HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: RADTUS w 19 Październik 2008, 20:18:43
-
Na budziku 90kkm więc czas na akcję pt.: filtry; olej; chłodziwo.
Dwa pierwsze przetrenowane, natomiast pozostają pytania co do wymiany chłodziwa:
1. Czy element (drugi od lewej dół) obok kołka mocującego to; zawór/kran/śruba pozwalająca na "zlanie" chłodziwa ?
foto (http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=105&artnr=214240921620199220191510131514&pic=0&lang_id=PL)
2. Jeżeli potwierdzicie moje przypuszczenia, to czy za jego pomocą pozbędę się całego chłodziwa ? czy jeszcze jakaś śruba w bloku silnika ?
Z góry dziękuję za pomoc :)
-
Trochę nie bardzo na tym foto ale w gdzieś na dole chłodnicy jest zawór. Niestety plastikowy a często trzeba użyć kombinerek aby go odkręcić. Jeśli nie będzie chciał puścić to proponuję zdjąć dolny przewód z chłodnicy - tak bezpieczniej moim zdaniem.
I ustaw ogrzewanie na maxa to z nagrzewnicy też zejdzie
-
Liczę, że zaworek będzie dostepny i zadziała :)
Przewody to ostateczność, bo to zawsze na rękawy trzeba uwazać :))
-
Ja osobiście proponuję ściągnąć dolny przewód z chłodnicy, bo (w innym samochodzie) zdarzyło mi się że zawór po ponownym zamocowaniu ciekł... :)
-
Ja osobiście proponuję ściągnąć dolny przewód z chłodnicy, bo (w innym samochodzie) zdarzyło mi się że zawór po ponownym zamocowaniu ciekł... :)
I gdzie ostatecznie należy dolać tego płynu zimowego i skąd go spuścić gdybym miał teraz wlany letni i chciał wymienić na zimówkę?? :) Nalezy to wykonać po zagrzaniu silnika po jeździe czy na zimno np rano?
(http://img13.imageshack.us/img13/3656/beznazwy2kr.jpg) (http://img13.imageshack.us/i/beznazwy2kr.jpg/)
-
i skąd go spuścić gdybym miał teraz wlany letni
Letni płyn do chłodnicy :lol:
Jakiś nowy wynalazek ??
-
i skąd go spuścić gdybym miał teraz wlany letni
Letni płyn do chłodnicy :lol:
Jakiś nowy wynalazek ??
Nie-zimowy ;p
-
Chłodziwa pozbywasz się przez "zawór" o który pytałem w pierwszym poście.
Jak zerkniesz pod autko zobaczysz wystający z wzmocnienia zawór (pomarańczowa śruba fi 12-14), trudno go przeoczyć ;).
Uzupełnienie realizujesz:
1. wlew po lewej do pełna
2. wlew po prawej zgodnie z wskazaniami min / max
Pamiętaj, że w układ po odpowietrzeniu "skonsumuje" płyn i trzeba zweryfikować wskazania po krótkiej przejażdżce.