300 to i tak mało, na baku to jakieś 3 dopalania. Powinno być 1 na bak. Takie częste to raczej nie jest zdrowe dla silnika.
Przepał go może porządnie jadąc parędziesiąt km na wyższych obrotach. Zalej mu jakiś lepszy dodatek, może akurat u Ciebie pomoże.
Lub inna opcja, ktoś kiedyś opisał na forum jaki jest algorytm inicjacji wypalania. Pierwsze to było zapełnienie (czyli sygnał z czujnika) a drugie to maks. przebieg wpisany w kompa. Jeżeli było wiele wypaleń z powodu zapchania to interwał zapisany na stałe też się skracał (przez błędne dane czujnika). Wystarczyło jechać gdzieś na kompa i w sterowniku ustawić, że filtr jest nowy. Tak jak ma to miejsce po regeneracji.
-
Przy wypalaniu co 150-200 ja regenerowalem DPF. 300 to i tak mało, na baku to jakieś 3 dopalania. Powinno być 1 na bak. Takie częste to raczej nie jest zdrowe dla silnika.
Przepał go może porządnie jadąc parędziesiąt km na wyższych obrotach. Zalej mu jakiś lepszy dodatek, może akurat u Ciebie pomoże.
Lub inna opcja, ktoś kiedyś opisał na forum jaki jest algorytm inicjacji wypalania. Pierwsze to było zapełnienie (czyli sygnał z czujnika) a drugie to maks. przebieg wpisany w kompa. Jeżeli było wiele wypaleń z powodu zapchania to interwał zapisany na stałe też się skracał (przez błędne dane czujnika). Wystarczyło jechać gdzieś na kompa i w sterowniku ustawić, że filtr jest nowy. Tak jak ma to miejsce po regeneracji.
Nie zauwazyłem wzrostu oleju jak narazie ale caly czas kontroluje sytuacje.:)
-
Przy wypalaniu co 150-200 ja regenerowalem DPF. 300 to i tak mało, na baku to jakieś 3 dopalania. Powinno być 1 na bak. Takie częste to raczej nie jest zdrowe dla silnika.
Przepał go może porządnie jadąc parędziesiąt km na wyższych obrotach. Zalej mu jakiś lepszy dodatek, może akurat u Ciebie pomoże.
Lub inna opcja, ktoś kiedyś opisał na forum jaki jest algorytm inicjacji wypalania. Pierwsze to było zapełnienie (czyli sygnał z czujnika) a drugie to maks. przebieg wpisany w kompa. Jeżeli było wiele wypaleń z powodu zapchania to interwał zapisany na stałe też się skracał (przez błędne dane czujnika). Wystarczyło jechać gdzieś na kompa i w sterowniku ustawić, że filtr jest nowy. Tak jak ma to miejsce po regeneracji.
Nie wiem czy jest jakas reguła wypalania tzn. co ile km bo dużo czynników na to wpływa, ale raz na bak to chyba w żadnym aucie jakie posiadałem nie uzyskałem :). Czytając inne posty 300 km to chyba nie zły wynik ale to zalezy od uzytkowania auta miasto/trasa. Ale z tym ustawieniem nowego dpf przez kompa moze być dobrym tropem, bede musial sprubować bo widziałem taka opcje :).Dzieki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
-
Nie lepiej wywalić to dziadostwo ? Same +++y spalanie z 7.2 na 6.4 komp pokazuje 5.7 przy automacie to chyba niezły wynik? Poza tym jazda na rozrzedzonym oleju nic dobrego dla żywotności silnika.Auto się lepiej zbiera bo nic go dusi więc ?
-
Mam to samo . Wypalanie co 20km, trwające 20 minut czyli nigdy nie dokończone bo do pracy mam 15 minut,a to powoduje,że przy wymianie oleju spuściłem go około 9 litrów :( do tego od nie dawna doszło szarpanie przy jeździe na lekko wciśniętym pedale gazu(toczenie się) na 2,3,4 biegu przy 1600- 2000 obrotow ,jakby dławienie,prawdopodobnie EGR zawalony.
Myślę nad wyczyszczeniem EGR samodzielnie plus kolektora ssącego, a DPF do plukania
-
Zacznij na początek od zaślepienia egr, czytałem na innym forum że to pomaga bo wina nie leży po stronie dpf że się zapycha tylko tylko po egr. Jest na fb na grupie "hyundai i40 awarie, problemy" ten temat dokładnie opisywany.
-
Potwierdzam w moim przypadku zaślepienie egr pomogło :). Czujnik chyba był sprawny teraz wypalanie jest co 200 300 km zalezy od stylu jazdy, jeszczenie miałem okazji na dłuższa trase. Zastanawiam sie tylko czy robić program EGR off, jak narazie nie ma błędów, tylko mam wrażenie że silnik pracuje troche twardziej.